• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Har nÄgra funderingar angÄende Multi Band 6 synkronisering i Sverige och skulle vara tacksam för svar. UngefÀr hur lÄngt norrut strÀcker sig signalen och mÄste man synkronisera för att klockan ska funka? Kanske Àr en trivial frÄga men har inte lyckats hitta nÄgot riktigt svar :)
https://support.casio.com/storage/sv/manual/pdf/SV/009/qw3159.pdf
S-18 har en karta. Hur vÀl det stÀmmer i praktiken kan jag inte svara pÄ dÄ jag bor i SkÄne :)
Har dock för mig att det finns forummedlemmar i LuleÄ som fÄr synken att fungera.

Har nÄgra funderingar angÄende Multi Band 6 synkronisering i Sverige och skulle vara tacksam för svar. UngefÀr hur lÄngt norrut strÀcker sig signalen och mÄste man synkronisera för att klockan ska funka? Kanske Àr en trivial frÄga men har inte lyckats hitta nÄgot riktigt svar :)

Prova sova med klockan pÄ, funkar varje ggn för mig dÄ. Bor inte i Norrland men i övrigt hade den svÄrt synka nÀr jag/den försökte nattetid (1ggn i SkÄne nÀr jag gjorde manuellt försök funka det) :)

A76439C7-C5B8-45E7-B43D-2974D2C8CC3C.jpeg
Min nya GW-M5610-1ER sÀger hej frÄn ett soligt och vackert TjÞrnuvík pÄ FÀröarna!

Jag bor i Stockholmstrakten och hÀr fungerar synkningen ofta men inte alltid om klockan (jag har tvÄ radiosynkade Casio) ligger fritt pÄ skrivbordet. BÀr jag den pÄ armen eller vilande runt ett metalliskt föremÄl (jag brukar anvÀnda att ficklampshölje) sÄ fungerar synkningen varje natt.

Kört guldis hela veckan sen jag skaffade den.
Fick svar frÄn g-shock cordurabanden finns pÄ watchtech att bestÀlla sÄ ska se till o fÄ tag i ett sÄnt och montera.
FÄr se om man kanske bestÀller en svart ring med grÄ text eller tar bort fÀrgen frÄn ringen pÄ befintlig. Kan bli en bra mod med helsvart ring och cordura till den. Annars Àr gummi rÀtt skönt nu i svetten.
DSC_8824.JPG

Kört guldis hela veckan sen jag skaffade den.
Fick svar frÄn g-shock cordurabanden finns pÄ watchtech att bestÀlla sÄ ska se till o fÄ tag i ett sÄnt och montera.
FÄr se om man kanske bestÀller en svart ring med grÄ text eller tar bort fÀrgen frÄn ringen pÄ befintlig. Kan bli en bra mod med helsvart ring och cordura till den. Annars Àr gummi rÀtt skönt nu i svetten.
DSC_8824.JPG

Den ser grym ut pĂ„ dig. Är den topp-tung?

SÄklart Àr det en djungel nÀr idioter inte har bilder pÄ reservdelar pÄ hemsidan...:banghead::banghead::banghead:
Kan man bestÀlla frÄn watchtech som privatperson?

Min gamla G-5600 har blivit strippad pÄ sina trasiga gummiklÀder. Det gÄr iofs bestÀlla ersÀttnings bezel och band men frakten kÀnns orimligt dyr. Funderar pÄ att fixa en 16 mm NATO till den. Bra eller anus?

* För övrigt en rÀtt bra klocka; stora siffror, lÀttÄtkomliga knappar och bra alarmljud.

IMG_20180728_152546.jpg

Min gamla G-5600 har blivit strippad pÄ sina trasiga gummiklÀder. Det gÄr iofs bestÀlla ersÀttnings bezel och band men frakten kÀnns orimligt dyr. Funderar pÄ att fixa en 16 mm NATO till den. Bra eller anus?

* För övrigt en rÀtt bra klocka; stora siffror, lÀttÄtkomliga knappar och bra alarmljud.

IMG_20180728_152546.jpg
Anus. Köp riktig bezel och strap. Det Àr den vÀrd efter alla Ärs slit. Tror dessutom du nöter ut plasthöljet med nato.

Vart bestÀller du ifrÄn?

Watchtech tar 39 i frakt. Vissa pÄ Ebay helt grattis .

Anus. Köp riktig bezel och strap. Det Àr den vÀrd efter alla Ärs slit. Tror dessutom du nöter ut plasthöljet med nato.

Vart bestÀller du ifrÄn?

Watchtech tar 39 i frakt. Vissa pÄ Ebay helt grattis .

Anus it is.
Tack för tipset. Hittade modellen dÀr.
Band och bezel Àr det som gÀller dÄ? Lite svÄrt att se vad som Àr vad nÀr det inte finns nÄgra tumnaglar.
(Pacparts tittade jag pÄ sist)

Edit : NÀrmare 500kr kostar kalaset inkl frakt. Hm.. Àr kanske lite dumsnÄl men ska nog fundera lite till.

Senast Àndrad:
Anus it is.
Tack för tipset. Hittade modellen dÀr.
Band och bezel Àr det som gÀller dÄ? Lite svÄrt att se vad som Àr vad nÀr det inte finns nÄgra tumnaglar.
(Pacparts tittade jag pÄ sist)

Edit : NÀrmare 500kr kostar kalaset inkl frakt. Hm.. Àr kanske lite dumsnÄl men ska nog fundera lite till.
FörstÄr dig ÀndÄ. Det Àr typ 2/3 av en ny modell. Kanske bara lÄta den ligga i lÄdan. För eller senare kommer man över nÄgot passande. Efter ett tag har man plötsligt en massa reservdelar. Tar den samma bezel som alla 5610 modeller?

Edit: den bör den göra. Kanske ge den en ny rolig fÀrg istÀllet :)

Funkade inte nÀr jag bodde norr om Kiruna i alla fall. Har för mig att jag rÀknade ut att den funkar upp till nÄgra mil söder om Polcirkeln, typ GÀllivare eller kanske sÄ lÄngt ned som LuleÄ. Tough Solar Àr ocksÄ en rÀtt kass funktion norr om polcirkeln, min Rangeman lÄg död frÄn januari till början av mars...

FörstÄr dig ÀndÄ. Det Àr typ 2/3 av en ny modell. Kanske bara lÄta den ligga i lÄdan. För eller senare kommer man över nÄgot passande. Efter ett tag har man plötsligt en massa reservdelar. Tar den samma bezel som alla 5610 modeller?

Edit: den bör den göra. Kanske ge den en ny rolig fÀrg istÀllet :)

Är osĂ€ker pĂ„ om 5610 passar till den. ”Nautilus öronen” pĂ„ 5600 Ă€r lĂ€ngre Ă€n till exempel Gw 5000 (som har samma dimensioner som 5610?).
Om den passar Àr det ju kanon. MÄnga roliga fÀrger att vÀlja mellan som du skriver.

Tillbaka
Topp