Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
JÀkla snygg den dÀr!I solljuset kommer glittret i det glansiga bandet fram
Detta Àr helt plötsligt min enda G. Men bra Àr den!
Typ sĂ„hĂ€r. I grunden en GMW-B5000 som tagits fram i samarbete med den japanska vĂ€sktillverkaren Yoshida & co som bl.a. har mĂ€rket PorterJag har försökt hitta svaret men lyckas aldrig, vad Ă€r det som exakt gör en "PORTER" till en "PORTER" ? Ă€r det specifik font, fĂ€rg, mönster? En porter Mod, vad Ă€r det som Ă€r porter pĂ„ den delen? Har sett nya Porter dĂ„ har dem en liten logga eller orange fĂ€rg i glaset, men ut över de, hur ser man eller vet man att det Ă€r en "porter"?! Ăr inte direkt intresserad utav en sĂ„dan klocka, men nyfiken pĂ„ vad det Ă€r som gör en porter, en porter
Ser bra ut! Men var tog matchande sneakers vÀgen?FortsÀtter fira #FRIDAY .
Som en C3PO
Tack kompis . Haha fan vad uppmÀrksam du Àr . Fick lite camo-feeling sÄ blev dessa NMDs istÀllet .Ser bra ut! Men var tog matchande sneakers vÀgen?
Ah dÄ har ja lite kött pÄ benen iaf, men dÄ Àr det lite delar som Àr olika iaf. Bara jag som har svÄrt att se vad som Àr skillnaden nÀr nÄgon skriver "porter" dÄ tycker ja de ser ut som en vanlig stÄl eller liknandeTyp sÄhÀr. I grunden en GMW-B5000 som tagits fram i samarbete med den japanska vÀsktillverkaren Yoshida & co som bl.a. har mÀrket Porter
Utseendet liknar klassiska DW-5000C. JÀmfört med en vanlig svart GMW-B5000 har den en annan bezel, lÀnk, glas och baklock
Edit: Porter mod Àr för det mesta en GMW-B5000 som Àr moddad med originaldelar som kan köpas separat
Edit 2: Utöver GMW finns fler Portermodeller, bl.a den senaste x Porter, GM-5600
Testa en fyrkant, tex GW-5610. DÄ fÄr du bÄde solpanel och radiosynkDetta Àr ingen förklÀdd annons. Jag har en G-Shock ga-100-1a1er liggande med batteritorsk och som jag tycker Àr för stor för mig. Kommer dÀrför inte byta batteri.
G-SHOCK | Watches | Products | CASIO
Durable materials, innovative functions and unmistakable design: Discover G-SHOCK watches. â Find comprehensive information about the brand.www.casio-europe.com
Finns det en existerande begagnat marknad för en sÄn dÀr? Och vad begÀr man för den? FrÄgan Àr just för att det Àr i sammanhanget sÄpass billiga produkter frÄn början.
Jag funderar pÄ att skaffa nÄgon G-Shock i mer "normal" storlek. Finns ju sjuuuukt mÄnga modeller sÄklart.
Vilken av alla dessa serier bÀrs liksom utan att kÀnnas oversized?
G-SHOCK | Watches | Products | CASIO
Durable materials, innovative functions and unmistakable design: Discover G-SHOCK watches. â Find comprehensive information about the brand.www.casio-europe.com
Eller ska man helt enkelt gÄ direkt pÄ Baby-G?? ;-)
Beror pÄ hur trÀnat öga man har men jag ser skillnad pÄ en Porter jÀmfört med vanliga stÄlisar men det kanske bara Àr jag .Ah dÄ har ja lite kött pÄ benen iaf, men dÄ Àr det lite delar som Àr olika iaf. Bara jag som har svÄrt att se vad som Àr skillnaden nÀr nÄgon skriver "porter" dÄ tycker ja de ser ut som en vanlig stÄl eller liknande
Pratar vi om B5000TFC porter sÄ Àr den limiterad till 500st worldwide och Àr slutsÄlda sedan lÀnge. Priserna pÄ andrahandsmarknaden Àr helt galen. Tror att det Àr dÀrför man gör porter modes istÀllet. Det gÄr att köpa alla originaldelar till den inkl. den speciella baklocket.Ah dÄ har ja lite kött pÄ benen iaf, men dÄ Àr det lite delar som Àr olika iaf. Bara jag som har svÄrt att se vad som Àr skillnaden nÀr nÄgon skriver "porter" dÄ tycker ja de ser ut som en vanlig stÄl eller liknande
Pratar vi om B5000TFC porter sÄ Àr den limiterad till 500st worldwide och Àr slutsÄlda sedan lÀnge. Priserna pÄ andrahandsmarknaden Àr helt galen. Tror att det Àr dÀrför man gör porter modes istÀllet. Det gÄr att köpa alla originaldelar till den inkl. den speciella baklocket.
