• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

SÄ kom rit dye Àntligen i min Àgo.
FörvÀntade mig en starkare orange fÀrg men jag tror att det blev lite för mycket vatten.
Flytande dye Àr svagare Àn pulver tror jag.
Min tanke var att den skulle likna en brÀnnmanet :)
Resultatet blev inte sÄ bra tyvÀrr! Bezeln blev dessutom klenare i fÀrgen Àn bandet.

Men mindre nikotingul blev den för 580 kr!

Ni som funderar pÄ att fÀrga, anvÀnd kastrull. Inte syltburk. Jag ville vÀrma upp innehÄllet lite och placerade den pÄ spisen. Mina hemkunskaper Àr pÄ lÄg nivÄ.

Burken sprack efter nÄgra minuter och fÀrgen (som Àr röd i koncentrerad form) fullkomligt exploderade över hela pentryt..
sÄg ut som en crime scene och efter det att jag rengjort pentryt sÄg det fortfarande ut som om jag försökt dölja spÄren efter en misslyckad styckning lol.
Min kollega undrade lite vad jag höll pÄ med. :p

Just nu Àr jag lite trött pÄ att bestÀlla nytt sÄ jag avvaktar med ny fÀrg mod.
TyvÀrr verkar bara engelsmÀnnen sÀlja rit dye pÄ Amazon.

PXL_20210603_105922505.jpg
PXL_20210603_105926567.jpg
PXL_20210603_105951533.jpg
Kan tĂ€nka mig vilken panik du fick nĂ€r burken sprack haha... 😆

KBK du ocksĂ„ 👏😍! Gillar verkligen kombilĂ€nken och kolfiberlooken men alltid trevligt med gummi ocksĂ„. BestĂ€llde frĂ„n www.watchtech.se för 1284kr.
Jag kommer inte riktigt överens med lÄset och mikrojustering, dÀrför tÀnkte jag byta till gummibandet. Gummibandet kommer att göra klockan mindre klumpig. Den Àr lite klumpig jÀmfört med rainbow grodan tex pga kombilÀnken.
Tack! DĂ„ ska jag ocksĂ„ bestĂ€lla bandet dĂ€rifrĂ„n.😊
PXL_20210528_214113649-01.jpeg

Jag kommer inte riktigt överens med lÄset och mikrojustering, dÀrför tÀnkte jag byta till gummibandet. Gummibandet kommer att göra klockan mindre klumpig. Den Àr lite klumpig jÀmfört med rainbow grodan tex pga kombilÀnken.
Tack! DĂ„ ska jag ocksĂ„ bestĂ€lla bandet dĂ€rifrĂ„n.😊
PXL_20210528_214113649-01.jpeg
Ofan sĂ„pass 😳, tycker lĂ„set funkar bra och mikrojusteringen gillar jag big time. PĂ„ vilket sĂ€tt funkar det inte för dig? Jag har tyvĂ€rr inget att jĂ€mföra med men tror dig gĂ€llande att den blir/upplevs smidigare med gummi 😃.

Ofan sĂ„pass 😳, tycker lĂ„set funkar bra och mikrojusteringen gillar jag big time. PĂ„ vilket sĂ€tt funkar det inte för dig? Jag har tyvĂ€rr inget att jĂ€mföra med men tror dig gĂ€llande att den blir/upplevs smidigare med gummi 😃.
Det Àr inte passformen som stör mig utan det Àr sjÀlva designen av lÄset. Jag gillar inte att den vikbara biten inte klickar fast i lÄset och ligger öppet sÄ hÀr nÀr det Àr stÀngd och den har fastnat i min jacka en gÄng.
PXL_20210529_221526148.jpg

PXL_20210529_221341313__01.jpg

PXL_20210529_222004673.jpg

Det dÀr kÀnns som en designmiss.
Ja, det Àr det. Det blir vÀrre ju mer mikrojustering man anvÀnder. Antingen fÄr de Àndra designen sÄ att den vikbara biten klickar fast eller sÄ kan de sÀtta dit halvlÀnkar sÄ att man slipper anvÀnda mikrojusteringen. Har andra klockor med viklÄs och mikrojustering som fungerar bra. Har aldrig sett den hÀr konstruktionen tidigare.

Ja, det Àr det. Det blir vÀrre ju mer mikrojustering man anvÀnder. Antingen fÄr de Àndra designen sÄ att den vikbara biten klickar fast eller sÄ kan de sÀtta dit halvlÀnkar sÄ att man slipper anvÀnda mikrojusteringen. Har andra klockor med viklÄs och mikrojustering som fungerar bra. Har aldrig sett den hÀr konstruktionen tidigare.

