• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Hmmm. Vi Ă€r inte helt i sync Frugis och jag... Men vi Ă€r i plurret iaf😁
IMG_20210622_203953.jpg
IMG_20210622_204343.jpg

Jag kommer fortsÀtta med det vanliga bandet, tycket det funkar fint.
Provat lĂ€nk en gĂ„ng, aldrig mer. Resinband FTW! đŸ˜âœŒïž
Vad?! Och jag som trodde alla Àlskade kombilÀnken? Den Àr ju bekvÀmare Àn gummit. NÄvÀl, jag har g-shocks pÄ bÄde lÀnk och gummi. Gillar bÄda. DÀremot Àr inte "casioaken" min pÄse nötter. En square Àr mer min melodi men kan gilla vissa andra ocksÄ, som Rangeman t.ex.

Vad?! Och jag som trodde alla Àlskade kombilÀnken? Den Àr ju bekvÀmare Àn gummit. NÄvÀl, jag har g-shocks pÄ bÄde lÀnk och gummi. Gillar bÄda. DÀremot Àr inte "casioaken" min pÄse nötter. En square Àr mer min melodi men kan gilla vissa andra ocksÄ, som Rangeman t.ex.
Traditionalist som jag Ă€r tycker jag inte G-Shock passar speciellt bra pĂ„ lĂ€nk. Resinbezel som gifter sig perfekt med resinband tycker jag Ă€r sjĂ€lva kĂ€rnan i en G. 😎
Sen att jag ofta vĂ€xlar mellan tvĂ„ hĂ„l för tight/soft passning gör att lĂ€nk inte funkar rent praktiskt. (Kunde ju dock blivit ett pluspoĂ€ng för lĂ€nk om den hade snabb-mikro-justering) 👍

PÄstÄtt lÀckta bilder pÄ en prototyp av MRG-B5000
0f41b060.jpg

3003d069.jpg

f27b9683.jpg

c3ff56fa.jpg

97c2c132.jpg

14bf6e6f.jpg
"Great G-Shock World reported that the MRG-B5000 will be made of TranTixxii titanium and will have a multi-color style. MR-G watches usually feature a diamond-like carbon (DLC) coating, and we expect that to be the case with the MRG-B5000. "

SÄ, den kommande MRGn Àr möjligen en tjockare titanare med special-coating och GPS?
Lite meh över det hela. Hade varit roligare om de istÀllet hade slÀppt en re-issue av de första MRGn med nÄn design twist.

Brukar Casio lÀcka prototyp-bilder som telefontillverkare gör?
Den ser iaf misstÀnkt Aliexpress-fejk ut som @Derix pÄpekade.

FrÄgan Àr om det Àr en lÀckt prototyp eller en hemmasnickrad Aliexpress-mod :rolleyes:
Det kĂ€nns som det senare. Fast jag kanske haft för höga förvĂ€ntningar. 😒
Jag hade sett framför mig en handknackad bezel med inlĂ€gg frĂ„n ett Ă€kta japanskt samurai svĂ€rd, en tavla frĂ„n nĂ„gon mytisk japansk legend som skimmrade magiskt med hjĂ€lp av nĂ„gon helt ny teknik som ingen hört talas om tidigare samt en release dĂ€r Kikuo sjĂ€lv stod pĂ„ en scen och visade underverket dĂ€r minst tio reportrar svimmade av hĂ€pnad! 😆
Kanske ocksÄ en droptest dÀr det visade sig att den innehöll en gyro och aldrig hamnade pÄ marken av misstag.

image.jpg
Efter att ha lurkat runt pÄ denna del av forumet sÄ vÀcktes ju sÄklart intresset för G-shocks och det blev ett inköp(tack Beastie) sÄ dÄ kan vÀl jag ocksÄ bjuda pÄ en bild. Ha en bra dag
Trevligt trevligt :)
VĂ€lkommen in i trĂ„den och (med oftast stor sannolikhet) början till fler G-shocks 😁
Mycket bra början du fick tag i 👍

Tillbaka
Topp