• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Hej,

Jag Ă€r ett nytt G-shock fan, men har en för smal handled för att jag ska vara bekvĂ€m med för stora klockor. Jag Ă€lskar min B5600 och har en B5000 pĂ„vĂ€g. Nu fick jag se att det kommer en slimmare version av GST (B400) om nĂ„gra dagar, men jag kunde inte utlĂ€sa att den skulle slĂ€ppas i Europa. Är det nĂ„gon som vet om den kommer att göra det? Är det en sjĂ€lvklarhet Ă€ven om det inte stĂ„r utskrivet?

Tack,
Richard

NĂ€men...
16212730573455100798524998649829.jpg

tenor.gif

Jag letade efter den med fÀrgade kronograf display ocksÄ, men displayen pÄ den nya Àr ocksÄ fin. Det blir mer harmoniskt med samma fÀrger tycker jag. Lite synd att den inte Àr made in Japan lÀngre.
PXL_20210517_152616166.MP-01.jpeg
Den fÀrgade kommer med en Àldre modul. Din med lÀtt gultonade display Àr himla fin ocksÄ.
Sluta teasa med dina fina och skarpa bilder, du vet vad som hĂ€nde sist. 😂

För ett tag sen sÄ var det nÄn hÀr i trÄden som bytte polariseringfilm pÄ sin G..
VĂ€nligen rĂ€ck upp handen🙂

Kanske dum frÄga men ÀndÄ.. Köpte en Baby-G till Frugis som var batteritorsk.
Efter batteribytet sÄ syns knappt hÀlften av siffrorna. Kan det ha med filmen att göra?
En motfrÄga, tog du ut modulen eller pillade du bara pÄ metalflÀrpen för att ta loss batteriet?
LÄter som om nÄgon liten fjÀder sitter löst.

En motfrÄga, tog du ut modulen eller pillade du bara pÄ metalflÀrpen för att ta loss batteriet?
LÄter som om nÄgon liten fjÀder sitter loss.
Bara baklocket och sen sjÀlva batteriflÀrpen med en nÄl.
AC-resetat den. TvÄ smÄ fjÀdrar sitter i sina hÄl.
Vet ju inte om den var riktigt innan, för den var död nÀr jag köpte den..

Hej,

Jag Ă€r ett nytt G-shock fan, men har en för smal handled för att jag ska vara bekvĂ€m med för stora klockor. Jag Ă€lskar min B5600 och har en B5000 pĂ„vĂ€g. Nu fick jag se att det kommer en slimmare version av GST (B400) om nĂ„gra dagar, men jag kunde inte utlĂ€sa att den skulle slĂ€ppas i Europa. Är det nĂ„gon som vet om den kommer att göra det? Är det en sjĂ€lvklarhet Ă€ven om det inte stĂ„r utskrivet?

Tack,
Richard
Det ser ut som att den kommer slĂ€ppas globalt framöver👍
VĂ€lkommen in i G-shockgemenskapen dessutom😀

Bilagor

• Screenshot_20210517_231217.jpg
    Screenshot_20210517_231217.jpg
    155.5 KB · Visningar: 3
Försöker fixa det imorrn 👍
Om inte hela kvĂ€llen gĂ„r Ă„t till att fylla igen skyttegraven utanför😉
Klockan Àr en BG-184 iaf.
Det Àr svÄrt att sÀga vad det kan beror pÄ. Det kan vara sÄ att med tiden sÄ har polariserings filtret bleks. Jag har en G-shock som Àr sÄ.
Om jag googlar sÄ verka mÄnga bilder pÄ klockan ha en försvagad polariseringsfilter, antar att den har nÄgra Är pÄ nacken.
Jag skulle absolut prova med att byta filtret.

Det Àr svÄrt att sÀga vad det kan beror pÄ. Det kan vara sÄ att med tiden sÄ har polariserings filtret bleks. Jag har en G-shock som Àr sÄ.
Om jag googlar sÄ verka mÄnga bilder pÄ klockan ha en försvagad polariseringsfilter, antar att den har nÄgra Är pÄ nacken.
Jag skulle absolut prova med att byta filtret.
Den har (ska ha) silver/chromade siffror.
Lite udda, men frĂ€ck. 🙂

@roosterman nÀr jag byter filtret, var noga med att vrida den Ät rÀtt hÄl innan du klipper. Sen bruka jag bara ta ut modulen och petar loss filtret direkt utan att
ta isÀr filtret. Sitter den för hÄrt nÀr man försöker dra loss filtret sÄ kan minifjÀdrarna inne röra pÄ sig. ( det mÀrker man nÀr siffrorna ser konstiga ut )
Lycka till.

Tillbaka
Topp