• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Ja lite gay Ă€r den đŸ€Ł (förlĂ„t, var bara tvungen iom din kommentar❀)

Inte mer gay Ă€n rosa Rangeman tycker jag. Hahaha... oops đŸ˜œđŸ€­đŸ˜…đŸ˜‚đŸ€Ł
Ni bad om det😜😁
IMG_20210611_201744.jpg

Ă€ntligen! đŸ€“ Hur kĂ€nns den?
Jag har bytt till min nya favorit...
BC2BD66E-D981-475F-8725-3537953B2D66.jpeg
Fin combo det dĂ€r! 👍

Jo men nu efter nĂ„gra timmar pĂ„ armen sĂ„ kĂ€nns det helt okej... ja till och med vĂ€ldigt bra, visst Ă€r den stor men den blir förlĂ„ten bara för att den Ă€r sĂ„ jĂ€vla ball extra allt deluxe typ😄. Äter vanliga squares till frukost och klarar ett kĂ€rnvapenkrig utan problem 😉😂

Vet att det Àr ingen G-shock, men alla Àr sÄ trevliga hÀr, sÄ jag frÄgar hÀr i alla fall.
Fick tillbaka en Wenger klocka frÄn service. Nu gÄr klockan igen, men nÀr minutvisaren Àr pÄ 12/60 minuter, sÄ Àr timvisaren lite sne.
Hur fungerar det hÄlls visarna endast av friktion eller mÄste de ligga pÄ ett speciellt sÀtt.
Det jag undrar Àr om jag bara kan öppna upp och putta till timvisaren sÄ att den ligger rÀtt eller mÄste man göra det pÄ nÄgot speciellt sÀtt?
NÄgon hÀr som vet?

HÀr Àr ett foto dÀr timvisaren ligger nÀstan "en sekund plats" fel.

IMG_6363.JPG

Vet att det Àr ingen G-shock, men alla Àr sÄ trevliga hÀr, sÄ jag frÄgar hÀr i alla fall.
Fick tillbaka en Wenger klocka frÄn service. Nu gÄr klockan igen, men nÀr minutvisaren Àr pÄ 12/60 minuter, sÄ Àr timvisaren lite sne.
Hur fungerar det hÄlls visarna endast av friktion eller mÄste de ligga pÄ ett speciellt sÀtt.
Det jag undrar Àr om jag bara kan öppna upp och putta till timvisaren sÄ att den ligger rÀtt eller mÄste man göra det pÄ nÄgot speciellt sÀtt?
NÄgon hÀr som vet?

HÀr Àr ett foto dÀr timvisaren ligger nÀstan "en sekund plats" fel.

IMG_6363.JPG
Störande!
Visarna sitter pressade pÄ axlar, sÄ de stÀlls vÀldigt manuellt, och utan nÄgra splines eller fasta lÀgen. Den bÀsta liknelsen jag kommer pÄ just nu Àr kork pÄ penna. Det Àr snabbt gjort för nÄgon som kan, men ganska pilligt och krÀver visaravdragare och visarpress. Det gÄr INTE att putta dem rÀtt. DÄ kommer du skrota verket, för kuggarna pÄ hjulen Àr vÀldigt klena.
Kan du inte bara gÄ tillbaka till urmakaren?
400DE6FF-378A-48CD-A8C2-A338FC569B54.jpeg

Störande!
Visarna sitter pressade pÄ axlar, sÄ de stÀlls vÀldigt manuellt, och utan nÄgra splines eller fasta lÀgen. Den bÀsta liknelsen jag kommer pÄ just nu Àr kork pÄ penna. Det Àr snabbt gjort för nÄgon som kan, men ganska pilligt och krÀver visaravdragare och visarpress. Det gÄr INTE att putta dem rÀtt. DÄ kommer du skrota verket, för kuggarna pÄ hjulen Àr vÀldigt klena.
Kan du inte bara gÄ tillbaka till urmakaren?
400DE6FF-378A-48CD-A8C2-A338FC569B54.jpeg
Tack, jag fÄr skicka tillbaka den. Det Àr bara en urmakare som tar hand om Wenger/Victorinox service i Norden.

Tillbaka
Topp