• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

45FAB815-FFBE-42A3-B014-FDABC9CF8E2C.jpeg
Kul att titantisdag börjar tidigt 😁
CEE07D93-606D-4C8E-9DE1-72E113613AF7.jpeg

Dem var lite hypade och var jÀttepopulÀra nÀr dem slÀpptes. Dem sÄlde nog slut ganska fort hÀr i Sverige och Europa.
Japan slÀppte precis 2st nya i andra fÀrger.

Som vanlig G-shock sÄ tycker jag att dem Àr superbra och jag Àr jÀttenöjd med dem jag har, 2st. Skarpt display och med vibrator alarm.
Men som halv smartklocka sÄ tycker jag att den Àr vÀrdelös, jobbig att stÀlla in instÀllningar ( Àven med appen ), tok för lÄng vÀntetid nÀr man
har stÀllt om nÄgonting.

1622474654751.png
Ja sjukt snygga, speciellt den modellen som Àr helt svart Àr ja lite smÄtt sugen pÄ, dock rÀtt sÄ dyr för att fÄ hit den.. landar vÀl pÄ 2500 ish beroende pÄ vart samt tull... Men ja jag vill inte ha en helt full smart klocka utan mer bara nÄgon notis om nÄgon ringer.

Varför har du tvÄ btw?! För Collection eller olika fÀrger? Du Àr inte sugen pÄ att sÀlja ena :p
Beredd att hÄlla med. Har plockar bort alla notiser sÄ just det stör mig inte. Har ibland problem med att GPSen inte visar korrekt avstÄnd (sker via appen) men jag tror att det beror pÄ att telefonens gps tillsammans med Android OS inte ger uppdateringar hela tiden (kvalificerad gissning). Kan kanske funka bÀttre med IOS eller annan telefonmodell. Displayen Àr grym!
Hmm men gpsn Àr vÀl nÄgot som kan bli bÀttre via system uppdatering troligen :/
Jag har parat ihop klockorna, stÀllt in instÀllningarna som jag vill ha och sen satte jag klockorna pÄ Flightmode, sÄ att klockorna inte synka
automatisk hela tiden mot mobilen. AnvĂ€nder klockan som en normal G-shock. 😁
Smart :p sol upp Ä ner osv fungerar ÀndÄ fast ingen koppling till mobilen?
Har bestÀllt en frÄn staterna som ska komma om 2 veckor. Ska bli intressant. TÀnkte frÀmst ha som spoetklocka och möjlighet att ta emot viktiga notiser frÄn blodsockermÀtare.
Vilken modell blev det? Trist att man inte visste att du köpte en, kunde vi köpt tillsammans annars. Körde du via Ebay?

Ja sjukt snygga, speciellt den modellen som Àr helt svart Àr ja lite smÄtt sugen pÄ, dock rÀtt sÄ dyr för att fÄ hit den.. landar vÀl pÄ 2500 ish beroende pÄ vart samt tull... Men ja jag vill inte ha en helt full smart klocka utan mer bara nÄgon notis om nÄgon ringer.

Varför har du tvÄ btw?! För Collection eller olika fÀrger? Du Àr inte sugen pÄ att sÀlja ena :p

Vilken modell blev det? Trist att man inte visste att du köpte en, kunde vi köpt tillsammans annars. Körde du via Ebay?
För att en Àr svart och den andra turkos. ;)
Sorry, att hoppas att jag sÀljer en klocka Àr som att be @livinl0ud inte flippa sina. mohahahaha
Svaret Àr nej, jag kommer ej att sÀlja.

ja, via Ebay. Tog den Turkosa.

Jag frĂ„gade tidigare om band och bezel frĂ„n 5600 passade pĂ„ GW-5000 vilket de tydligen gör men inser nu att de förmodligen tĂ€cker för solpanelerna? đŸ€Šâ€â™‚ïžEller finns det nĂ„gra varianter med bredare ram sĂ„ att sĂ€ga?

Vad Àr det som ska tÀcka för solpanelerna menar du?
Haha, hjĂ€rnslĂ€pp pĂ„ hög nivĂ„! 🙈 Jag kikade pĂ„ bilder och fick av nĂ„gon anledning för mig att ramen runt panelen var en del av bezeln men jag fĂ„r skylla pĂ„ sömnbrist.

Jag kom tillbaka för att redigera mitt inlĂ€gg nĂ€r jag insĂ„g det men nu finns det förevigat i trĂ„den sĂ„ jag bjuder pĂ„ det! 😂

Tillbaka
Topp