• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

IMG_0117.JPG
SÄld sedan lÀnge... tyvÀrr!

Jag Àr sÄ grymt sugen pÄ att testa en men Àr orolig för storleken. Har 17-17.5 mm (nu nÀr det Àr varmt svullnar handleden nÄgot).

Har du 17-17,5 cm i omkrets behöver du nog inte oroa dig. Jag har 16,5 cm i omkrets och Rangeman ser rÀtt okay ut pÄ mig.
Och handledens bredd Àr minst lika viktig som dess omkrets. DÀr jag bÀr min klocka mÀter jag ca 5,5 cm planyta.
Plus att en G-shock gÀrna fÄr vara lite bulkig och stor!

Jag har postat bilden förut men gör det igen ; 16,5 cm vid normal rumstemperatur

16,5 cm.jpg

Har för mig det stÄr för Remember. Den högra knappen nere till höger aktiverar funktionen som gör att en liten svart rektangel blinkar till höger om REM för att pÄminna dig om nÄgot :)
I nyare moduler har man nÄgot som liknar en stjÀrna/lampa sedd framifrÄn.

Ah pÄ sÄ vis. Det Àr ju vÀldigt kÀckt med en sÄdan funktion. G-shocks borde ha den som standard.

Vill ocksÄ tillÀgga att Rangeman enligt specifikationerna givetvis Àr en rÀtt stor klocka.
Och nÀr paketet öppnades slogs jag av att den var sÄ bulkig och stor.
Men pÄ handleden vÀnjer man sig snabbt. Idag kÀnns t ex GW 5000 square som en rÀtt liten klocka fastÀn den egentligen inte Àr det och Rangeman kÀnns sÄdÀr lagom stor. Rangeman upplever jag ocksÄ som vÀldigt bekvÀm; perfekt balans tyngdmÀssigt och det bredare bandet kramar om handleden bÀttre. Mitt subjektiva omdöme Àr att den faktiskt Àr bekvÀmare Àn en square.

Har du 17-17,5 cm i omkrets behöver du nog inte oroa dig. Jag har 16,5 cm i omkrets och Rangeman ser rÀtt okay ut pÄ mig.
Och handledens bredd Àr minst lika viktig som dess omkrets. DÀr jag bÀr min klocka mÀter jag ca 5,5 cm planyta.
Plus att en G-shock gÀrna fÄr vara lite bulkig och stor!

Jag har postat bilden förut men gör det igen ; 16,5 cm vid normal rumstemperatur

16,5 cm.jpg
Jag har vÀldigt platta handleder sÄ dÄ borde det funka!

Vill ocksÄ tillÀgga att Rangeman enligt specifikationerna givetvis Àr en rÀtt stor klocka.
Och nÀr paketet öppnades slogs jag av att den var sÄ bulkig och stor.
Men pÄ handleden vÀnjer man sig snabbt. Idag kÀnns t ex GW 5000 square som en rÀtt liten klocka fastÀn den egentligen inte Àr det och Rangeman kÀnns sÄdÀr lagom stor. Rangeman upplever jag ocksÄ som vÀldigt bekvÀm; perfekt balans tyngdmÀssigt och det bredare bandet kramar om handleden bÀttre. Mitt subjektiva omdöme Àr att den faktiskt Àr bekvÀmare Àn en square.
Jag Àr ju lite sugen pÄ en rund G-SHOCK nu nÀr jag bara har squares.

Tillbaka
Topp