• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Funderar lite pÄ en GW-B5600BC-1B (svart), men gillar armbandet till syskonet GW-B5600-2 (blÄ) bÀttre (samma klocka vad jag kan se, förutom fÀrgskillnad).

Visst borde det gÄ att bestÀlla? (blÄa klockans armband) och visst borde det passa till den svarta?

Funderar lite pÄ en GW-B5600BC-1B (svart), men gillar armbandet till syskonet GW-B5600-2 (blÄ) bÀttre (samma klocka vad jag kan se, förutom fÀrgskillnad).

Visst borde det gÄ att bestÀlla? (blÄa klockans armband) och visst borde det passa till den svarta?
Det stĂ€mmer. Du kan sĂ€kert hitta nĂ„gon hĂ€r som vill byta ett gummi och nĂ„gra hundralappar mot lĂ€nken ocksĂ„ 😃

Dags för blĂ„stĂ€ll igen đŸ˜© 😮
IMG_20210531_065507.jpg

Super bra fynd, en Club G GXS-690-7A.
Tror nog att alla Club G klockorna Àr ganska rare och svÄra att fÄ tag pÄ nuförtiden.
Efter noggrann rengöring, smörjning med silikonfett och batteribyte Àr klockan nÀra nyskick.
Gillar dem svarta knapparna och zebra mönstren var ganska nice ÀndÄ.

Den var mindre Àn jag förvÀntade mig, trodde att den skulle vara i samma storlek som GMDS6900MC-1, men den mindre.
Klockan Àr mindre i verkligheten Àn vad foto visar, klockan Àr tom liten för mig mé i verkligheten.
Nu dyker det upp en frÄga för mig: hur stor Àr egentligen en G-shock mini 6900? ( klockor dÀr det stÄr G-shock mini pÄ glaset )
Det mÀrks att Club G klockor var Àmnade för barn, ser nÀstan ut som en leksaksklocka.
Som vanlig sÄ har Club G klockan en superstark led ljus, bÀttre Àn alla G-shocks jag har. ( man ser tom i dagsljus tydligt hur stark ljuset Àr )

Om jag fick vÀlja en klocka att anvÀnda inom det militÀra/vÀrnplikten skulle jag lÀtt vÀlja en mörk Club G klocka, öppna upp locket och tejpa en bit eltejp pÄ backlocket sÄ att fjÀdern inte fÄr kontakt och dÄ blir klockan utan knappljud. ( gÄr tyvÀrr inte att stÀnga av, alt ta bort fjÀrdern )
Varför jag skulle vÀlja en Club G? Den vÀger ingenting och har alla funktioner man behöver och glider lÀtt under Àrmen.
Man mÀrker knappt att man har pÄ sig den. DW-6900 som Àr en populÀr klocka inom det militÀrer, för mig skulle det vara för osmidig.
FörstÄr varför en kÀnd SAS militÀr sÀger att han bÀr helst en Baby-G klocka.

Det Àr rolig att man mÀrker frÄn dem olika bilderna hur kameran lurar en om hur stora klockorna Àr i verkligheten.

IMG_6311.JPG

IMG_6314.JPG

IMG_6315.JPG

IMG_6316.JPG

Club G samlingen:

IMG_6309.jpg

JÀmförelse i storlek:

IMG_6310.jpg

IMG_6313.JPG

IMG_6312.JPG

Senast Àndrad:
Var och hĂ€mtade ut min nya klocklĂ„da pĂ„ Norrpack idag. Fördelen med att bo i samma stad som tillverkaren Ă€r att man slipper frakten och dessutom kan fĂ„ sig en pratstund med Ă€garen av företaget, en mycket trevlig karl, ska tillĂ€ggas. Vi snackade litet allmĂ€nt om klockor och det visade sig att han ocksĂ„ hade ett klockintresse vilket var kul. Han berĂ€ttade Ă€ven att det var litet mer nyheter pĂ„ gĂ„ng pĂ„ klocklĂ„desidan, sĂ„ vi fĂ„r vĂ€l se vad som dyker upp! 🙂 SĂ„ hĂ€r ser den jag köpte ut iaf. Den kĂ€nns verkligen gedigen!

Sen ser ni ju att jag har ett i-landsproblem - fem platser men bara fyra g-shocks, ha ha!
20210531_144726~2.jpg
20210531_151648.jpg
20210531_151849.jpg

Vad anser ni om GBX-100, Àr lite smÄ sugen pÄ en sÄdan just för att den fÄr notiser samt stegrÀknare med upp till 2Ärs batteri, men eftersom dem knappt gÄr att fÄ tag pÄ lÀngre sÄ Àr man lite fundersam om dem slutat med den modellen pga nÄgot fel eller dylikt.

Vad kÀnner ni GBX-100 eller hade GBD-H100 fungerat lika bra fast den inte har lika mÄnga funktioner?

Tror nog att alla Club G klockorna Àr ganska rare och svÄra att fÄ tag pÄ nuförtiden.
Efter noggrann rengöring, smörjning med silikonfett och batteribyte Àr klockan nÀra nyskick.

