• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Tar pÄ mig en annan bjÀsse idag.

Sen var jag tvungen att prova denna Casio SGW-100. Var nyfiken hur en sÄ billig klocka kan ha Twinsensor med
termometer och digital kompass.
Ibland tÀnker jag hur kan en G-shock kostar sÄ mycket mer med typ samma funktioner.
Ok, att G-shock har bÀttre material, tÄl mer stöttar och har cool design, men Àr den berÀttigad att ha en sÄ stor prisskillnad?
Gillar verkligen den delvis fÀrgade displayen och dem skarpa siffrorna, man kan ju hoppas att G-shock en dag kommer att tillverka mer
klockor med fÀrgade display.
Den sitter bra pÄ min handled ocksÄ och klockan upplevs mycket mindre Àn sina mÄtt.

Testade digital kompassen och den verka fungera bra, jÀmförde den med mobilen.
DÀremot temperatursmÀtare visar nog inte korrekta siffror. Gjorde som man ska, la bort klockan en bit frÄn mig och vÀntade en stund
innan jag aktiverade funktionen, den visade 31 grader hemma. Testade med en digital termometer och den visade 24 grader.

Casio klockor Àr sjuk prisvÀrda, runt 6-700kr kostar en ny. ( Àven G-shocks inrÀknad ) NÀr jag hittade den pÄ tratten för 250kr utan batteri kÀnde
jag att jag var tvungen att testa den. 😆

NÀr jag anvÀnde ultraljuds vÀtten för skruvarna tÀnkte jag pÄ en sak.
Har nÄgon hÀr slÀngt ner hela G-shocken i utraljudstvÀtten nÄgon gÄng?

IMG_6346.jpg

IkvÀll offrar jag mig och ser pÄ Sense and Sensibility med frugan. Snart Àr det tillrÀckligt pÄ pluskontot för ett spontanköp :woot:
E6F55382-C224-4436-8B1C-07D81D828C0C.jpeg

CAB9E5C2-4BE9-4535-81B3-77B4BF28874C.jpeg
Finns det nÄgon som heter Mr Darcy? Och Àr Colin Firth med? Annars Àr det ingen riktig Jane Austen-film... /HÀlsn. Kuvad sambo

Undrar varför just den blev sÄ omÄttligt populÀr och eftertraktad? Det rÄder ju ingen brist pÄ LE.
Jag ville Ă„t DW-5000C utseendet, sĂ„ min ”portermod” Ă€r bara glaset och positiv modul i en svart stĂ„lis. För andra Ă€r det DLC som gör portern, och en portermod kan dĂ„ se ut nĂ€stan som en vanlig stĂ„lis. Det Ă€r helt enkelt en vĂ€ldigt lyckad modell.

Du tĂ€nker nog pĂ„ Stolthet ock Fördom. /HĂ€lsningar ’Sju Ă„r av misĂ€r’
Jamen det har du ju alldeles rÀtt i! Att den gode herr Firth sedan spelade en helt annan Mr Darcy i tre Bridget Jones-filmer (ja, jag har snÀllt suttit bredvid och tittat pÄ dessa mÀsterverk ocksÄ) ska ju inte Jane Austen lastas för.

Förmodligen den galnaste, coolaste och snyggaste gshocken jag sett!

dĂ„ har du inte sett sĂ„ mycket 😂
Det var orgier av fÀrg och modeller under sena 80- och tidiga 90-talet.
DW-002/3/4 med sina kardborreband och DW-6900 i alla möjliga fĂ€rgkombinationer, riktiga diamantklĂ€der och ”diamantklĂ€der”, blunda och lĂ„t fantasin flöda: för sent - det fanns dĂ„ och det finns fortfarande 👍

dĂ„ har du inte sett sĂ„ mycket 😂
Det var orgier av fÀrg och modeller under sena 80- och tidiga 90-talet.
DW-002/3/4 med sina kardborreband och DW-6900 i alla möjliga fĂ€rgkombinationer, riktiga diamantklĂ€der och ”diamantklĂ€der”, blunda och lĂ„t fantasin flöda: för sent - det fanns dĂ„ och det finns fortfarande 👍
StÀmmer, Àr rÀtt ny i gamet. Finns det nÄgon hÀr som Àger nÄgot av detta?

@Fujoor Àger nÄgra 00x
@dragonhf Àger flera fÀrgglada 6900
Googla ”my g-shock collection”och liknande och titta pĂ„ bilderna, vi snackar om hela glasskĂ„p, klockstĂ€ll och hyllor med fĂ€rgglada Shocks sĂ„ det vattnas i munnen pĂ„ en 😁

Jag ville Ă„t DW-5000C utseendet, sĂ„ min ”portermod” Ă€r bara glaset och positiv modul i en svart stĂ„lis. För andra Ă€r det DLC som gör portern, och en portermod kan dĂ„ se ut nĂ€stan som en vanlig stĂ„lis. Det Ă€r helt enkelt en vĂ€ldigt lyckad modell.
Titanbezeln med vit text skulle nog göra sig grymt bra med porterglaset. Nu Àr titandelarna för kostsamma för min modbudget men jag har tÀnkt tanken att byta ut glaset pÄ titanaren.

Bilagor

• IMG_20210602_065137.jpg
    IMG_20210602_065137.jpg
    724.5 KB · Visningar: 1
  • 104161.jpg
    104161.jpg
    24.3 KB · Visningar: 1
Kolla denna Instagram profil om du vill se fler fĂ€rgglada Gs. Synd att han inte skeppar till Sverige, tur för min plĂ„nbok dock. 😉

Titanbezeln med vit text skulle nog göra sig grymt bra med porterglaset. Nu Àr titandelarna för kostsamma för min modbudget men jag har tÀnkt tanken att byta ut glaset pÄ titanaren.
Jag har varit ganska sugen pÄ titan-square som ju Àr den ultimata g-shocken, och dÄ gillar jag lite det guldiga ocksÄ. Dock Àr den lite för dyr för hur jag skulle vilja anvÀnda min g-shock sÄ dÄ behöver jag i alla fall en till. KÀnns problemet igen?

Tillbaka
Topp