• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Hej pÄ er!
NÄn som vet nÀr denna slÀpps? GST-B400:)
1625246951842.jpeg
Den Àr redan slÀppt.
 
  • Like
Reactions: C-J
Nu ska ni fÄ ett uppdrag,
Posta bild pÄ er absoluta favorit G-shock (som ni Àger) och tagga mig :)
Skriv gÀrna varför just den Àr er favorit.

min favvo Àr denna (Gw-b5600bc m stÄl mod), för att jag inte Àger en Rangeman lÀngre
 

Bilagor

  • DB136E84-B202-46FA-8285-1B0F078C5E49.jpeg
    DB136E84-B202-46FA-8285-1B0F078C5E49.jpeg
    204 KB · Visningar: 3
Nu ska ni fÄ ett uppdrag,
Posta bild pÄ er absoluta favorit G-shock (som ni Àger) och tagga mig :)
Skriv gÀrna varför just den Àr er favorit.

min favvo Àr denna (Gw-b5600bc m stÄl mod), för att jag inte Àger en Rangeman lÀngre
@Imre Vilket av dina barn Ă€lskar du mest? GĂ„r sĂ„ klart inte att svara pĂ„, men om jag bara fick ha en g-shock sĂ„ skulle det bli denna. Skulle sakna de andra men denna Ă€r typ "bĂ€st"! Titan FTW! 🙂
20200630_090400.jpg
 
@Imre Vilket av dina barn Ă€lskar du mest? GĂ„r sĂ„ klart inte att svara pĂ„, men om jag bara fick ha en g-shock sĂ„ skulle det bli denna. Skulle sakna de andra men denna Ă€r typ "bĂ€st"! Titan FTW! 🙂
20200630_090400.jpg
Hahaha nog för att jag Àlskar klockor men att jÀmföra det med barnen njaaaa haha men givetvis förstÄr jag vad du menar.
Sen sa jag inte om du bara fick ha en utan vilken som Ă€r din favorit av de du Ă€ger â˜ș tror vi alla har en klocka vi vĂ€ljer oftast
 
Nu ska ni fÄ ett uppdrag,
Posta bild pÄ er absoluta favorit G-shock (som ni Àger) och tagga mig :)
Skriv gÀrna varför just den Àr er favorit.

min favvo Àr denna (Gw-b5600bc m stÄl mod), för att jag inte Àger en Rangeman lÀngre
E33524CB-5523-447E-B99B-DEB0F13ECE45.jpeg

(ok Àgde) vi funkade inte ihop men den lever kvar i sinnet som den bÀsta.
PĂ„ pappret har den allt solladdning, multiband, screwback etc.
 
Seriös frÄga nu nÀr g-shock mördat mitt generella klockintresse: G-shock Àr den enda klockan jag kan bÀra frÄn morgon till kvÀll utan att nÄnsin visa den nÄn hÀnsyn, ytterst bekvÀmt tycker jag.

Men om jag mot förmodan behöver ytterligare en klocka till kontoret exempelvis, vilken köper jag utifrÄn följande premisser:

1. Billig, och jag menar snorbillig.. Typ 1500:-
2. Quartz premieras, jag Àr tydligen lat
3. Dykare, eller typ field klocka kanske?
4. Viktigaste punkten, klockan bör vara tillrÀckligt udda för att en random klocknörd iaf ska fundera/frÄga över mitt klockintresse.

Spontant tÀnker jag kanske pÄ nÄn Timex-collab?
Ös pĂ„ med förslag!!
bfu
CB1DB6BA-EB8F-4BB6-84B8-3030F32FCD4E.jpeg
 

nĂ„gon som har en gg-b100 och gr-b200 och kan sĂ€ga om de bĂ€r nĂ„gorlunda lika eller hur de upplevs? Har Ă€gt en b100 tidigare
 đŸ€“
A247F80D-4BC7-4BBA-BA68-A04BE890C38C.jpeg
Har en GR-B200RAF. Samma klocka fast i en annan fĂ€rg. Den Ă€r snygg, har mĂ„nga roliga detaljer och funktioner samt Ă€r bekvĂ€mt att bĂ€ra pga lĂ„g vikt och utformning av bandet. Enda jag inte gillar Ă€r att den har spĂ€nne i plast och att min RAF har en metal keeper som glider upp och ner pĂ„ bandet. Den vanliga har gummi keeper sĂ„ mindre risk att den glider pĂ„ bandet. En rolig detalj Ă€r att spĂ€nne har samma utformning som cockpit i blackhawk helikopter. 🙂
Edit: GG-B100 och GR-B200 har exakt samma funktioner.
PXL_20210627_132022206-01.jpeg
 
Senast Àndrad:


Har en GR-B200RAF. Samma klocka fast i en annan fĂ€rg. Den Ă€r snygg, har mĂ„nga roliga detaljer och funktioner samt Ă€r bekvĂ€mt att bĂ€ra pga lĂ„g vikt och utformning av bandet. Enda jag inte gillar Ă€r att den har spĂ€nne i plast och att min RAF har en metal keeper som glider upp och ner pĂ„ bandet. Den vanliga har gummi keeper sĂ„ mindre risk att den glider pĂ„ bandet. En rolig detalj Ă€r att spĂ€nne har samma utformning som cockpit i blackhawk helikopter. 🙂
PXL_20210627_132022206-01.jpeg
GÀrna kort pÄ spÀnnet tack, nu blev jag nyfiken.
 


Har en GR-B200RAF. Samma klocka fast i en annan fĂ€rg. Den Ă€r snygg, har mĂ„nga roliga detaljer och funktioner samt Ă€r bekvĂ€mt att bĂ€ra pga lĂ„g vikt och utformning av bandet. Enda jag inte gillar Ă€r att den har spĂ€nne i plast och att min RAF har en metal keeper som glider upp och ner pĂ„ bandet. Den vanliga har gummi keeper sĂ„ mindre risk att den glider pĂ„ bandet. En rolig detalj Ă€r att spĂ€nne har samma utformning som cockpit i blackhawk helikopter. 🙂
PXL_20210627_132022206-01.jpeg
Inte dum. Inte dum...
 
Tillbaka
Topp