Den ser bra ut och Àr en Àkta LTD och man fÄr en speciell porter vÀska ocksÄ.Undrar varför just den blev sÄ omÄttligt populÀr och eftertraktad? Det rÄder ju ingen brist pÄ LE.
JÀkla fina bilder, jag blir seriöst sugen att testa en sÄn dÀr...FortsÀtter fira #FRIDAY .
Du snackar camo...Tack kompis . Haha fan vad uppmÀrksam du Àr . Fick lite camo-feeling sÄ blev dessa NMDs istÀllet .
Tackar sĂ„ mycket . KBK ! Tycker den Ă€r trevlig som tusan och gillar verkligen utseendet. Trots att den Ă€r âmaffigâ Ă€r likasĂ„ clean.JĂ€kla fina bilder, jag blir seriöst sugen att testa en sĂ„n dĂ€r...
SÄja . Dom klÀderna skulle matcha mina skor riktigt bra hehe.Du snackar camo...
Ja i just detta sammanhang ser ja att Porter har en röd border, vid text pÄ "utsidan". Man skulle kunna som sagt skaffa en "vanligt" gshock med metall modd och dÄ ser den nÀstan likadan ut som porter? (sÀkert en dum frÄga ^^)Beror pÄ hur trÀnat öga man har men jag ser skillnad pÄ en Porter jÀmfört med vanliga stÄlisar men det kanske bara Àr jag .
GMW-B5000D-1ER
GMW-B5000G-1ER
GMW-B5000GD-1ERGMW-B5000TFC (Porter)
Ja sÄ kan man ocksÄ göraJa i just detta sammanhang ser ja att Porter har en röd border, vid text pÄ "utsidan". Man skulle kunna som sagt skaffa en "vanligt" gshock med metall modd och dÄ ser den nÀstan likadan ut som porter? (sÀkert en dum frÄga ^^)
GÄr boettlocket att köpa? BerÀtta mer! Trodde inte det fanns.Pratar vi om B5000TFC porter sÄ Àr den limiterad till 500st worldwide och Àr slutsÄlda sedan lÀnge. Priserna pÄ andrahandsmarknaden Àr helt galen. Tror att det Àr dÀrför man gör porter modes istÀllet. Det gÄr att köpa alla originaldelar till den inkl. den speciella baklocket.
+1 pÄ den .GÄr boettlocket att köpa? BerÀtta mer! Trodde inte det fanns.
Har testat förut, jag Àr nog inte lika duktig som dig. Kunde inte fÄ det jÀmt sist jag testade pÄ en klocka.Lite cerium oxid och repan hade varit borta efter nÄgra timmar.
Pratar vi om B5000TFC porter sÄ Àr den limiterad till 500st worldwide och Àr slutsÄlda sedan lÀnge. Priserna pÄ andrahandsmarknaden Àr helt galen. Tror att det Àr dÀrför man gör porter modes istÀllet. Det gÄr att köpa alla originaldelar till den inkl. den speciella baklocket.
Vill bara tillÀgga att stÄl Porter Àr eftertraktad och kostar jÀttemycket. Det Àr dÀrför folk moddar sjÀlva.Ah dÄ har ja lite kött pÄ benen iaf, men dÄ Àr det lite delar som Àr olika iaf. Bara jag som har svÄrt att se vad som Àr skillnaden nÀr nÄgon skriver "porter" dÄ tycker ja de ser ut som en vanlig stÄl eller liknande