Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Ja, det Àr litet trist att rcvd försvinner sÄ fort frÄn skÀrmen. Den försöker ju synka fyra gÄnger per dygn. Min synkar oftast av sig sjÀlv om telefonen bara Àr i nÀrheten och sen har jag börjat tÀnka att det rÀcker att den synkar ibland. Klockan gÄr ju ÀndÄ pÄ sekunden rÀtt jÀmt.VÀnjer mig inte riktigt vid bt-synken.
![]()
Du kan synka manuellt ocksÄ genom att trycka pÄ knappen lÀngst ner till höger.VÀnjer mig inte riktigt vid bt-synken.
![]()
Guten förmittag![]()
![]()
![]()
Perfekt! Synkad och klarDu kan synka manuellt ocksÄ genom att trycka pÄ knappen lÀngst ner till höger.
vad e det du inte vÀnjer dig vid? Det Àr ju riktigt nice att klockan gÄr pÄ sekunden korrekt varje dagVÀnjer mig inte riktigt vid bt-synken.
![]()
Det Àr det absolut! Men jag gillar inte att det ska ske via bt. InstÀllning via bt Àr ju supersmidigt, men synk fÄr gÀrna ske nattetid pÄ fönsterbrÀdan. Tycker ocksÄ att det Àr lite stökigt att gÄ in i appen för att kolla batteristatus.vad e det du inte vÀnjer dig vid? Det Àr ju riktigt nice att klockan gÄr pÄ sekunden korrekt varje dag![]()
Jaha, kan man göra sÄ ocksÄ?Du kan synka manuellt ocksÄ genom att trycka pÄ knappen lÀngst ner till höger.
nÀ rÀcker med att klicka knappen nere/höger en gÄng för BT sync. Och hÄller man istÀllet in den i 3sec sÄ kör den RC/MB6 sync.Jaha, kan man göra sÄ ocksÄ?NÀr jag synkar manuellt brukar jag koppla upp klockan genom att hÄlla knappen uppe till vÀnster intryckt, men det dÀr verkar ju enklare. Ska man hÄlla knappen nere eller?
Edit: nere till vÀnster kanske det Àr...
RÀcker med en snabb tryck pÄ den högra knappen lÀngst ner.Jaha, kan man göra sÄ ocksÄ?NÀr jag synkar manuellt brukar jag koppla upp klockan genom att hÄlla knappen uppe till vÀnster intryckt, men det dÀr verkar ju enklare. Ska man hÄlla knappen nere eller?
Edit: nere till vÀnster kanske det Àr...
Haha, rÄkat?F*n rÄka lite spontant/impulsivt köpa tvÄ till G,s, visserligen en Ät frugan
men frÄgan Àr nu vilka nuvarande som ska flippas
.
Kunde inte motstÄ den som Àr till migHaha, rÄkat?
Har 3st pÄ vÀg. Ena kanske landar imorgon.Men hÀr Àr det ingeting som ska flippade.
![]()
Starkt att behÄlla dom ÀndÄ, en annan fÄr Ängest nÀr en klocka blir liggandes för lÀnge i lÄdan.Haha, rÄkat?
Har 3st pÄ vÀg. Ena kanske landar imorgon.Men hÀr Àr det ingeting som ska flippade.
![]()
Skönt att jag inte Àr ensam att kÀnna sÄStarkt att behÄlla dom ÀndÄ, en annan fÄr Ängest nÀr en klocka blir liggandes för lÀnge i lÄdan.KÀnns fett onödigt och sÄ kommer tanken upp pÄ flipp
![]()
Haha, nÀr jag har för mÄnga liggande sÄ Àr det inte flippa jag tÀnker pÄ. Jag tÀnker pÄ att jag behöver en ny lÄda ASAP.Starkt att behÄlla dom ÀndÄ, en annan fÄr Ängest nÀr en klocka blir liggandes för lÀnge i lÄdan.KÀnns fett onödigt och sÄ kommer tanken upp pÄ flipp
![]()
NÀr skall du byta efternamn till Flippovic???F*n rÄka lite spontant/impulsivt köpa tvÄ till G,s, visserligen en Ät frugan
men frÄgan Àr nu vilka nuvarande som ska flippas
.
Vet inte om det Àr bra eller dÄligt?Skönt att jag inte Àr ensam att kÀnna sÄ.
Helt rÀtt tÀnktHaha, nÀr jag har för mÄnga liggande sÄ Àr det inte flippa jag tÀnker pÄ. Jag tÀnker pÄ att jag behöver en ny lÄda ASAP.
![]()
HahahahaNĂ€r skall du byta efternamn till Flippovic???![]()
Visst har man âjagâ gjort det men ibland Ă€r det möjligt att köpa tillbaka sina gamla pĂ€rlor ocksĂ„Vet inte om det Ă€r bra eller dĂ„ligt?Man har ju Ă„ngrat sina försĂ€ljningar nĂ„gra gĂ„nger ocksĂ„
Helt rÀtt tÀnkt![]()
Starkt att behÄlla dom ÀndÄ, en annan fÄr Ängest nÀr en klocka blir liggandes för lÀnge i lÄdan.KÀnns fett onödigt och sÄ kommer tanken upp pÄ flipp
![]()
Haha, nÀr jag har för mÄnga liggande sÄ Àr det inte flippa jag tÀnker pÄ. Jag tÀnker pÄ att jag behöver en ny lÄda ASAP.
![]()
Exakt sÄ jag tÀnker.De jag fÄr Ängest av tÀnker jag ge till min unge.Win-win.
Tack! Ja, kingenFin samling.
Vad stor King Àr jÀmfört med RM.
Loggan dyker upp nÀr man kopplar klockan med BT mot mobilenSnyggt. NÀr fÄr man fram loggan?
JÀkla trevlig utfyllnad i den dÀr lÄdanHaha, nÀr jag har för mÄnga liggande sÄ Àr det inte flippa jag tÀnker pÄ. Jag tÀnker pÄ att jag behöver en ny lÄda ASAP.
![]()
Haha har du börjat bli som mig?Kunde inte motstÄ den som Àr till mig. SÄlde klockan nÀr jag hade en rejÀl dipp nÄgon mÄnad sen men nu ska den tillbaka hem
. Najs
, hahaha önskar jag kunde sÀga samma sak gÀllande flipp
.