• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Fasen vad det finns mĂ„nga squares att vĂ€lja pĂ„, kollade precis shockbase. Kommer gĂ„ Ă„t skogen det hĂ€r đŸ€ŠđŸŒâ€â™‚ïžđŸ€ŠđŸŒâ€â™‚ïž
 
IMG_20210628_214610.jpg
 
Jag tog faktiskt mittbitarna frÄn gamla och satte pÄ nya en gÄng, blev najs :)
Aah, tÀnkte inte pÄ att man skulle kunna göra sÄ. Nu har jag ÀndÄ sÄlt min kombilÀnk av den första sorten och har den nyare kvar. Jag tycker att den nya ser mer clean ut medan den gamla kÀnns mer gedigen, om Àn dock litet tyngre ocksÄ och det Àr ju inte fel med lÄg vikt.
 
Aah, tÀnkte inte pÄ att man skulle kunna göra sÄ. Nu har jag ÀndÄ sÄlt min kombilÀnk av den första sorten och har den nyare kvar. Jag tycker att den nya ser mer clean ut medan den gamla kÀnns mer gedigen, om Àn dock litet tyngre ocksÄ och det Àr ju inte fel med lÄg vikt.
Det blev lite tajt med de mittbitarna men det funkade ÀndÄ, blev snyggt och med bra kÀnsla i lÀnken.
 
Hehe... Det Ă€r japanska och inte kinesiska. 😉
Den fÄr bla ny belysning, visar tid i stopwatch och timer, batteri indikator osv. Ingen BT.
Grymt bra uppgraderingar. LÄter som att nya GW-5000 blir nÀrapÄ perfekt. Hoppas att de passar pÄ att göra nÄnting sÀmre, typ hÄrdare resin, sÄ att jag slipper köpa en!
 
Hehe... Det Ă€r japanska och inte kinesiska. 😉
Den fÄr bla ny belysning, visar tid i stopwatch och timer, batteri indikator osv. Ingen BT.

Grymt bra uppgraderingar. LÄter som att nya GW-5000 blir nÀrapÄ perfekt. Hoppas att de passar pÄ att göra nÄnting sÀmre, typ hÄrdare resin, sÄ att jag slipper köpa en!
TÀnker att man kanske Ängrade sig lite iom nya BT modulen. Varför BT? Varför inte visa batteri laddning?

DÀremot har man ju dÄ ev tagit till sig led och klocka i alla lÀgen? Win win kanske.
 
TÀnker att man kanske Ängrade sig lite iom nya BT modulen. Varför BT? Varför inte visa batteri laddning?

DÀremot har man ju dÄ ev tagit till sig led och klocka i alla lÀgen? Win win kanske.


Inte otÀnkbart att Casio uppmÀrksammat kritiken kring BT's rÀtt onödiga funktion för squares som inte tillför nÄgot alls egentligen.

Finns ocksÄ flera exempel pÄ modeller som danats om efter (hÀftig) kritik. Bland annat Rangeman GPR 1000 har ju fÄtt extremt vÀlgjorda och hÄllbara lugs jÀmfört med GW 9400 klenare dito.

En GW5k 2.0 minus BT och bÀttre knappar torde bli najs.
 
Grymt bra uppgraderingar. LÄter som att nya GW-5000 blir nÀrapÄ perfekt. Hoppas att de passar pÄ att göra nÄnting sÀmre, typ hÄrdare resin, sÄ att jag slipper köpa en!

TÀnker att man kanske Ängrade sig lite iom nya BT modulen. Varför BT? Varför inte visa batteri laddning?

DÀremot har man ju dÄ ev tagit till sig led och klocka i alla lÀgen? Win win kanske.
Ja verkligen. Plus att nya GW5000 slÀpps utanför Japan.
Den nuvarande GW5000 borde bli discontinued snart. MĂ„ste köpa en innan de tar slut. Sista JDM square ju. 🙂
 
Senast Àndrad:
Inte otÀnkbart att Casio uppmÀrksammat kritiken kring BT's rÀtt onödiga funktion för squares som inte tillför nÄgot alls egentligen.

Finns ocksÄ flera exempel pÄ modeller som danats om efter (hÀftig) kritik. Bland annat Rangeman GPR 1000 har ju fÄtt extremt vÀlgjorda och hÄllbara lugs jÀmfört med GW 9400 klenare dito.

En GW5k 2.0 minus BT och bÀttre knappar torde bli najs.
Gillar BT pga klocksynken, radio signalerna har lite problem att nÄ upp till mina breddgrader. Sedan Àr det smidigt att stÀlla in vÀrldstid med hjÀlp av karta. Men ja, annars Àr den rÀtt onödig.
 
Tillbaka
Topp