dzlDave
Silver
Vart riktigt snyggt med blÄa B5600 pÄ vita bandetNytt in, provmonterar beg band o bezel sÄlÀnge, stor skillnad pÄ krispigheten mellan ny(5610) och beg(5600).
![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Vart riktigt snyggt med blÄa B5600 pÄ vita bandetNytt in, provmonterar beg band o bezel sÄlÀnge, stor skillnad pÄ krispigheten mellan ny(5610) och beg(5600).
![]()
![]()
Det Àr bra att se att du har sÄ mÄnga, blir lite mindre Ängest för mig dÄ.Fick bli StÄlis som fredagsklocka efter lite beslutsÄngest![]()
![]()
![]()
Ta chansen alla! Fick hem min för nÄgon vecka sedan och det Àr en helt annan upplevelseGÄr i tankarna att lÄta min Titanare vandra vidare. Vid intresse skicka ett PM med vettigt bud sÄ kanske det kan bli av en affÀr
.
![]()
![]()
Kan inte annat Àn hÄlla med om att det Àr en mycket trevlig upplevelse med TitanenTa chansen alla! Fick hem min för nÄgon vecka sedan och det Àr en helt annan upplevelse![]()
Glad att kunna hjÀlpa tillDet Àr bra att se att du har sÄ mÄnga, blir lite mindre Ängest för mig dÄ.![]()
Klokt! Kanonklocka! Stora - om Àn subtila - skillnader mot en vanlig shockKan inte annat Àn hÄlla med om att det Àr en mycket trevlig upplevelse med Titanenmen den kan lika gÀrna bli kvar om inget vettigt bud dyker upp
.
MÀrks stor skillnad pÄ handleden. Betydligt mindre topptung.Titan versus StÄl, lika mÄnga lÀnkbitar.
![]()
![]()
Wow typ 1/3 lÀttare, trodde inte att det skulle vara sÄ mycket skillnad i vikt.Titan versus StÄl, lika mÄnga lÀnkbitar.
![]()
![]()
Ăr typ samma, har sett en sĂ„dan jĂ€mförelse nĂ„gonstans.Kan nĂ„gon jĂ€mföra vikten pĂ„ tex GW-B5600 pĂ„ gummi resp. kombilĂ€nk? Vore kul att veta skillnaden.
Jag har jÀmfört och de vÀger i stort sett lika mycket. Gamla bilder.Kan nÄgon jÀmföra vikten pÄ tex GW-B5600 pÄ gummi resp. kombilÀnk? Vore kul att veta skillnaden.
Ăr typ samma, har sett en sĂ„dan jĂ€mförelse nĂ„gonstans.
Jag tÀnkte nÀrmast skillnaden mellan gummi och kombi. Hittade pÄ G-central att vikten var 53g för GW-B5600 pÄ gummi och 85g pÄ kombi.Jag har jÀmfört och de vÀger i stort sett lika mycket. Gamla bilder.
![]()
![]()
Ja, det Àr jag! Tack!@Daion tror jag Àr ute efter en?!
Sorry lÀste snabbt och fel, var sÄ fokuserad pÄ titanaren och antog att jÀmförelsen var mellan armbandet pÄ en titan jÀmfört med kombilÀnkJag tÀnkte nÀrmast skillnaden mellan gummi och kombi. Hittade pÄ G-central att vikten var 53g för GW-B5600 pÄ gummi och 85g pÄ kombi.
![]()
G-Shock GW-B5600: Tough Solar, Bluetooth, Multi-Band 6 Resin Squares with Resin and Composite Bands - G-Central G-Shock Fan Site
Update: G-Shock Japan officially announced the GW-B5600-2JF, GW-B5600BC-1JF, and GW-B5600BC-1BJF for October 2018. The GW-B5600 watches are currently the mostwww.g-central.com
Gillar den matta ytan som ligger an mot armbandet, ser lite ut som resin. Riktigt fint!Titan versus StÄl, lika mÄnga lÀnkbitar.
![]()
![]()
PM skickat.Hörde ryktas om-fredag...
HĂ„ller pĂ„ att rensa ut Ă„tminstone 90% av klocksamlingen och det Ă€r dags för grodis att lĂ€mna. Ăr nĂ„gon sugen sĂ„ pm:a.![]()
Min 5610 pÄ den gamla kombilÀnken (som faktiskt innehÄller metalldelar) ser ut som pÄ bilden nedan.Jag tÀnkte nÀrmast skillnaden mellan gummi och kombi. Hittade pÄ G-central att vikten var 53g för GW-B5600 pÄ gummi och 85g pÄ kombi.
![]()
G-Shock GW-B5600: Tough Solar, Bluetooth, Multi-Band 6 Resin Squares with Resin and Composite Bands - G-Central G-Shock Fan Site
Update: G-Shock Japan officially announced the GW-B5600-2JF, GW-B5600BC-1JF, and GW-B5600BC-1BJF for October 2018. The GW-B5600 watches are currently the mostwww.g-central.com
Blev den sÄld? FÄr bara fram att det var noll bud pÄ den??Var det nÄgon hÀr som köpte Mudman G-9000BP-1 pÄ Tradera?
En frÄga till er som kan. Skulle ni köpa det specialverktyg som behövs för att byta band pÄ min Brucey (MRG G2000BL) och byta sjÀlva eller lÄta Globen göra det?
Pratade med Svante (över telefon) vilken var en riktigt trevlig figur dÄ jag ska bestÀlla hem ett nytt band. Ser gÀrna att det byts hos proffsen som vet vad de gör men samtidigt har jag inte lust att Äka till Globen dÄ jag Àr vÀldigt försiktig i dessa tider. I sÄ fall skulle jag skicka in klockan vilket kÀnnns sÄdÀr. Funderar dÀrför pÄ hur svÄrt det Àr att byta sjÀlv om man skaffar det verktyg som behövs. Vad tror ni och hur skulle ni resonera?![]()