• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

7B26D66A-072A-4273-9E15-86F72C984665.jpeg
1F0F6242-08C4-4367-A49F-99D8A2AB03FF.jpeg

Jag har försökt hitta svaret men lyckas aldrig, vad Ă€r det som exakt gör en "PORTER" till en "PORTER" ? Ă€r det specifik font, fĂ€rg, mönster? En porter Mod, vad Ă€r det som Ă€r porter pĂ„ den delen? Har sett nya Porter dĂ„ har dem en liten logga eller orange fĂ€rg i glaset, men ut över de, hur ser man eller vet man att det Ă€r en "porter"?! Är inte direkt intresserad utav en sĂ„dan klocka, men nyfiken pĂ„ vad det Ă€r som gör en porter, en porter :)

Jag har försökt hitta svaret men lyckas aldrig, vad Ă€r det som exakt gör en "PORTER" till en "PORTER" ? Ă€r det specifik font, fĂ€rg, mönster? En porter Mod, vad Ă€r det som Ă€r porter pĂ„ den delen? Har sett nya Porter dĂ„ har dem en liten logga eller orange fĂ€rg i glaset, men ut över de, hur ser man eller vet man att det Ă€r en "porter"?! Är inte direkt intresserad utav en sĂ„dan klocka, men nyfiken pĂ„ vad det Ă€r som gör en porter, en porter :)
Typ sÄhÀr. I grunden en GMW-B5000 som tagits fram i samarbete med den japanska vÀsktillverkaren Yoshida & co som bl.a. har mÀrket Porter

Utseendet liknar klassiska DW-5000C. JÀmfört med en vanlig svart GMW-B5000 har den en annan bezel, lÀnk, glas och baklock

Edit: Porter mod Àr för det mesta en GMW-B5000 som Àr moddad med originaldelar som kan köpas separat

Edit 2: Utöver GMW finns fler Portermodeller, bl.a den senaste x Porter, GM-5600

Senast Àndrad:
Typ sÄhÀr. I grunden en GMW-B5000 som tagits fram i samarbete med den japanska vÀsktillverkaren Yoshida & co som bl.a. har mÀrket Porter

Utseendet liknar klassiska DW-5000C. JÀmfört med en vanlig svart GMW-B5000 har den en annan bezel, lÀnk, glas och baklock

Edit: Porter mod Àr för det mesta en GMW-B5000 som Àr moddad med originaldelar som kan köpas separat

Edit 2: Utöver GMW finns fler Portermodeller, bl.a den senaste x Porter, GM-5600
Ah dÄ har ja lite kött pÄ benen iaf, men dÄ Àr det lite delar som Àr olika iaf. Bara jag som har svÄrt att se vad som Àr skillnaden nÀr nÄgon skriver "porter" dÄ tycker ja de ser ut som en vanlig stÄl eller liknande :)

Detta Àr ingen förklÀdd annons. Jag har en G-Shock ga-100-1a1er liggande med batteritorsk och som jag tycker Àr för stor för mig. Kommer dÀrför inte byta batteri.

Finns det en existerande begagnat marknad för en sÄn dÀr? Och vad begÀr man för den? FrÄgan Àr just för att det Àr i sammanhanget sÄpass billiga produkter frÄn början.

Jag funderar pÄ att skaffa nÄgon G-Shock i mer "normal" storlek. Finns ju sjuuuukt mÄnga modeller sÄklart. :)

Vilken av alla dessa serier bÀrs liksom utan att kÀnnas oversized?

Eller ska man helt enkelt gÄ direkt pÄ Baby-G?? ;-)

Detta Àr ingen förklÀdd annons. Jag har en G-Shock ga-100-1a1er liggande med batteritorsk och som jag tycker Àr för stor för mig. Kommer dÀrför inte byta batteri.

Finns det en existerande begagnat marknad för en sÄn dÀr? Och vad begÀr man för den? FrÄgan Àr just för att det Àr i sammanhanget sÄpass billiga produkter frÄn början.

Jag funderar pÄ att skaffa nÄgon G-Shock i mer "normal" storlek. Finns ju sjuuuukt mÄnga modeller sÄklart. :)

Vilken av alla dessa serier bÀrs liksom utan att kÀnnas oversized?

Eller ska man helt enkelt gÄ direkt pÄ Baby-G?? ;-)
Testa en fyrkant, tex GW-5610. DÄ fÄr du bÄde solpanel och radiosynk

Ah dÄ har ja lite kött pÄ benen iaf, men dÄ Àr det lite delar som Àr olika iaf. Bara jag som har svÄrt att se vad som Àr skillnaden nÀr nÄgon skriver "porter" dÄ tycker ja de ser ut som en vanlig stÄl eller liknande :)
Beror pĂ„ hur trĂ€nat öga man har men jag ser skillnad pĂ„ en Porter jĂ€mfört med vanliga stĂ„lisar men det kanske bara Ă€r jag 😉.

GMW-B5000D-1ER
5FEF22C6-2F87-4630-BCBF-13C16E8761F5.jpeg

GMW-B5000G-1ER
33F447A1-A718-4FC9-9FA6-84CFA79B8A1A.jpeg

GMW-B5000GD-1ER
484CC5FC-9458-45D3-AE64-990DAE43B70F.jpeg
GMW-B5000TFC (Porter)
1FAE9D3B-4851-428F-82C7-F05C5862652D.jpeg

Pratar vi om B5000TFC porter sÄ Àr den limiterad till 500st worldwide och Àr slutsÄlda sedan lÀnge. Priserna pÄ andrahandsmarknaden Àr helt galen. Tror att det Àr dÀrför man gör porter modes istÀllet. Det gÄr att köpa alla originaldelar till den inkl. den speciella baklocket.
Screenshot_20210604-112845.jpg

Pratar vi om B5000TFC porter sÄ Àr den limiterad till 500st worldwide och Àr slutsÄlda sedan lÀnge. Priserna pÄ andrahandsmarknaden Àr helt galen. Tror att det Àr dÀrför man gör porter modes istÀllet. Det gÄr att köpa alla originaldelar till den inkl. den speciella baklocket.

Undrar varför just den blev sÄ omÄttligt populÀr och eftertraktad? Det rÄder ju ingen brist pÄ LE.

Beror pĂ„ hur trĂ€nat öga man har men jag ser skillnad pĂ„ en Porter jĂ€mfört med vanliga stĂ„lisar men det kanske bara Ă€r jag 😉.

GMW-B5000D-1ER
5FEF22C6-2F87-4630-BCBF-13C16E8761F5.jpeg

GMW-B5000G-1ER
33F447A1-A718-4FC9-9FA6-84CFA79B8A1A.jpeg

GMW-B5000GD-1ER
484CC5FC-9458-45D3-AE64-990DAE43B70F.jpeg
GMW-B5000TFC (Porter)
1FAE9D3B-4851-428F-82C7-F05C5862652D.jpeg
Ja i just detta sammanhang ser ja att Porter har en röd border, vid text pÄ "utsidan". Man skulle kunna som sagt skaffa en "vanligt" gshock med metall modd och dÄ ser den nÀstan likadan ut som porter? (sÀkert en dum frÄga ^^)

GÄr boettlocket att köpa? BerÀtta mer! Trodde inte det fanns.

SÄ det Àr ingen Àkta begrÀnsad upplaga som Àr numrerad utan som alla andra Casio en "limited edition" ?!?

Vill bara tillÀgga att stÄl Porter Àr eftertraktad och kostar jÀttemycket. Det Àr dÀrför folk moddar sjÀlva.

Edit: sÄg nu att @L&W har redan nÀmt det. :)

Tillbaka
Topp