• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Var och hĂ€mtade ut min nya klocklĂ„da pĂ„ Norrpack idag. Fördelen med att bo i samma stad som tillverkaren Ă€r att man slipper frakten och dessutom kan fĂ„ sig en pratstund med Ă€garen av företaget, en mycket trevlig karl, ska tillĂ€ggas. Vi snackade litet allmĂ€nt om klockor och det visade sig att han ocksĂ„ hade ett klockintresse vilket var kul. Han berĂ€ttade Ă€ven att det var litet mer nyheter pĂ„ gĂ„ng pĂ„ klocklĂ„desidan, sĂ„ vi fĂ„r vĂ€l se vad som dyker upp! 🙂 SĂ„ hĂ€r ser den jag köpte ut iaf. Den kĂ€nns verkligen gedigen!

Sen ser ni ju att jag har ett i-landsproblem - fem platser men bara fyra g-shocks, ha ha!
20210531_144726~2.jpg
20210531_151648.jpg
20210531_151849.jpg
Ingen risk att metallplattan repar klockorna i sÄn lÄda?

Vad anser ni om GBX-100, Àr lite smÄ sugen pÄ en sÄdan just för att den fÄr notiser samt stegrÀknare med upp till 2Ärs batteri, men eftersom dem knappt gÄr att fÄ tag pÄ lÀngre sÄ Àr man lite fundersam om dem slutat med den modellen pga nÄgot fel eller dylikt.

Vad kÀnner ni GBX-100 eller hade GBD-H100 fungerat lika bra fast den inte har lika mÄnga funktioner?
Har bestÀllt en frÄn staterna som ska komma om 2 veckor. Ska bli intressant. TÀnkte frÀmst ha som spoetklocka och möjlighet att ta emot viktiga notiser frÄn blodsockermÀtare.

Å helvete 😳 det var inte dĂ„liga bilar eller hoj för den delen🙏😍.
🙏😊😍 Tack sĂ„ mycket!
FĂ„r se hur jag ska göra. Kanske ska den superfina M2an fĂ„ flytta, men det Ă€r sĂ„ svĂ„rt, har ju Ă€gt den sedan ny och den har rullat bara 400 mil. Att den dessutom Ă€r en special edition gör ju att min samlarnerv slĂ„r till för fullt oxĂ„. 😊
Men har en Chevrolet Nova frĂ„n 1969 oxĂ„ som mĂ„ste fĂ„ lite tid. Sen nĂ„gra motorcyklar till och Ă€nnu en som ska hĂ€mtas hem i sommar, ”Kermit” vĂ€ntar, eller hur @roosterman 😊😍

Var och hĂ€mtade ut min nya klocklĂ„da pĂ„ Norrpack idag. Fördelen med att bo i samma stad som tillverkaren Ă€r att man slipper frakten och dessutom kan fĂ„ sig en pratstund med Ă€garen av företaget, en mycket trevlig karl, ska tillĂ€ggas. Vi snackade litet allmĂ€nt om klockor och det visade sig att han ocksĂ„ hade ett klockintresse vilket var kul. Han berĂ€ttade Ă€ven att det var litet mer nyheter pĂ„ gĂ„ng pĂ„ klocklĂ„desidan, sĂ„ vi fĂ„r vĂ€l se vad som dyker upp! 🙂 SĂ„ hĂ€r ser den jag köpte ut iaf. Den kĂ€nns verkligen gedigen!

Sen ser ni ju att jag har ett i-landsproblem - fem platser men bara fyra g-shocks, ha ha!
20210531_144726~2.jpg
20210531_151648.jpg
20210531_151849.jpg
Grattis till fin lĂ„da! 👍😊
Nu blir jag sugen oxÄ. Finns de dÀr i olika modeller och fÀrger?

