• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Kanske OT, ber om ursÀkt i sÄ fall, men kan man sÀga att G-Shock en typ av klocka frÄn Casio eller en klassifikation som vissa Casio-klockor fÄr?

Kanske OT, ber om ursÀkt i sÄ fall, men kan man sÀga att G-Shock en typ av klocka frÄn Casio eller en klassifikation som vissa Casio-klockor fÄr?
En gren av Casios utbud. Men alla G-Shock Ă€r "kraschtĂ„liga" oavsett om man handlar en DW för knappt nĂ„gra pengar alls eller om man köper en MR-G för mĂ„nga pengar🙂

En gren av Casios utbud. Men alla G-Shock Ă€r "kraschtĂ„liga" oavsett om man handlar en DW för knappt nĂ„gra pengar alls eller om man köper en MR-G för mĂ„nga pengar🙂
Tack för svar!

NÄgon i trÄden som har rÄkat ha i sönder en G-Shock?

Om det inte Àr en gimmick sÄ verkar de vara rÀtt tuffa.

Porter
F9789904-22A2-4115-8B24-7640698F006C.jpeg

Vilken Àr de dÀr, tÀnkte först de va GW-B5600BC men ser ingen guld ram i boet, eller e de vinkeln som mörkar?
En modd av det absolut bÀsta slaget Àr det, minns inte exakta delar men bytt glas Ä grejer :)
Var nĂ€ra att köpa den för ett tag sedan men @livinl0ud var snĂ€ppet snabbare den gĂ„ngen 😝

Det hÀr borde svara pÄ dina frÄgor. Det Àr ingen gimmick.

Tack för lÀnkarna.
Jag Àr skeptiker till naturen och litar dÀrför inte pÄ videos frÄn tillverkare / företagen sjÀlva.
Sen, ~25 ton som i första videon sÀger inte sÄ mycket med tanke pÄ att det dels delas pÄ 10(?) hjul och sen fördelas inte ens en speciellt stor del av vikten pÄ klockan i sig nÀr fordonet rullar över. Men i alla fall, jag förstÄr poÀngen.

Denna video tyckte jag dock var rÀtt Àrlig och bra:

Igen, jag ber om ursÀkt för OT och invÀntar med spÀnning min första G-Shock!

Tack för lÀnkarna.
Jag Àr skeptiker till naturen och litar dÀrför inte pÄ videos frÄn tillverkare / företagen sjÀlva.
Sen, ~25 ton som i första videon sÀger inte sÄ mycket med tanke pÄ att det dels delas pÄ 10(?) hjul och sen fördelas inte ens en speciellt stor del av vikten pÄ klockan i sig nÀr fordonet rullar över. Men i alla fall, jag förstÄr poÀngen.

Dom Ă€r grymt hĂ„llbara🙂 Den enda riktigt söndriga jag sett var en som rĂ„kat smĂ€lta sin G nĂ€r han skulle ladda sin Tough Solar under en lampa😳

Vilken Àr de dÀr, tÀnkte först de va GW-B5600BC men ser ingen guld ram i boet, eller e de vinkeln som mörkar?

En modd av det absolut bÀsta slaget Àr det, minns inte exakta delar men bytt glas Ä grejer :)
Var nĂ€ra att köpa den för ett tag sedan men @livinl0ud var snĂ€ppet snabbare den gĂ„ngen 😝

En mix av B5600BC och B5600HR.
Den Ă€r som sagt en modd byggd av Fujoor hĂ€r pĂ„ forumet. Grunden Ă€r en 5600HR med modulen frĂ„n en BC med den gula positiva skĂ€rmen. Jag tycker kombinationen Ă€r en absolut fulltrĂ€ff! 🙂

Tack för lÀnkarna.

Det finns hur mÄnga video som helst pÄ G-shock torture test pÄ youtube.

Gillade GW-7900s vingar jÀttemycket.
Tror att det ska finnas vingar som ska passa DW-9052, vet nÄgon partnummer eller en lÀnk dÀr jag kan köpa? ( helst svarta )
Om nÄgon hÀr sÀljer det skulle det vara perfekt.
Jag tycker mycket om DW-9052, men den sitter lite konstig pÄ mig dÄ jag har smala handleder.

DW-9052 till vÀnster och GW-7900 till höger.

Edit: kan det vara DW-004 vingar? ( hittar dock inte det nÄgonstans som jag kan köpa )

IMG_6226.JPG

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp