• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Ja! Vi behöver fler MR-G’s i trĂ„den
C4EA5924-7F3E-462D-97E9-BC2FE3485817.jpeg
Ja MR-G fĂ„r det bli igen nĂ„gongĂ„ng i framtiden 😊.

Detta funkar inget vidare, behöver nog desertcamoband för att matcha mina nya kÀngor.
20210717_183719.jpg
Vet inte om priset Ă€r bra, men köööööp 😁

Senast Àndrad:
Vet inte om priset Ă€r bra, men köööööp 😁
Tror att det Àr ett helt okej pris! :)

Är Ă„terigen sugen pĂ„ en GW 7900 dĂ„ jag tycker det Ă€r en nĂ„got underskattad modell.

NĂ„gon som har erfarenhet av modellen med negativ display ?

Ja just det, jag har en frÄga ocksÄ till de som Àr mer klockerielektroniskt kunniga Àn jag.

Min vana trogen nÀr vi flyttat hit för ett par Är sen la jag min GW-5000 i ett syd/sydvÀstfönster för att den skulle recieva i lugn och ro pÄ natten. Men icke, plötsligt ville den inte alls reagera pÄ nÄgra signaler som den haft sÄ lÀtt för tidigare. Fick till slut prova med ett annat fönster. Det blev ett Ät nordost. DÄ funkar det varenda natt, nÀstan oavsett vilken tid jag lÀgger dit den. Tolv - ett verkar sÀkrast men Àven senare gÄr bra.

VarifrÄn kommer signalerna i nord/nordost? Och varför duger inte sydvÀst lÀngre? Kan det var rymdvarelserna igen som stÀller till det eller Àr det nÄn annat mer vÀrldslig förklaring?

Ja just det, jag har en frÄga ocksÄ till de som Àr mer klockerielektroniskt kunniga Àn jag.

Min vana trogen nÀr vi flyttat hit för ett par Är sen la jag min GW-5000 i ett syd/sydvÀstfönster för att den skulle recieva i lugn och ro pÄ natten. Men icke, plötsligt ville den inte alls reagera pÄ nÄgra signaler som den haft sÄ lÀtt för tidigare. Fick till slut prova med ett annat fönster. Det blev ett Ät nordost. DÄ funkar det varenda natt, nÀstan oavsett vilken tid jag lÀgger dit den. Tolv - ett verkar sÀkrast men Àven senare gÄr bra.

VarifrÄn kommer signalerna i nord/nordost? Och varför duger inte sydvÀst lÀngre? Kan det var rymdvarelserna igen som stÀller till det eller Àr det nÄn annat mer vÀrldslig förklaring?

Svaret pÄ din frÄga Àr busenkelt:
RadiovÄgor Àr magiska.

Psssst, vi Ă€r snart pĂ„ sida 2000! ✌

Svaret pÄ din frÄga Àr busenkelt:
RadiovÄgor Àr magiska.

Psssst, vi Ă€r snart pĂ„ sida 2000! ✌
Kan inget annat Àn hÄlla med.
HĂ€r i södra Sweden , finns ingen logik heller skulle jag vilja sĂ€ga.. Men lĂ„ngvĂ„gorna frĂ„n Tysklandet verkar inte riktigt bry sig vare sig var eller hur klockorna ligger för att ta emot signal.. Har man vĂ€l hittat en plats dĂ€r det funkar, anvĂ€nd den 😉

img_mb6_map2.png

Hittade för ett tag sen den hÀr YT-snutten ang Multiband. Lite amatörintressant:)

Tillbaka
Topp