Kolla hÀr:Will do Tar fram stora polygripen vid behov
Jag rengjorde med sprit ocksÄ men det var nog ihoptryckningen som löste det. Akta sÄ inte fjÀdern Äker ivÀg bara.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Kolla hÀr:Will do Tar fram stora polygripen vid behov
Jag gissar pÄ att det Àr minifjÀdrarna som sitter fel mellan modulen. Ni kanske minns nÀr jag meckade med min turkosa G-shock.@dragonhf @Urtyp @Fujoor Tack för alla ideer och förslag.
LÄter mer som lös modul dÄ trots allt. Jag beskrev nog felet dÄligt innan. Siffrorna Àr halva eller bara delvisa.
Jag var ÀndÄ sÄ försiktig jag bara kunde nÀr jag öppnade baken pÄ klockan.. Klockan nerÄt hela tiden utan att röra modulen ens.
Kan ju ÀndÄ vart som sÄ att jag hade FF (fummelfinger) just dÄ
Ska ta bilder pÄ hur den ser ut nÀr jag kommer hem frÄn jobbet sen sÄ fÄr ni ser hur den beter sig
Hade vart jÀkligt gutt att fÄ igÄng den för Frugis gillade den
Kolla hÀr:
Jag rengjorde med sprit ocksÄ men det var nog ihoptryckningen som löste det. Akta sÄ inte fjÀdern Äker ivÀg bara.
Jag gissar pÄ att det Àr minifjÀdrarna som sitter fel mellan modulen. Ni kanske minns nÀr jag meckade med min turkosa G-shock.
Hade det problemet med infÀstningen pÄ armbandet pÄ en gmw-b5000. Nu har den tystnat. Har inte gjort nÄgot annat Àn normal anvÀndning. Dock helt annat material i armbandTjena alla G-shockare,
Jag har lite svĂ„rt för att bli riktigt kompis med min skeleton dĂ„ jag tycker att den "gnekar" lite i plasten nĂ€r man rör pĂ„ handen. Ăr det nĂ„gon annan som irriterat dig pĂ„ samma sak? VĂ„gar man hoppas pĂ„ att det gör över med tiden eller ska man drĂ€nka in den i siliconspray eller liknande?
Wow, den glöder!
DW-6900-1V har fÀrgade cirklar fortfarande.Den Àr sÄ fin. Den stÄr fortfarande pÄ min önskelista. Synd att de inte har samma klocka fast med fÀrg pÄ cirklarna lÀngre.
LĂ„nad bild:
Det lÄter iaf lovande. DÄ kanske den tystnar nÀr den nött in sig lite. Jag upplever ocksÄ att det Àr frÀmst infÀstningen som "gnÀller" en aning.Hade det problemet med infÀstningen pÄ armbandet pÄ en gmw-b5000. Nu har den tystnat. Har inte gjort nÄgot annat Àn normal anvÀndning. Dock helt annat material i armband
Jag vet, men jag gillar Foxfire, det vet du ju.DW-6900-1V har fÀrgade cirklar fortfarande.
Kolla hÀr:
Jag gissar pÄ att det Àr minifjÀdrarna som sitter fel mellan modulen. Ni kanske minns nÀr jag meckade med min turkosa G-shock.
Displaybilden..+1 pÄ detta. Jag har sett massvis med exempel pÄ nÀr man lagat dÄliga minirÀknare genom att ta isÀr och sen en ordentlig rengöring samt noggrant montera ihop igen.
Men nu syns ju mera siffror. Har du gjort reset? Och har du testat med nÄgon polariserade solglasögon ifall siffrorna blir bÀttre?Displaybilden..
Det verkar vara polarisering vs sandwich hÀr. Jag satsar fortfarande pÄ att den inte Àr ihopklÀmd nogMen nu syns ju mera siffror. Har du gjort reset? Och har du testat med nÄgon polariserade solglasögon ifall siffrorna blir bÀttre?
Oj, det dÀr har jag aldrig sett förut. Ser ut som en insekt varit framme och gnagt lite!Displaybilden..
Jag hÄller med dig ocksÄ. Borde vara nÄgon flÀrp eller fjÀder som inte sitter som den ska.Det verkar vara polarisering vs sandwich hÀr. Jag satsar fortfarande pÄ att den inte Àr ihopklÀmd nog
blir spÀnnande att se vad som hÀnder.
Det som Àr kul Àr ju att Àven gemene man kan fixa ett sÄnt hÀr problem. Kan man ju knappast sÀga om automaterJag hÄller med dig ocksÄ. Borde vara nÄgon flÀrp eller fjÀder som inte sitter som den ska.
Precis. Jag skulle aldrig vÄga mig pÄ att fixa en automat eller analog quartz.Det som Àr kul Àr ju att Àven gemene man kan fixa ett sÄnt hÀr problem. Kan man ju knappast sÀga om automater
Sluta snÄla och köp bÄda! SkÀmt Äsido, jag tycker den gulgröna displayen i Fox Fire Àr snyggare och mer stilren.Jag vet, men jag gillar Foxfire, det vet du ju.
Ăr lite för snĂ„l för att köpa bĂ„da för att byta modul emellan.
Jag hÄller med dig ocksÄ. Borde vara nÄgon flÀrp eller fjÀder som inte sitter som den ska.
SvÄrt att Äterge pÄ bild.. Men ser ut som om polfilmen "lossnat" frÄn displayen..Det som Àr kul Àr ju att Àven gemene man kan fixa ett sÄnt hÀr problem. Kan man ju knappast sÀga om automater
DÄ Àr det bara att bestÀlla hem p-filter och pröva. Egentligen det bÀsta felet, enkel att ÄtgÀrda.SvÄrt att Äterge pÄ bild.. Men ser ut som om polfilmen "lossnat" frÄn displayen..
FÄr ta o testa det.. Fasen vet om jag sabbade belysningen i den nu, för nu vill inte den funka igen..DÄ Àr det bara att bestÀlla hem p-filter och pröva. Egentligen det bÀsta felet, enkel att ÄtgÀrda.