Den var mindre Àn jag förvÀntade mig, trodde att den skulle vara i samma storlek som GMDS6900MC-1, men den mindre.
Klockan Àr mindre i verkligheten Àn vad foto visar, klockan Àr tom liten för mig mé i verkligheten.
Nu dyker det upp en frÄga för mig: hur stor Àr egentligen en G-shock mini 6900? ( klockor dÀr det stÄr G-shock mini pÄ glaset )
Det mÀrks att Club G klockor var Àmnade för barn, ser nÀstan ut som en leksaksklocka.
Som vanlig sÄ har Club G klockan en superstark led ljus, bÀttre Àn alla G-shocks jag har. ( man ser tom i dagsljus tydligt hur stark ljuset Àr )

Om jag fick vÀlja en klocka att anvÀnda inom det militÀra/vÀrnplikten skulle jag lÀtt vÀlja en mörk Club G klocka, öppna upp locket och tejpa en bit eltejp pÄ backlocket sÄ att fjÀdern inte fÄr kontakt och dÄ blir klockan utan knappljud. ( gÄr tyvÀrr inte att stÀnga av, alt ta bort fjÀrdern )
Varför jag skulle vÀlja en Club G? Den vÀger ingenting och har alla funktioner man behöver och glider lÀtt under Àrmen.
Man mÀrker knappt att man har pÄ sig den. DW-6900 som Àr en populÀr klocka inom det militÀrer, för mig skulle det vara för osmidig.

Det Àr rolig att man mÀrker frÄn dem olika bilderna hur kameran lurar en om hur stora klockorna Àr i verkligheten.

IMG_6311.JPG

IMG_6314.JPG

IMG_6315.JPG

IMG_6316.JPG

Club G samlingen:

IMG_6309.jpg

JÀmförelse i storlek:

IMG_6310.jpg

IMG_6313.JPG

IMG_6312.JPG
Gratulerar till klippet😃 Riktigt cool liten pjĂ€s ju👍

Vad anser ni om GBX-100, Àr lite smÄ sugen pÄ en sÄdan just för att den fÄr notiser samt stegrÀknare med upp till 2Ärs batteri, men eftersom dem knappt gÄr att fÄ tag pÄ lÀngre sÄ Àr man lite fundersam om dem slutat med den modellen pga nÄgot fel eller dylikt.

Vad kÀnner ni GBX-100 eller hade GBD-H100 fungerat lika bra fast den inte har lika mÄnga funktioner?
Dem var lite hypade och var jÀttepopulÀra nÀr dem slÀpptes. Dem sÄlde nog slut ganska fort hÀr i Sverige och Europa.
Japan slÀppte precis 2st nya i andra fÀrger.

Som vanlig G-shock sÄ tycker jag att dem Àr superbra och jag Àr jÀttenöjd med dem jag har, 2st. Skarpt display och med vibrator alarm.
Men som halv smartklocka sÄ tycker jag att den Àr vÀrdelös, jobbig att stÀlla in instÀllningar ( Àven med appen ), tok för lÄng vÀntetid nÀr man
har stÀllt om nÄgonting.

1622474654751.png

Senast Àndrad:

IMG_6311.JPG

IMG_6314.JPG

IMG_6315.JPG

IMG_6316.JPG

Club G samlingen:

IMG_6309.jpg

JÀmförelse i storlek:

IMG_6310.jpg

IMG_6313.JPG

IMG_6312.JPG

Club g Àr nÄgot helt nytt för mig.
Bra genomgĂ„ng. Är den snĂ€ppet mindre Ă€n en square?

Dem var lite hypade och var jÀttepopulÀra nÀr dem slÀpptes. Dem sÄlde nog slut ganska fort hÀr i Sverige och Europa.
Japan slÀppte precis 2st nya i andra fÀrger.

Som vanlig G-shock sÄ tycker jag att den Àr superbra och jag Àr jÀttenöjd med dem 2st jag har. Skarpt display och med vibrator alarm.
Men som halv smartklocka sÄ tycker jag att den Àr vÀrdelös, jobbig att stÀlla in instÀllningar ( Àven med appen ), tok för lÄng vÀntetid nÀr man
har stÀllt om nÄgonting.

1622474654751.png
Beredd att hÄlla med. Har plockar bort alla notiser sÄ just det stör mig inte. Har ibland problem med att GPSen inte visar korrekt avstÄnd (sker via appen) men jag tror att det beror pÄ att telefonens gps tillsammans med Android OS inte ger uppdateringar hela tiden (kvalificerad gissning). Kan kanske funka bÀttre med IOS eller annan telefonmodell. Displayen Àr grym!

Beredd att hÄlla med. Har plockar bort alla notiser sÄ just det stör mig inte. Har ibland problem med att GPSen inte visar korrekt avstÄnd (sker via appen) men jag tror att det beror pÄ att telefonens gps tillsammans med Android OS inte ger uppdateringar hela tiden (kvalificerad gissning). Kan kanske funka bÀttre med IOS eller annan telefonmodell. Displayen Àr grym!
Jag har parat ihop klockorna, stÀllt in instÀllningarna som jag vill ha och sen satte jag klockorna pÄ Flightmode, sÄ att klockorna inte synka
automatisk hela tiden mot mobilen. AnvĂ€nder klockan som en normal G-shock. 😁

Tillbaka
Topp