• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Bra annars hade jag blivit orolig đŸ€”đŸ˜. Absolut det har du helt rĂ€tt i 🙌. Tycker min handled Ă€r mer Ă„t det breda hĂ„llet Ă€n rund. Har det ”funkat” med dessa klockor nedan sĂ„ borde det fasiken funka med 🐾an 😎.
5FA77F31-49BA-44D6-9343-18E0FAD2ADEF.jpeg
F0FF7A47-B110-40E0-B962-7A4FC44285CA.jpeg
E2FA454F-BD1E-42BF-AF19-1FCD593CEE53.jpeg
Den grodan e sÄÄÄÄ snygg

Vad Ă€r detta för nĂ„got? đŸ˜ČđŸ€”
PXL_20210528_091527073-01.jpeg

Verkar vara en hemlig meny som visar nĂ€r klockan Ă€r synkade sist. Det gĂ„r att Ă€ndra frĂ„n J40 till J60, G77, U60, L60, B01 och D02. NĂ„gon som vet vad det Ă€r? Är det radio instĂ€llningar.
Ser att jag anvĂ€nder tyska stationen DCF77 i Clock Wave, G77 mĂ„ste stĂ„r för Germany 77. Ska stĂ€lla in klockan pĂ„ G77 och slĂ„ av BT och se den synkar. Hur som helst sĂ„ Ă€r det roligt att hitta den hemliga menyn nĂ€r jag skulle trycka fram test menyn. 🙂

Bra annars hade jag blivit orolig đŸ€”đŸ˜. Absolut det har du helt rĂ€tt i 🙌. Tycker min handled Ă€r mer Ă„t det breda hĂ„llet Ă€n rund. Har det ”funkat” med dessa klockor nedan sĂ„ borde det fasiken funka med 🐾an 😎.
5FA77F31-49BA-44D6-9343-18E0FAD2ADEF.jpeg
F0FF7A47-B110-40E0-B962-7A4FC44285CA.jpeg
E2FA454F-BD1E-42BF-AF19-1FCD593CEE53.jpeg
Carbon🐾 kommer att se bra ut pĂ„ ut pĂ„ dig! Matchar dina nya sneakers ocksĂ„. đŸ˜‰đŸ˜ŽđŸ”„

Det Àr samma modul, sÄ det gÄr utmÀrkt. Dock följer glaset med boetten, och de Àr INTE samma.
Jag vet att glaset och skalet under bezel Àr inte samma. Har försökt sÀtta pÄ en gmw bezel pÄ en gw och det gick inte. Nu tÀnker jag byta modul mellan de men vet inte om det ser likadan ut med fÀste inne i klockan mellan gmws skruvboet och gw boet. TÀnkte om nÄgon vet det innan jag öppna klockorna och testa sjÀlv. Skiter i det om det inte funkar.

Jag vet att glaset och skalet under bezel Àr inte samma. Har försökt sÀtta pÄ en gmw bezel pÄ en gw och det gick inte. Nu tÀnker jag byta modul mellan de men vet inte om det ser likadan ut med fÀste inne i klockan mellan gmws skruvboet och gw boet. TÀnkte om nÄgon vet det innan jag öppna klockorna och testa sjÀlv. Skiter i det om det inte funkar.
Modulen Àr samma, sÄ det Àr inga problem
Edit: Jag har skruvat isÀr bÄda, sÄ jag kan sÀga med 100% sÀkerhet baserat pÄ 1a-hands information.

Senast Àndrad:
@roosterman RM experten 😍, vart köper jag nytt svart originalband till RM?

Hittade via nĂ„gon sĂ€ljare pĂ„ eBay frĂ„n Israel som bestĂ€llde ifrĂ„n 😎.
Sent svar, sÄg att du bestÀllt frÄn Israel. :)
Risken dÀr Àr tull och lite annat, samt att det tog en jÀkla tid sist jag bestÀllde dÀrifrÄn.

Hade funnits ett i Polen annars hos en jag handlat av innan med gott resultat.. Vet inte hur priserna lÄg till nu.
Casio G SHOCK GW9400 RANGEMAN Black Band | eBay

Den Ă€r instĂ€llt i J40 som standard, Ă€ven för min 5610. kanske dĂ€rför auto sync inte funkar riktigt för mĂ„nga. Jag har nu stĂ€llet det G77 sĂ„ fĂ„r vi se hur det funkar. 🙂
Fast jag tror inte du kan stÀlla nÄgot i den menyn, bara visa/testa diverse data.
Finns ett gÀng menyer i det dÀr "diagnostic-mode" lÀget.
Test av solcellerna, tilt funktion osv. Men du har sĂ€kert redan provat! â˜ș

Fast jag tror inte du kan stÀlla nÄgot i den menyn, bara visa/testa diverse data.
Finns ett gÀng menyer i det dÀr "diagnostic-mode" lÀget.
Test av solcellerna, tilt funktion osv. Men du har sĂ€kert redan provat! â˜ș
Kanske som du sĂ€ger att man inte kan Ă€ndra. Men det Ă€r inte samma test meny. Den du refererar till Ă€r nĂ€r man trycker pĂ„ adjust+mode+light. Den hĂ€r fĂ„r man fram genom att trycka pĂ„ mode+light+receiving. Jaja kul att hitta nĂ„t nytt iaf 😊

Ni ska ju stötta mig 🙄 och inte fĂ„ mig att missbruka mer som i slutĂ€ndan leder till psykisk ohĂ€lsa đŸ˜‚đŸ€Ł.
Verkar som om dom flesta missuppfattat det hĂ€r med flippningsfrekvensen inklusive dig. 😅
Storleken pĂ„ vĂ€skan Ă€r ju helt irrelevant, nĂ€r vĂ€skan vĂ€l Ă€r full kommer flippningen Ă„tergĂ„ till samma nivĂ„ igen. 5 eller 50 klocksvĂ€ska spelar ingen roll i lĂ€ngden. đŸ€Ș

Det enda som gÀller Àr fÀrre inköp.
Lycka till med det! đŸ˜‰đŸ˜âœŒïž

Tillbaka
Topp