• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Lite kvĂ€llsskruvande 😃
8C3535F8-5A7B-49EF-B078-5DF383449D73.jpeg
Samma hĂ€r 😎
20210603_201529.jpg

@Imre HÀr Àr resultatet i andra Ànden...
DF97C124-362F-4331-B5AB-9366DFB7A5A0.jpeg

det Àr en skön sommarvibe pÄ denna
0B1F3DFE-B8D7-443A-BD79-3C687C4CAF69.jpeg

jag Àr dock inte sÄ förtjust i guldfÀrgen, den Àr liksom gul med ett blÄstick... smaksak, men jag skulle gÀrna ha en mer genuin guldfÀrg
Var snygg iaf pÄ bild. Har sjÀlv börjat vÀnja mig vid den negativa displayen pÄ min.

😍😍 Sitter o scannar K&S varje dag efter ett stĂ„lkit till min. Vet att det finns pĂ„ Ali men 1. Hatar att vĂ€nta en mĂ„nad minst pĂ„ lev. Tycker det Ă€r lite i saftigaste laget med 8-900 efter till o moms men fasen vad snyggt det Ă€r
PĂ„börjad portermodd. Köpt frĂ„n Tiktox men nu efter brexit var det inte billigt.. men snyggt blir det. Nu Ă€r det bara glasbyte kvar 😃

Ser ovan att en MR-G square Ă€r pĂ„ gĂ„ng – vad det nu blir. Vad tror expertisen hĂ€r om en GW-B5000? Under tiden funderar jag pĂ„ GW-5000 vs. GW-M5610-1 som reseklocka. Är det nĂ„gon som har bĂ„da och kan jĂ€mföra hur de bĂ€rs pĂ„ armen? Den senare bör vara ganska mycket tunnare.

Ser ovan att en MR-G square Ă€r pĂ„ gĂ„ng – vad det nu blir. Vad tror expertisen hĂ€r om en GW-B5000? Under tiden funderar jag pĂ„ GW-5000 vs. GW-M5610-1 som reseklocka. Är det nĂ„gon som har bĂ„da och kan jĂ€mföra hur de bĂ€rs pĂ„ armen? Den senare bör vara ganska mycket tunnare.
Gw5000 13.5mm - gw5610 12.7mm - gwb5000 13.4mm.
Inget man mÀrker skulle jag pÄstÄ.

Personligen föredrar jag GW-5000. GW-5000 kÀnns lite mer premium, M5610 kÀnns mer som en bruksklocka men bÄda har sin charm och fördelar, t ex gillar jag att de finns lite rött och blÄtt i 5610 till skillnad frÄn 5000 som e grÄ/svart.

Fördelar GW-5000: Screwback metal case, mjukare armband, lÀngre och mer taktila knappar. Aningen större(smaksak).
Fördelar GW-M5610: LÀttare, aningen mindre(smaksak), billigare med samma funktioner.

Urk, fick leverans frÄn Sellpy.
Klockan var jÀtte smutsig. Plockade isÀr bezel och rengjorde allt noga, smörjde o-ringen.
NÀr jag var klar ser jag att det Àr repor pÄ glaset. Tog mig sÀkert 45 minuter, det var jÀtte krÄnglig att lÀgga ihop bÄda bezeldelarna sÄ att dem
sitter rÀtt. ( visste inte att inre bezel Àr av metal och inte av plast )
Gjorde en reklamation och kommer nog att skicka tillbaka den. Sellpy borde tacka mig för att jag rengjorde den sÄ bra.

Beskrivningen: Varan Àr i bra skick och har inga tydliga defekter.
Fan, Àr dem blinda dÀr?

Synd, den gröna displayen Àr sÄ fin. Hade det inte varit för glaset hade jag behÄllit den.
Nu nÀr jag har haft den i handen behöver jag nog att jaga efter en "ny". :banghead:

Repor pÄ glas.jpg

IMG_6340.JPG

IMG_6343.JPG
Lite cerium oxid och repan hade varit borta efter nÄgra timmar.

Tillbaka
Topp