• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

PĂ„ vĂ€g till stranden! Har sĂ„lt mina tidigare "badklockor" sĂ„ var tvungen att fundera litet pĂ„ vilken dinka som skulle fĂ„ följa med. NĂ€stan alla skulle ha klarat uppdraget, har ju i princip bara dykare, men valet föll pĂ„ Rangeman. Nu fĂ„r vi se om den tĂ„l vatten! 😂
20210703_094815.jpg

Oj, detta Ă€r den tredje G-shocken jag bestĂ€llde, och ska fĂ„ hem nĂ€sta vecka! 🙂
 
Hittade denna pÄ en phillipinsk? sÀljapp. Lazada. Enormt köpsug Àven om den garanterat Àr fake. Förhoppningsvis sÄ passar band o bezel pÄ min. Försökt att fÄ nÄgra svar frÄn sÀljare men inget Àn. Screenshot_20210703-144542_Lazada.jpg
Kollar vidare pÄ sÀljarens annonser och tycker att en Maharishi pÄ Àpple ser bekant ut:rolleyes:
Screenshot_20210703-144746_Lazada.jpg
Kollar nÀsta bild och visst tusan har jag sett den klassiska bakgrunden och kompositionen tidigare pÄ ett svenskt klockforum.
Screenshot_20210703-144751_Lazada.jpg
 
Tjenare! Ny hÀr i gemenskapen och som den friluftsmÀnniska jag Àr kÀndes g-shock som ett sjÀlvklart val av första "riktiga" klocka sÄ det blev en GST-W130L-1AER enligt bilden.

Nu till min fundering - hur vet jag vilka klockarmband som passar till just min modell? Jag skulle gÀrna byta till ett liknande i svart och helst vattentÄligt tough leather, sÄ om nÄgon har tips tas de tacksamt emot.

Fridens!


20210702_184802.jpg
20210702_184802.jpg
 
Hittade denna pÄ en phillipinsk? sÀljapp. Lazada. Enormt köpsug Àven om den garanterat Àr fake. Förhoppningsvis sÄ passar band o bezel pÄ min. Försökt att fÄ nÄgra svar frÄn sÀljare men inget Àn. Screenshot_20210703-144542_Lazada.jpg
Kollar vidare pÄ sÀljarens annonser och tycker att en Maharishi pÄ Àpple ser bekant ut:rolleyes:
Screenshot_20210703-144746_Lazada.jpg
Kollar nÀsta bild och visst tusan har jag sett den klassiska bakgrunden och kompositionen tidigare pÄ ett svenskt klockforum.
Screenshot_20210703-144751_Lazada.jpg
Ja, det Àr hopplöst. Har tappat rÀkningen pÄ hur mÄnga Indonesiska och Malaysiska sÀljare som anvÀnder mina bilder utan lov.
Filippinerna Àr kanske första gÄngen jag ser, tack för det, min vÀg mot global marknadsdominans rullar pÄ!
 
Hittade denna pÄ en phillipinsk? sÀljapp. Lazada. Enormt köpsug Àven om den garanterat Àr fake. Förhoppningsvis sÄ passar band o bezel pÄ min. Försökt att fÄ nÄgra svar frÄn sÀljare men inget Àn. Screenshot_20210703-144542_Lazada.jpg
Kollar vidare pÄ sÀljarens annonser och tycker att en Maharishi pÄ Àpple ser bekant ut:rolleyes:
Screenshot_20210703-144746_Lazada.jpg
Kollar nÀsta bild och visst tusan har jag sett den klassiska bakgrunden och kompositionen tidigare pÄ ett svenskt klockforum.
Screenshot_20210703-144751_Lazada.jpg
Helt omöjligt att hitta vita klÀder till kingen. Den fake kingen sÄg jag ocksÄ och ett par i Malaysia. Ingen har PayPal eller skickar utanför landet.
Har faktiskt sett S.L bilder pĂ„ mĂ„nga stĂ€llen pĂ„ nĂ€tet tom svenska onlineshop. 🙄
 
Senast Àndrad:
Hej igen😅
Har fĂ„tt upp ögonen för den ”nya” gravitymastern men Ă€r vĂ€ldigt osĂ€ker pĂ„ storleken. Har ganska liten handled, har dock en seiko arnie som sitter bra samt har haft en mudman men denna sĂ„ldes för att den kĂ€ndes för stor. Antar att gravitymastern inte direkt Ă€r mindre, nĂ„n som haft/ har en som kan komma med input?:)
1625323216817.jpeg
 
Hej igen😅
Har fĂ„tt upp ögonen för den ”nya” gravitymastern men Ă€r vĂ€ldigt osĂ€ker pĂ„ storleken. Har ganska liten handled, har dock en seiko arnie som sitter bra samt har haft en mudman men denna sĂ„ldes för att den kĂ€ndes för stor. Antar att gravitymastern inte direkt Ă€r mindre, nĂ„n som haft/ har en som kan komma med input?:)
1625323216817.jpeg
Om du har smala handleder och inte gillar stora klockor sÄ kan du skippa den. Den Àr nÀstan lika stor som en Mudmaster men vÀger betydligt mindre.
1CACBC4C-5C19-4A75-AAEC-F8D638645DC5.jpeg
 
Om du har smala handleder och inte gillar stora klockor sÄ kan du skippa den. Den Àr nÀstan lika stor som en Mudmaster men vÀger betydligt mindre.
1CACBC4C-5C19-4A75-AAEC-F8D638645DC5.jpeg
Är nog mer att det ser skumt ut med sĂ„n stor klocka mer Ă€n att jag inte gillar det men tror tyvĂ€rr den kan bli för stor:/
tack för svar:)
 
Tillbaka
Topp