• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

FrÄgade eftersom jag redan har en ny GM-5600B-3 liggandes och köper jag en billig beg. repig trÄksub och flyttar över klÀderna blir den mer i min stil.
En snabbmontage visar att dom iaf har identisk storlek via casios produktbilder...

milcustom.jpg
Sen blir ju dom överblivna silverklĂ€derna pĂ„ camon en skön variant den med. Nej dax att jobba lite kanske? 😅

milsil.jpg

Stikk en nÄl ned der jeg har merket med rÞdt, og bÞy topp pÄ nÄl til venstre.
Spidsen pÄ nÄla vil da presse bÞylen opp og til hÞyre.

20210422_173648.jpg

Jag Àr lite trög men jag förstÄr fortfarande inte exakt var nÄlspetsen ska vara. NÄlspetsen ska alltsÄ in mellan den lilla metallflÀrpen och ramen och sen ska den tryckas Ät vÀnster?

Se bifogad bild. Gul prick Àr nÄlspets och röd pil visar riktning som nÄlespetsen ska tryckas till.
TĂ€nker jag tokigt?
IMG_20210422_091816.jpg

FrÄgade eftersom jag redan har en ny GM-5600B-3 liggandes och köper jag en billig beg. repig trÄksub och flyttar över klÀderna blir den mer i min stil.
En snabbmontage visar att dom iaf har identisk storlek via casios produktbilder...

milcustom.jpg
SÀger spontant nej. Banden har olika infÀstningar dessutom.

Jag Àr lite trög men jag förstÄr fortfarande inte exakt var nÄlspetsen ska vara. NÄlspetsen ska alltsÄ in mellan den lilla metallflÀrpen och ramen och sen ska den tryckas Ät vÀnster?

Se bifogad bild. Gul prick Àr nÄlspets och röd pil visar riktning som nÄlespetsen ska tryckas till.
TĂ€nker jag tokigt?
IMG_20210422_091816.jpg
Jag gjorde en gÄng i tiden en batteribytesguide. DÀr har jag ocksÄ lite bilder. Kolla dÀr och se om du blir klokare.

Pratade med Svante pÄ Klockmaster Globen idag angÄende bla Titansquaren, alltsÄ GMW-B5000TB. Han sa att produktionen har upphört och att den Àr borttagen ur bestÀllningssystemet.
- SĂ„ tĂ€nk er för innan ni sĂ€ljer 🙂.
A6295C5C-BEE1-425C-8752-32F9E611BC2F.jpeg
Kan man anta att det kommer en ny i motsvarande fÀrgkombo i TranTiXXII?

Tillbaka
Topp