• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Ta mej tusan om det inte börjar likna en liten samling... đŸ€Ș En bra bit kvar dock till mĂ„nga av er maestros hĂ€r i trĂ„den (och inte helt sĂ€ker pĂ„ att det vore bra för vare sig plĂ„nbok eller husfrid att sikta Ă„t det hĂ„llet...). Ha en hĂ€rlig fredagskvĂ€ll alla!

IMG_0227.jpeg

Glaset pÄ denna Àr riktigt snyggt. Hoppas Casio slÀpper en ny fast med lite orangea text och positiv display.

@livinl0ud mÄste verkligen ha kvalité parfym, klockan luktar fortfarande, trots att jag har plockat bort armbandet och bezel och tvÀttat med tvÄl. Tur att det luktar gott och att det Àr herr parfym, vill ju inte riskera att fÄ en stekpanna pÄ huvudet hahaha.

IMG_6094.jpg

Glaset pÄ denna Àr riktigt snyggt. Hoppas Casio slÀpper en ny fast med lite orangea text och positiv display.

@livinl0ud mÄste verkligen ha kvalité parfym, klockan luktar fortfarande, trots att jag har plockat bort armbandet och bezel och tvÀttat med tvÄl. Tur att det luktar gott och att det Àr herr parfym, vill ju inte riskera att fÄ en stekpanna pÄ huvudet hahaha.

IMG_6094.jpg
Hahaha sorry mĂ„ste ha rĂ„kat sprayat helt Ă„t helvete fel 🙄

IMG_6094.jpg
Haha... Du kan testa lĂ€mna klockan i en burk med kaffebönor i ett par dagar. Brukar funka fint. 🙂

För att stilla min hunger för en till Foxfire square var jag tvungen att byta klocka igen och försöker
övertala mig sjÀlv att jag inte behöver fler. :banghead:

Sen har jag en frÄga till er:
Borde jag komplettera klockan med 4st guldskruvar ( bezel ) eller lÄta den vara med original skruvarna i silver?

img_6093-jpg.1747176
Guld sÄklart!!!

Ok, nu Ă€r jag verkligen ingen luktexpert men tvĂ„ frĂ„gor. Kommer inte klockan lukta kaffe och kaffet lukta parfym? đŸ€Ș
Jo kaffelukten kommer att ta över och tona ner perfymlukten. Sen fÄr man bÀra klockan nÄgra dagar sÄ försvinner Àven kaffelukten nÄgot. SÄ det blir mindre lukt i slutÀnden.
Kaffebönorna kommer att lukta perfym men de slÀnger du . Du behöver inte ha sÄ mycket kaffebönor i burken.

Edit: jag Ă€r en sĂ„n som inte gillar andras perfym pĂ„ mina grejer sĂ„ hellre kaffelukt Ă€n perfymlukt. Kaffe luktar ju gott ocksĂ„. 😄
Har anvĂ€nt mycket perfym nĂ€r jag var yngre, men har slutat med det nĂ€r sonen föddes. 🙂

Senast Àndrad:
Jo kaffelukten kommer att ta över och tona ner perfymlukten. Sen fÄr man bÀra klockan nÄgra dagar sÄ försvinner Àven kaffelukten nÄgot. SÄ det blir mindre lukt i slutÀnden.
Kaffebönorna kommer att lukta perfym men de slÀnger du . Du behöver inte ha sÄ mycket kaffebönor i burken.

Edit: jag Ă€r en sĂ„n som inte gillar andras perfym pĂ„ mina grejer sĂ„ hellre kaffelukt Ă€n perfymlukt. Kaffe luktar ju gott. 😄
Har anvĂ€nt mycket perfym nĂ€r jag var yngre, men har slutat med det nĂ€r sonen föddes. 🙂

Tycker bĂ„da grejerna verkar lockande, en klocka som luktar kaffe Ă€r ju kanon i min bok. 😁 En kopp kaffe med en svag överton av parfym kĂ€nns ocksĂ„ lockande pĂ„ nĂ„got perverst vis. 😆

Edit: jag Ă€r en sĂ„n som inte gillar andras perfym pĂ„ mina grejer sĂ„ hellre kaffelukt Ă€n perfymlukt. Kaffe luktar ju gott. 😄
Ättika Ă€r ett annat sĂ„nt husmorsknep. Jag tror inte man behöver doppa det som ska behandlas i Ă€ttika utan det rĂ€cker att det befinner sig i ett utrymme tillsammans med Ă€ttika, att det exponeras för "Ă„ngorna". (Exemplet Ă€r en skĂ„l med Ă€ttika placerad i ett kylskĂ„p rensar bort lukten i hela kylskĂ„pet). Risken kanske finns att klockan luktar Ă€ttika sedan. đŸ€Ł

Senast Àndrad:
Ättika Ă€r ett annat sĂ„nt husmorsknep. Jag tror inte man behöver doppa det som ska behandlas i Ă€ttika utan det rĂ€cker att det befinner sig i ett utrymme tillsammans med Ă€ttika, att det exponeras för "Ă„ngorna". (Exemplet Ă€r en skĂ„l med Ă€ttika instĂ€lld i ett kylskĂ„p rensar bort lukten i hela kylskĂ„pet). Risken kanske finns att klockan luktar Ă€ttika sedan. đŸ€Ł
Det har jag provat förut, ingen bra idĂ© tyvĂ€rr. Funkar bĂ€ttre med kaffe. 😂

đŸ€­đŸ˜œ
tenor.gif

Ta mej tusan om det inte börjar likna en liten samling... đŸ€Ș En bra bit kvar dock till mĂ„nga av er maestros hĂ€r i trĂ„den (och inte helt sĂ€ker pĂ„ att det vore bra för vare sig plĂ„nbok eller husfrid att sikta Ă„t det hĂ„llet...). Ha en hĂ€rlig fredagskvĂ€ll alla!

IMG_0227.jpeg

Jag fÄr vÀl ocksÄ bjuda pÄ min trio
09468475-0F2A-4B63-8976-34D6A2105A98.jpeg

Alla nuvarande gĂ€ngmedlemmar fĂ„ngade pĂ„ en bild. Trevlig helg, gott folk! đŸ»
gw_6902k_plus_collection_02.jpg
Sickna hĂ€rliga samlingar dĂ€r 😀
Kul att se blandningen 👍
Vi fĂ„r ta upp det som nĂ„n slags punkt pĂ„ ett Clubhousemeeteing framöver.. @burner hittade ju in en lite runda igĂ„r kvĂ€ll nĂ€r vi premiĂ€rade🙂

Tillbaka
Topp