Dagens loppisfynd. Ska se om den vaknar till liv med nytt batteri
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Min utan tvekan bÀsta display.
![]()
En nalle som emoji för klockornas Chuck Norris? PerfektUnderbart!![]()
GUL var lÀngesen man sÄg! Tror brorsan fick en nÀr han fyllde Är för mÄnga Är sen. Den hÀngde med rÀtt lÀngeDagens loppisfynd. Ska se om den vaknar till liv med nytt batteri![]()
![]()
GUL hoppa igÄng direktGUL var lÀngesen man sÄg! Tror brorsan fick en nÀr han fyllde Är för mÄnga Är sen. Den hÀngde med rÀtt lÀnge
HÄller med, OCH för att en G-shock tÄl en björnfight i fall attJag röstar pÄ nallebjörnen för det varm och mjuk stÀmning i trÄden![]()
VÀlkommen in i trÄdenGulfmaster "Rescue Red", GWN-1000RD-4AJF. En underskattad och lite ovanlig G-Shock. Mitt givna val pÄ sjön - min enda klocka med lÄgtrycksvarning. Tidvattenvisaren Àr dock lite overkill i Stockholms skÀrgÄrd.
![]()
Oftast Ă€r det inga större problem att byta batteri sjĂ€lvApropĂ„ batteri-byte...hittade ett par gamla klockor nĂ€r jag packade inför flytten som har historik för mig. Ăr det lĂ€tt att byta batteri sjĂ€lv? Kanske kan spara en slant pĂ„ det![]()
Casion har 4 smĂ„ skruvar, medans Fantomen verkar ha snĂ€pplock.Oftast Ă€r det inga större problem att byta batteri sjĂ€lvĂr det skruvlock, lock med smĂ„skruv eller bara snĂ€pplock pĂ„ dom?
Casion har 4 smÄ skruvar, medans Fantomen verkar ha snÀpplock.
DÄ Àr det bara o skruva lite pÄ casion och snÀppa lite pÄ Fantomen. Antagligen sitter batterierna med nÄn liten bygel man fÄr lossa försiktigt, sen bör det stÄ pÄ batterierna vilka du behöver skaffaCasion har 4 smÄ skruvar, medans Fantomen verkar ha snÀpplock.
Det hÀr blev mysigtHÄller med, OCH för att en G-shock tÄl en björnfight i fall att![]()
PerfektDÄ Àr det bara o skruva lite pÄ casion och snÀppa lite pÄ Fantomen. Antagligen sitter batterierna med nÄn liten bygel man fÄr lossa försiktigt, sen bör det stÄ pÄ batterierna vilka du behöver skaffa
Casion har antagligen en o-ring under locket du fÄr va lite försiktig med och helst smörja med ex silikonolja innan du monterar ihop klockan efter bytet.
Gulfmaster "Rescue Red", GWN-1000RD-4AJF. En underskattad och lite ovanlig G-Shock. Mitt givna val pÄ sjön - min enda klocka med lÄgtrycksvarning. Tidvattenvisaren Àr dock lite overkill i Stockholms skÀrgÄrd.
![]()
Var Ă€r det för rĂ„tta du har?BlĂ„klockan och ĂkenrĂ„ttan = ingen fĂ€rgmatch alls
Men tvÄ trevliga saker ÀndÄ pÄ varsitt vis![]()
![]()
Aprilia Caponord 1000 RallyRaid-03Var Àr det för rÄtta du har?
Grymt! Hade lite koll pÄ Caponord nÀr det begav sig, men har aldrig sett den versionen. Blev en Honda AT 750 och dÀrefter transalp 700. Nu har jag tvÄ andra som stÄr och skÀms i uthuset. FÄr se om jag blir fÀrdig till att fÄ igÄng demAprilia Caponord 1000 RallyRaid-03
Den blev döpt till ĂkenrĂ„ttan direkt nĂ€r jag hade tagit hem den![]()
HĂ€r snackar vi limited edition... Fanns inte ens 500st RR enligt dom som vet
![]()
Vi i den hÀr trÄden Àr tuffa nog att ha en teddybjörn som trÄddjurDet hÀr blev mysigt
![]()
TrevligtGrymt! Hade lite koll pÄ Caponord nÀr det begav sig, men har aldrig sett den versionen. Blev en Honda AT 750 och dÀrefter transalp 700. Nu har jag tvÄ andra som stÄr och skÀms i uthuset. FÄr se om jag blir fÀrdig till att fÄ igÄng dem
![]()
Antingen fÄr du ta i eller plocka in @livinl0ud Guns!RÀtt verktyg men ikvÀll hjÀlpte det inte.
7ton grÀvmaskin och stenen rubbar sig inte en millimeter. FÄr slÀpa dit en större grÀvmaskin.![]()
Ta dit @livinl0ud han Àr biff som faen (Edit: tvÄa pÄ den bollen)RÀtt verktyg men ikvÀll hjÀlpte det inte.
7ton grÀvmaskin och stenen rubbar sig inte en millimeter. FÄr slÀpa dit en större grÀvmaskin.![]()