• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Hel***e, sÄg det hÀr pÄ ebay ang EU:

Starting on 1 July, 2021 the EU will end the €22 VAT exemption threshold, meaning VAT will be applied to all goods of any value coming from outside the EU. Don’t miss this opportunity to benefit from the current exemption while it lasts.

AlltsÄ, jag förstÄr att dem vill att man ska handla i det landet man bor i. Men varför förstÄr dem inte dem att företag i EU mÄste sÀnka sin vinstmarginal. Det finns en rÀtt vanlig regel tex i Sverige att om en vara kostar 10kr att man sÀtter dÄ priset till 50kr.
Företag behöver ej ha 400% i vinst. ( dÄ Àr 10kr inrÀknad med frakt och avgifter )
Tex i HK samma vara dÀr sÀlj den för 15-20kr, för de sÀtter en lÀgre vinstmarginal.

I tex Colombia köpte jag en flaska absolut vodka flaska och det kostar mindre Àn vad det gjorde i Sverige.
Samma sak med FjÀllrÀven produkter, kan bestÀlla billigare frÄn USA. ( billigare fast man betalar tull+frakt )
Svenskproducerade varor borde ju vara billigare i Sverige.

Senast Àndrad:
Hittade denna bild hittade jag pÄ internet. Finns i mÄnga olika fÀrger.

1622122494095.png

Hel***e, sÄg det hÀr pÄ ebay ang EU:

Starting on 1 July, 2021 the EU will end the €22 VAT exemption threshold, meaning VAT will be applied to all goods of any value coming from outside the EU. Don’t miss this opportunity to benefit from the current exemption while it lasts.

AlltsÄ, jag förstÄr att dem vill att man ska handla i det landet man bor i. Men varför förstÄr dem inte dem att företag i EU mÄste sÀnka sin vinstmarginal. Det finns en rÀtt vanlig regel tex i Sverige att om en vara kostar 10kr att man sÀtter dÄ priset till 50kr.
Företag behöver ej ha 400% i vinst. ( dÄ Àr 10kr inrÀknad med frakt och avgifter )
Tex i HK samma vara dÀr sÀlj den för 15-20kr, för de sÀtter en lÀgre vinstmarginal.

I tex Colombia köpte jag en flaska absolut vodka flaska och det kostar mindre Àn vad det gjorde i Sverige.
Samma sak med FjÀllrÀven produkter, kan bestÀlla billigare frÄn USA. ( billigare fast man betalar tull+frakt )
Svenskproducerade varor borde ju vara billigare i Sverige.

Det jag har problem med Ă€r att tullen tar ut 75kr i deklarationsavgift pĂ„ grejer som kostar 100kr. 😡 Med moms fĂ„r man betala ursprungliga priset gĂ„nger 2. Sen sĂ„ förstĂ„r jag inte varför ska man betala moms pĂ„ begagnad grejer.🙄

Det Ă€r med priset beror ocksĂ„ pĂ„ marknaden. Det finns grejer som Ă€r dyre att köpa i HK Ă€n i Sverige. Har hĂ€nt att de kommer hit för att köpa visa klockor för att det Ă€r billigare hĂ€r tex. 😉

Det jag har problem med Ă€r att tullen tar ut 75kr i deklarationsavgift pĂ„ grejer som kostar 100kr. 😡 Med moms fĂ„r man betala ursprungliga priset gĂ„nger 2. Sen sĂ„ förstĂ„r jag inte varför ska man betala moms pĂ„ begagnad grejer.🙄

Det Ă€r med priset beror ocksĂ„ pĂ„ marknaden. Det finns grejer som Ă€r dyre att köpa i HK Ă€n i Sverige. Har hĂ€nt att de kommer hit för att köpa visa klockor för att det Ă€r billigare hĂ€r tex. 😉
Ja, jag vet att det finns saker som Àr billigare i Sverige. Det jag ville sÀga att i Sverige Àr man van att sÀtta större vinstmarginal Àn tex Tyskland och UK.

Ja, kineserna kommer ju till Sverige för att handla lyxvaror. 😁

Jag kanske skulle vart mer tydlig exempelvis med en bild 😎. Hade den svarta men ”kanske” letar efter följande đŸ„ł.
712AC0A6-4E85-49A3-964B-FB23C839AE2B.jpeg

Jo jag vet men Ă€r inte ett dugg sugen pĂ„ att köpa en ny MR-G med tanke pĂ„ andrahandsvĂ€rdet Ă€r katastrof đŸ˜‚đŸ€Ł. Skulle bli min sĂ€msta klockaffĂ€r ever typ 😎.

Tillbaka
Topp