Trist att de gjorde den rÀtt trÄkiga missen. De Àr ju inga nybörjare direkt med olika lÀnk/clasp system sÄ jag Àr förvÄnad.

• Like
Reactions: L&W
Det Àr inte passformen som stör mig utan det Àr sjÀlva designen av lÄset. Jag gillar inte att den vikbara biten inte klickar fast i lÄset och ligger öppet sÄ hÀr nÀr det Àr stÀngd och den har fastnat i min jacka en gÄng.
PXL_20210529_221526148.jpg

PXL_20210529_221341313__01.jpg

PXL_20210529_222004673.jpg
Nu hĂ€nger jag helt med pĂ„ banan gĂ€llande vad du menar 😊. Tycker det ser ut som du mikrojusterat lĂ€nken en hel del, kan det vara orsaken till att du fastnar? SĂ€tt pĂ„ en lĂ€nkbit till och justera mindre för jag upplever inga som helst problem đŸ€”.
FC4EC075-C9B4-476C-B8CD-8D3E00766C98.jpeg
8369384D-5C0D-4F5C-BA30-917AE4857460.jpeg

Nu hĂ€nger jag helt med pĂ„ banan gĂ€llande vad du menar 😊. Tycker det ser ut som du mikrojusterat lĂ€nken en hel del, kan det vara orsaken till att du fastnar? SĂ€tt pĂ„ en lĂ€nkbit till och justera mindre för jag upplever inga som helst problem đŸ€”.
FC4EC075-C9B4-476C-B8CD-8D3E00766C98.jpeg
8369384D-5C0D-4F5C-BA30-917AE4857460.jpeg
Har provat med en extra lĂ€nkbit ocksĂ„ men dĂ„ blir det för löst. Det Ă€r ju rĂ€tt stora lĂ€nkbitar. 😆 Jag tycker att de borde ha halvlĂ€nkar vid slutet pĂ„ lĂ€nken. Det kommer lösa problemet.

Har provat med en extra lĂ€nkbit ocksĂ„ men dĂ„ blir det för löst. Det Ă€r ju rĂ€tt stora lĂ€nkbitar. 😆 Jag tycker att de borde ha halvlĂ€nkar vid slutet pĂ„ lĂ€nken. Det kommer lösa problemet.
Typiskt 😔. Ja dom Ă€r inte smĂ„ direkt 😂.
Ja det skulle vara en smidig lösning ifall man jag bjĂ€sse till handleder som du 😎.

Ja det var en bra idé. Kanske blÄ bezel.
Jag köpte pÄ Panduro, Dylon textilfÀrg. Testa att fÀrga en gÄng till bara, och om du ska köra blÄtt pÄ den dÀr kommer den antagligen bli grön...
Jag har ju guldfÀrgad boett pÄ min gula, det gör ocksÄ stor skillnad vad som lyser igenom för resultatet :)
*kör kastrull nÀsta gÄng bara ;)

Typiskt 😔. Ja dom Ă€r inte smĂ„ direkt 😂.
Ja det skulle vara en smidig lösning ifall man jag bjĂ€sse till handleder som du 😎.
Har du fĂ€rre lĂ€nkbitar pĂ„ klockan 6 sidan av lĂ€nken? Jag har 3 lĂ€nkbitar pĂ„ varje sidan men lĂ„set blir inte centrerad under handleden. Stör mig lite pĂ„ det ocksĂ„. Har provat ta bort en bit frĂ„n klockan 6 sidan och lĂ€gga till pĂ„ andra sidan, men dĂ„ blir det off center Ă„t andra hĂ„ller istĂ€llet. Haha...đŸ˜‚đŸ€· Blir nog bra med gummiband sen. 😄
PXL_20210603_110836377.jpg

PXL_20210603_111650964.jpg

Senast Àndrad:
Jag köpte pÄ Panduro, Dylon textilfÀrg. Testa att fÀrga en gÄng till bara, och om du ska köra blÄtt pÄ den dÀr kommer den antagligen bli grön...
Jag har ju guldfÀrgad boett pÄ min gula, det gör ocksÄ stor skillnad vad som lyser igenom för resultatet :)
*kör kastrull nÀsta gÄng bara ;)

Tack för tipset. Panduro fungerar nog men fÀrgmatchingen blir nog svÄr eftersom nyansen inte Àr densamma.
Den jag köpte finns inte kvar pÄ Amazon.

Min flaska Àr slut tyvÀrr. :) Finns nÄgra droppar kvar men den rÀcker ju inte till nÄt.