SĂ„.. Nu har Ă€ven Frugis en Casioak😁
IMG_20210531_160721.jpg
HĂ€rligt! Nu matchar ni varandra! 👍😊

Senast Àndrad:
🙏😊😍 Tack sĂ„ mycket!
FĂ„r se hur jag ska göra. Kanske ska den superfina M2an fĂ„ flytta, men det Ă€r sĂ„ svĂ„rt, har ju Ă€gt den sedan ny och den har rullat bara 400 mil. Att den dessutom Ă€r en special edition gör ju att min samlarnerv slĂ„r till för fullt oxĂ„. 😊
Men har en Chevrolet Nova frĂ„n 1969 oxĂ„ som mĂ„ste fĂ„ lite tid. Sen nĂ„gra motorcyklar till och Ă€nnu en som ska hĂ€mtas hem i sommar, ”Kermit” vĂ€ntar, eller hur @roosterman 😊😍

Jajjemen, stora Grön stĂ„r o vĂ€ntar sĂ„ lugnt i garaget😉
Det första Frugis sa nÀr hon fick paketet med klockan i var "Men du skulle ju inte köpa fler klockor..."
Nej men dÄ skickar jag tillbaka den dÄ tyckte jag...
"NEJ, DET GÖR DU INTE ALLS!!!" Blev reaktionen nĂ€r hon vĂ€l öppnat asken😁

Ett tips:

Ha inte pÄ er en G-shock klocka ifall ni inte vill ha grill-lukt pÄ klockan.
Grillade idag och hade en G-shock pÄ mig. Fast jag har tvÀttat den med vatten sÄ Àr grill-lukten kvar. ( det var jag som grillade maten )
Lukten försvinner vÀl om nÄgon dag.

Ett tips:

Ha inte pÄ er en G-shock klocka ifall ni inte vill ha grill-lukt pÄ klockan.
Grillade idag och hade en G-shock pÄ mig. Fast jag har tvÀttat den med vatten sÄ Àr grill-lukten kvar. ( det var jag som grillade maten )
Lukten försvinner vÀl om nÄgon dag.
Hmmm. Du ska INTE grilla klockan ju😉
Jag vill minnas att nĂ„n hĂ€r i trĂ„den som var brandman sa nĂ„t om att G-Shockarna gĂ€rna dra Ă„t sig röklukt... đŸ€”

Hmmm. Du ska INTE grilla klockan ju😉
Jag vill minnas att nĂ„n hĂ€r i trĂ„den som var brandman sa nĂ„t om att G-Shockarna gĂ€rna dra Ă„t sig röklukt... đŸ€”
hehe, ja röktlukten fastnar i resinplasten. Har tvÀttat med tvÄl nu, men lukten Àr kvar fortfarande.
Men det försvinner nog sÄ smÄningom.
DÀremot parfymlukt frÄn @livinl0ud verka sitta för alltid. Han kanske vill att jag ska tÀnka pÄ honom varje gÄng jag tog pÄ mig klockan. hahahah.

hehe, ja röktlukten fastnar i resinplasten. Har tvÀttat med tvÄl nu, men lukten Àr kvar fortfarande.
DÀremot parfymlukt frÄn @livinl0ud verka sitta för alltid. Han kanske vill att jag ska tÀnka pÄ honom varje gÄng jag tog pÄ mig klockan. hahahah.
First impressions (impregnerings) lasts😁

Senast Àndrad:
Har min 5035a varit förbi hos @livinl0ud tro?
Den luktar fortfarande parfym om Ă€n en hel del mindre Ă€n nĂ€r jag fick den 😊

Hahahaha sjukt att doften sitter fortfarande i 😳😂 men ja det var lite av min plan 😉. Attans att du kom pĂ„ mig 😎.

🙏😊😍 Tack sĂ„ mycket!

WOW endast 400 mil 😍, SE variant samt att du Ă€r första Ă€garen. M2an Ă€r definitivt en #KEEPER pĂ„ riktigt 😎. Kan tĂ€nka mig att den Ă€r grymt rolig att ratta 😉😉.

Tillbaka
Topp