• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Dagens loppisfynd. Ska se om den vaknar till liv med nytt batteri :)
20210704_160536.jpg
 
ApropĂ„ batteri-byte...hittade ett par gamla klockor nĂ€r jag packade inför flytten som har historik för mig. Är det lĂ€tt att byta batteri sjĂ€lv? Kanske kan spara en slant pĂ„ det
IMG_20210704_172745.jpg
Oftast Ă€r det inga större problem att byta batteri sjĂ€lv :) Är det skruvlock, lock med smĂ„skruv eller bara snĂ€pplock pĂ„ dom?
 
Casion har 4 smÄ skruvar, medans Fantomen verkar ha snÀpplock.
DÄ Àr det bara o skruva lite pÄ casion och snÀppa lite pÄ Fantomen. Antagligen sitter batterierna med nÄn liten bygel man fÄr lossa försiktigt, sen bör det stÄ pÄ batterierna vilka du behöver skaffa :)
Casion har antagligen en o-ring under locket du fÄr va lite försiktig med och helst smörja med ex silikonolja innan du monterar ihop klockan efter bytet.
 
DÄ Àr det bara o skruva lite pÄ casion och snÀppa lite pÄ Fantomen. Antagligen sitter batterierna med nÄn liten bygel man fÄr lossa försiktigt, sen bör det stÄ pÄ batterierna vilka du behöver skaffa :)
Casion har antagligen en o-ring under locket du fÄr va lite försiktig med och helst smörja med ex silikonolja innan du monterar ihop klockan efter bytet.
Perfekt :) DÄ fÄr Casion bli ett första övningsprojekt för mig. Har ett mejselkit dÀr det borde finnas en passande bit. DÄ behöver jag bara nytt batteri och lite silikonolja dÄ.
 
Gulfmaster "Rescue Red", GWN-1000RD-4AJF. En underskattad och lite ovanlig G-Shock. Mitt givna val pÄ sjön - min enda klocka med lÄgtrycksvarning. Tidvattenvisaren Àr dock lite overkill i Stockholms skÀrgÄrd. :)

20210704_155148.jpg

klart underskattad modell, köpte en förra (eller förförra) sommaren för typ 2k. Satt tyvĂ€rr pĂ„ mig som alla master of G mellan tvĂ„ hĂ„l men vĂ€ldigt trevlig! Snygg i fĂ€rg med, min var liite trist svart. Men kan sakna den đŸ€“
4959BB5D-3F65-4D80-BF9E-7753F54F0301.jpeg
 
Aprilia Caponord 1000 RallyRaid-03 😃
Den blev döpt till ÖkenrĂ„ttan direkt nĂ€r jag hade tagit hem den😁
HĂ€r snackar vi limited edition... Fanns inte ens 500st RR enligt dom som vet😉
IMG_20210704_182923.jpg
Grymt! Hade lite koll pÄ Caponord nÀr det begav sig, men har aldrig sett den versionen. Blev en Honda AT 750 och dÀrefter transalp 700. Nu har jag tvÄ andra som stÄr och skÀms i uthuset. FÄr se om jag blir fÀrdig till att fÄ igÄng dem

A83D642B-3CA5-45B1-A173-295E228614B0.jpeg
 
Grymt! Hade lite koll pÄ Caponord nÀr det begav sig, men har aldrig sett den versionen. Blev en Honda AT 750 och dÀrefter transalp 700. Nu har jag tvÄ andra som stÄr och skÀms i uthuset. FÄr se om jag blir fÀrdig till att fÄ igÄng dem

A83D642B-3CA5-45B1-A173-295E228614B0.jpeg
Trevligt🙂
Guzzin Ă€r ju inte direkt nĂ„n dussinhoj heller😉
 
Nu kommer jag med mina frĂ„gor igen. TĂ€nker att hĂ€r Ă€r vĂ€l en hel del som moddat sina G-shocks pĂ„ olika vis. Är det nĂ„gon som gjort sin stĂ„lbezel (svarta) matt? Om ja, bild pĂ„ det? Och hur gick ni till vĂ€ga?
funderar pÄ att göra det pÄ min med fint vÄtslippapper eller ev scotch brite eller dyl
 
Tillbaka
Topp