• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Inte dum alls. 🙂
PXL_20210508_095700522.MP-01.jpeg
 
Seriös frÄga nu nÀr g-shock mördat mitt generella klockintresse: G-shock Àr den enda klockan jag kan bÀra frÄn morgon till kvÀll utan att nÄnsin visa den nÄn hÀnsyn, ytterst bekvÀmt tycker jag.

Men om jag mot förmodan behöver ytterligare en klocka till kontoret exempelvis, vilken köper jag utifrÄn följande premisser:

1. Billig, och jag menar snorbillig.. Typ 1500:-
2. Quartz premieras, jag Àr tydligen lat
3. Dykare, eller typ field klocka kanske?
4. Viktigaste punkten, klockan bör vara tillrÀckligt udda för att en random klocknörd iaf ska fundera/frÄga över mitt klockintresse.

Spontant tÀnker jag kanske pÄ nÄn Timex-collab?
Ös pĂ„ med förslag!!
bfu
CB1DB6BA-EB8F-4BB6-84B8-3030F32FCD4E.jpeg
Citizen Aqualand Àr en ikonisk dykare, quartz och har överkomligt pris. Finns en helt egen trÄd hÀr pÄ Kobra Kai.
 
Seriös frÄga nu nÀr g-shock mördat mitt generella klockintresse: G-shock Àr den enda klockan jag kan bÀra frÄn morgon till kvÀll utan att nÄnsin visa den nÄn hÀnsyn, ytterst bekvÀmt tycker jag.

Men om jag mot förmodan behöver ytterligare en klocka till kontoret exempelvis, vilken köper jag utifrÄn följande premisser:

1. Billig, och jag menar snorbillig.. Typ 1500:-
2. Quartz premieras, jag Àr tydligen lat
3. Dykare, eller typ field klocka kanske?
4. Viktigaste punkten, klockan bör vara tillrÀckligt udda för att en random klocknörd iaf ska fundera/frÄga över mitt klockintresse.

Spontant tÀnker jag kanske pÄ nÄn Timex-collab?
Ös pĂ„ med förslag!!
bfu
CB1DB6BA-EB8F-4BB6-84B8-3030F32FCD4E.jpeg
Om du kan tÀnka dig beg sÄ kolla pÄ:
-Glycines oÀlskade modeller. Inte vÀrldens hetaste design, men man kan hitta dem vÀldigt billigt
-CWC eller likande
-Orient dykare
 
Beror pĂ„. Finns inga andra klockor som lockar mig just nu. Alla mina mekaniska klockor vilar i klocklĂ„dan sen en tid tillbaka. Sen Ă€r det sĂ„ att har man vant sig vid storleken pĂ„ de stora gshocks sĂ„ kĂ€nns alla andra klockor Ă€r för smĂ„ och ömtĂ„liga. 🙂
FörstÄr precis vad du menar och hÄller med dig, mina mekaniska klockor anvÀnds inte heller ofta nuförtiden. Skulle anvÀnda min kostymklocka igÄr och det kÀndes vÀldig liten och konstig. Men jag mÄste skÀrpa mig och vara duktigare att rotera sÄ att alla klockor fÄr lite tid i alla fall. :)

IMG_6440.jpg
 
PĂ„ vĂ€g till stranden! Har sĂ„lt mina tidigare "badklockor" sĂ„ var tvungen att fundera litet pĂ„ vilken dinka som skulle fĂ„ följa med. NĂ€stan alla skulle ha klarat uppdraget, har ju i princip bara dykare, men valet föll pĂ„ Rangeman. Nu fĂ„r vi se om den tĂ„l vatten! 😂
20210703_094815.jpg
 
Jag körde GW-7900 som första G-Shock. Inga problem alls med tidvatten-funktionen förrĂ€n mĂ„nga Ă„r senare nĂ€r jag kom pĂ„ att jag inte hade nĂ„gon som helst nytta av den 😆
Frogman Àr fantastisk men jag hÄller med dig lite pÄ denna fronten. Den har sÄ mÄnga funktioner att blÀddra sig förbi om du t ex ska anvÀnda timern att det ibland blir lite irriterande. DÄ föredrar jag en tight funktionsrunda med bara det nödvÀndigaste. Om jag inte hade fridykt sÄklart, dÄ hade klockan fyllt sin funktion.
 
Seriös frÄga nu nÀr g-shock mördat mitt generella klockintresse: G-shock Àr den enda klockan jag kan bÀra frÄn morgon till kvÀll utan att nÄnsin visa den nÄn hÀnsyn, ytterst bekvÀmt tycker jag.

Men om jag mot förmodan behöver ytterligare en klocka till kontoret exempelvis, vilken köper jag utifrÄn följande premisser:

1. Billig, och jag menar snorbillig.. Typ 1500:-
2. Quartz premieras, jag Àr tydligen lat
3. Dykare, eller typ field klocka kanske?
4. Viktigaste punkten, klockan bör vara tillrÀckligt udda för att en random klocknörd iaf ska fundera/frÄga över mitt klockintresse.

Spontant tÀnker jag kanske pÄ nÄn Timex-collab?
Ös pĂ„ med förslag!!
bfu
CB1DB6BA-EB8F-4BB6-84B8-3030F32FCD4E.jpeg
Med de premisserna sÄ hade jag köpt en CWC fieldwatch typ G10 eller Mellor men dÄ fÄr du hosta upp lite mer lök. Enda nackdelen med CWC Àr att de endast funkar pÄ nato. Men för att hÄlla liv i klockintresset och köra en klocka som funkar under skjortan sÄ kanske en automatare frÄn Stowa eller Damasko hade passat, men dÄ faller mÄnga av dina premisser bort.
 
Med de premisserna sÄ hade jag köpt en CWC fieldwatch typ G10 eller Mellor men dÄ fÄr du hosta upp lite mer lök. Enda nackdelen med CWC Àr att de endast funkar pÄ nato. Men för att hÄlla liv i klockintresset och köra en klocka som funkar under skjortan sÄ kanske en automatare frÄn Stowa eller Damasko hade passat, men dÄ faller mÄnga av dina premisser bort.
Denna kanske

8C5484E3-9CFA-4152-B220-16342D3B8B3B.jpeg
 
Frogman Àr fantastisk men jag hÄller med dig lite pÄ denna fronten. Den har sÄ mÄnga funktioner att blÀddra sig förbi om du t ex ska anvÀnda timern att det ibland blir lite irriterande. DÄ föredrar jag en tight funktionsrunda med bara det nödvÀndigaste. Om jag inte hade fridykt sÄklart, dÄ hade klockan fyllt sin funktion.
Den enda g-shock dĂ€r jag anvĂ€nder nĂ„gon funktion alls Ă€r Rangeman. 😁
 
Tillbaka
Topp