Jag har kikat lite pÄ grÄtt ocksÄ. Kan nog bli rÀtt snyggt med smoke grey.
Eller sÄ kommer det bara se smutsigt ut. :D

Jepp, kastrull nÀsta gÄng. Hittar fortfarande röda flÀckar pÄ tallrikar som var i pentryt lol.

Har du fler lĂ€nkbitar pĂ„ klockan 6 sidan av lĂ€nken? Jag har 3 lĂ€nkbitar pĂ„ varje sidan men lĂ„set blir inte centrerad under handleden. Stör mig lite pĂ„ det ocksĂ„. Har provat ta bort en bit frĂ„n klockan 6 sidan och lĂ€gga till pĂ„ andra sidan, men dĂ„ blir det off center Ă„t andra hĂ„ller istĂ€llet. Haha...đŸ˜‚đŸ€· Blir nog bra gummiband sen. 😄
PXL_20210603_110836377.jpg

PXL_20210603_111650964.jpg
SĂ€ger ju att du har alldeles för stora handleder 😎. Jag har 2 lĂ€nkbitar pĂ„ ena sidan och 3 pĂ„ den andra. Tycker det Ă€r helt okej centrerat. Ser bra ut pĂ„ handleder underifrĂ„n vilket Ă€r huvudsaken 😉.
B00F7835-012C-4F70-9C09-BD1CBC8227DF.jpeg
6327F132-56FE-450C-83BC-6FEABE878623.jpeg
6D87868C-7AB3-4B79-865E-F73D42E4A233.jpeg

Tack för tipset. Panduro fungerar nog men fÀrgmatchingen blir nog svÄr eftersom nyansen inte Àr densamma.
Den jag köpte finns inte kvar pÄ Amazon.

Min flaska Àr slut tyvÀrr. :) Finns nÄgra droppar kvar men den rÀcker ju inte till nÄt.

Jag har kikat lite pÄ grÄtt ocksÄ. Kan nog bli rÀtt snyggt med smoke grey.
Eller sÄ kommer det bara se smutsigt ut. :D

Jepp, kastrull nÀsta gÄng. Hittar fortfarande röda flÀckar pÄ tallrikar som var i pentryt lol.

TillÀgg : Jag glömde nÀmna att anledningen till att jag valde bort Panduro Àr att deras fÀrger tycks innehÄlla en hel del kemikalier som Àr hÀlsovÄdliga. :) Rit dye dÀremot Àr relativt ofarligt iaf enligt de sjÀlva.

Urk, fick leverans frÄn Sellpy.
Klockan var jÀtte smutsig. Plockade isÀr bezel och rengjorde allt noga, smörjde o-ringen.
NÀr jag var klar ser jag att det Àr repor pÄ glaset. Tog mig sÀkert 45 minuter, det var jÀtte krÄnglig att lÀgga ihop bÄda bezeldelarna sÄ att dem
sitter rÀtt. ( visste inte att inre bezel Àr av metal och inte av plast )
Gjorde en reklamation och kommer nog att skicka tillbaka den. Sellpy borde tacka mig för att jag rengjorde den sÄ bra.

Beskrivningen: Varan Àr i bra skick och har inga tydliga defekter.
Fan, Àr dem blinda dÀr?

Synd, den gröna displayen Àr sÄ fin. Hade det inte varit för glaset hade jag behÄllit den.
Nu nÀr jag har haft den i handen behöver jag nog att jaga efter en "ny". :banghead:

Repor på glas.jpg

IMG_6340.JPG

IMG_6343.JPG

Urk, fick leverans frÄn Sellpy.
Klockan var jÀtte smutsig. Plockade isÀr bezel och rengjorde allt noga, smörjde o-ringen.
NÀr jag var klar ser jag att det Àr repor pÄ glaset. Tog mig sÀkert 45 minuter, det var jÀtte krÄnglig att lÀgga ihop bÄda bezeldelarna sÄ att dem
sitter rÀtt. ( visste inte att inre bezel Àr av metal och inte av plast )
Gjorde en reklamation och kommer nog att skicka tillbaka den. Sellpy borde tacka mig för att jag rengjorde den sÄ bra.

Beskrivningen: Varan Àr i bra skick och har inga tydliga defekter.
Fan, Àr dem blinda dÀr?

Synd, den gröna displayen Àr sÄ fin. Hade det inte varit för glaset hade jag behÄllit den.
Nu nÀr jag har haft den i handen behöver jag nog att jaga efter en "ny". :banghead:

Repor på glas.jpg

IMG_6340.JPG

IMG_6343.JPG

SÄnt Àr alltid trist.
GÄr det inte att putsa bort repan dÄ?

Tillbaka
Topp