• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Gillar BT pga klocksynken, radio signalerna har lite problem att nÄ upp till mina breddgrader. Sedan Àr det smidigt att stÀlla in vÀrldstid med hjÀlp av karta. Men ja, annars Àr den rÀtt onödig.
Även jag gillar BT frĂ€mst för instĂ€llning. Men tycker att det Ă€r synd att man gjort klockan lite för integrerad i telefonen, tex genom att plocka bort batteriindikator.

Kul att Casio öppnar upp lite och slÀpper nÄgra tidigare JDM Àven i Europa. Ser verkligen fram emot nya GW-5000. VÄgar man Àven hopps pÄ en lite krispigare display?

dfd1a081-ca6c-40b2-aa3e-f5ddd5afe5fe.jpg

(Jag har mentalt gÄtt pÄ semester trots att det Àr tvÄ veckor kvar)

Gillar BT pga klocksynken, radio signalerna har lite problem att nÄ upp till mina breddgrader. Sedan Àr det smidigt att stÀlla in vÀrldstid med hjÀlp av karta. Men ja, annars Àr den rÀtt onödig.
Ang. radiosynk sĂ„ mĂ€rkte jag att min nya kingen kunde inte synka med tyska radiostationen DCF77, men synkar med japanska stationen JJY. SĂ„ mao synkningen kommer aldrig att funka för JDM modellerna hĂ€r utan clockwave appen. Är det nĂ„gon som har lyckat synka sin GW5000 utan app?

Ang. radiosynk sĂ„ mĂ€rkte jag att min nya kingen kunde inte synka med tyska radiostationen DCF77, men synkar med japanska stationen JJY. SĂ„ mao synkningen kommer aldrig att funka för JDM modellerna hĂ€r utan clockwave appen. Är det nĂ„gon som har lyckat synka sin GW5000 utan app?
Min GW5000 synkar fint pÄ fönsterbrÀdan.

Min GW5000 synkar fint pÄ fönsterbrÀdan.
Alright. DĂ„ Ă€r det bara min king som inte gör det dĂ„. Har försökt bĂ„de lĂ„ta den synka sjĂ€lv och synka med tyska stationen via appen utan att lyckas. Byte till japanska station i appen och den synkade direkt. đŸ€·

Den enda klocka jag har som synkar av sig sjĂ€lv Ă€r min Rangeman och jag behöver inte ens stĂ€lla den vid fönster. ingen av de andra kunde göra det. Skumt.🙄

Den dÀr frasen stÀmmer pÄ min "chef"... Han slutade mentalt samma dag som han sa upp sig för nÄn mÄnad sen...
FrĂ„gade honom för nĂ„n vecka sen nĂ€r han skulle sluta fysiskt hĂ€r 😁
Det Ă€r en hĂ€rlig kĂ€nsla. Jag minns nĂ€r jag sa upp mig frĂ„n mitt förra stĂ€lle. Med tre mĂ„naders uppsĂ€gningstid sĂ„ bestĂ„r 90% av den tiden av "icke jobb" 😁

Alright. DĂ„ Ă€r det bara min king som inte gör det dĂ„. Har försökt bĂ„de lĂ„ta den synka sjĂ€lv och synka med tyska stationen via appen utan att lyckas. Byte till japanska station i appen och den synkade direkt. đŸ€·

Den enda klocka jag har som synkar av sig sjĂ€lv Ă€r min Rangeman och jag behöver inte ens stĂ€lla den vid fönster. ingen av de andra kunde göra det. Skumt.🙄

Va det gÄr vÀl inte att synka mot Japan frÄn Sverige?

Hehe... Det Ă€r japanska och inte kinesiska. 😉
Den fÄr bla ny belysning, visar tid i stopwatch och timer, batteri indikator osv. Ingen BT.
StĂ€lla sekunder i timern och vĂ€lja mellan DD.MM eller MM.DD för datum ser jag ocksĂ„ som grymma uppdateringar. Om jag tolkar rĂ€tt 🙂 kĂ€nns nĂ€stan som en fullĂ€ndad square. Om knapparna blir större Ă€r det home-run, men det tror jag nog knappast. Jag köper en oavsett.

StĂ€lla sekunder i timern och vĂ€lja mellan DD.MM eller MM.DD för datum ser jag ocksĂ„ som grymma uppdateringar. Om jag tolkar rĂ€tt 🙂 kĂ€nns nĂ€stan som en fullĂ€ndad square. Om knapparna blir större Ă€r det home-run, men det tror jag nog knappast. Jag köper en oavsett.
StĂ€mmer, plus att man kan hĂ„lla ner mode knappen för att gĂ„ tillbaka. De har fixat allt som man klagade pĂ„. 🙂

MRG-B2000BS-3AJR. BegrÀnsad utgÄva i 400 exemplar :woot: :woot:
da77a5b7-s.jpg

3e467176-s.jpg

74c02bd0-s.jpg

8db1eed4-s.jpg

fcea4135-s.jpg

5a092434.jpg

Det var visst gamla nyheter. 8000$, som hittat.
Stör mig lite pĂ„ att det inte Ă€r grattis frakt 😄
Screenshot_20210629-160819.jpg

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp