Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Gillar roliga bakgrundsbilder. HÀr Àr nÄgra frÄn mina squares. Visa gÀrna eran.
Snyggt! Gillar gamla frogs!
Tackar Jo jag hade tÀnkt mig en dw5600 eller ga100 först, men sen sÄg jag denna till salu hÀr pÄ forumet och tyckte att den var klart intressantare!kul val som första G! Sjukt snygg med orange band med (gÄr bestÀlla frÄn tiktox)
Citizen Aqualand Àr en ikonisk dykare, quartz och har överkomligt pris. Finns en helt egen trÄd hÀr pÄ Kobra Kai.Seriös frÄga nu nÀr g-shock mördat mitt generella klockintresse: G-shock Àr den enda klockan jag kan bÀra frÄn morgon till kvÀll utan att nÄnsin visa den nÄn hÀnsyn, ytterst bekvÀmt tycker jag.
Men om jag mot förmodan behöver ytterligare en klocka till kontoret exempelvis, vilken köper jag utifrÄn följande premisser:
1. Billig, och jag menar snorbillig.. Typ 1500:-
2. Quartz premieras, jag Àr tydligen lat
3. Dykare, eller typ field klocka kanske?
4. Viktigaste punkten, klockan bör vara tillrÀckligt udda för att en random klocknörd iaf ska fundera/frÄga över mitt klockintresse.
Spontant tÀnker jag kanske pÄ nÄn Timex-collab?
Ăs pĂ„ med förslag!!
bfu
Om du kan tÀnka dig beg sÄ kolla pÄ:Seriös frÄga nu nÀr g-shock mördat mitt generella klockintresse: G-shock Àr den enda klockan jag kan bÀra frÄn morgon till kvÀll utan att nÄnsin visa den nÄn hÀnsyn, ytterst bekvÀmt tycker jag.
Men om jag mot förmodan behöver ytterligare en klocka till kontoret exempelvis, vilken köper jag utifrÄn följande premisser:
4. Viktigaste punkten, klockan bör vara tillrÀckligt udda för att en random klocknörd iaf ska fundera/frÄga över mitt klockintresse.
Ăs pĂ„ med förslag!!
bfu
Jag tycker att CWC dykarna stigit i pris de senaste Ären. Jag minns att jag blev erbjuden att köpa en för ca 1500:- för nÄgra Är sedan, den prisbilden kan man ju tyvÀrr glömma idag.
TÀnkte pÄ G10. Men Àven den verkar ju ha ökatJag tycker att CWC dykarna stigit i pris de senaste Ären. Jag minns att jag blev erbjuden att köpa en för ca 1500:- för nÄgra Är sedan, den prisbilden kan man ju tyvÀrr glömma idag.
Ah ok, ja den har jag inte hÄllt koll pÄ.TÀnkte pÄ G10. Men Àven den verkar ju ha ökat
FörstÄr precis vad du menar och hÄller med dig, mina mekaniska klockor anvÀnds inte heller ofta nuförtiden. Skulle anvÀnda min kostymklocka igÄr och det kÀndes vÀldig liten och konstig. Men jag mÄste skÀrpa mig och vara duktigare att rotera sÄ att alla klockor fÄr lite tid i alla fall.Beror pÄ. Finns inga andra klockor som lockar mig just nu. Alla mina mekaniska klockor vilar i klocklÄdan sen en tid tillbaka. Sen Àr det sÄ att har man vant sig vid storleken pÄ de stora gshocks sÄ kÀnns alla andra klockor Àr för smÄ och ömtÄliga.
Frogman Àr fantastisk men jag hÄller med dig lite pÄ denna fronten. Den har sÄ mÄnga funktioner att blÀddra sig förbi om du t ex ska anvÀnda timern att det ibland blir lite irriterande. DÄ föredrar jag en tight funktionsrunda med bara det nödvÀndigaste. Om jag inte hade fridykt sÄklart, dÄ hade klockan fyllt sin funktion.Jag körde GW-7900 som första G-Shock. Inga problem alls med tidvatten-funktionen förrÀn mÄnga Är senare nÀr jag kom pÄ att jag inte hade nÄgon som helst nytta av den
HallÄ min gamla grodaFroggy saturday.. Iaf en stund till
Med de premisserna sÄ hade jag köpt en CWC fieldwatch typ G10 eller Mellor men dÄ fÄr du hosta upp lite mer lök. Enda nackdelen med CWC Àr att de endast funkar pÄ nato. Men för att hÄlla liv i klockintresset och köra en klocka som funkar under skjortan sÄ kanske en automatare frÄn Stowa eller Damasko hade passat, men dÄ faller mÄnga av dina premisser bort.Seriös frÄga nu nÀr g-shock mördat mitt generella klockintresse: G-shock Àr den enda klockan jag kan bÀra frÄn morgon till kvÀll utan att nÄnsin visa den nÄn hÀnsyn, ytterst bekvÀmt tycker jag.
Ăs pĂ„ med förslag!!
bfu
+1 för Aqualand. Dock kostar den mer Àn 1500.Citizen Aqualand Àr en ikonisk dykare, quartz och har överkomligt pris. Finns en helt egen trÄd hÀr pÄ Kobra Kai.
Denna kanskeâŠMed de premisserna sĂ„ hade jag köpt en CWC fieldwatch typ G10 eller Mellor men dĂ„ fĂ„r du hosta upp lite mer lök. Enda nackdelen med CWC Ă€r att de endast funkar pĂ„ nato. Men för att hĂ„lla liv i klockintresset och köra en klocka som funkar under skjortan sĂ„ kanske en automatare frĂ„n Stowa eller Damasko hade passat, men dĂ„ faller mĂ„nga av dina premisser bort.
Den enda g-shock dÀr jag anvÀnder nÄgon funktion alls Àr Rangeman.Frogman Àr fantastisk men jag hÄller med dig lite pÄ denna fronten. Den har sÄ mÄnga funktioner att blÀddra sig förbi om du t ex ska anvÀnda timern att det ibland blir lite irriterande. DÄ föredrar jag en tight funktionsrunda med bara det nödvÀndigaste. Om jag inte hade fridykt sÄklart, dÄ hade klockan fyllt sin funktion.