• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

BA8718EE-5970-4E07-B49E-29CD2AAE40C5.jpeg
En fÀrgglad en. Ish.

Nu har jag gjort det igen, det blev en klocka till. Ville hÄlla mig ett tag, men kunde inte motstÄ ett bra erbjudandet.

Har nÀstan blivit en sport för mig att se hur stor klocka min klena handled klarar av ( ca 15,5-16 cm )
Det blev en heavy duty modell, GA-900E-1A3.
Första gÄngen jag sÄg klockan pÄ bild tyckte jag att den var jÀtteful, speciellt formen pÄ visarna.
Men sen vÀxte designen för mig. Det var nog den gröna, nÀstan olÀsliga gröna displayen med silversiffror och orangea visarna som gjorde det.

UtseendemÀssig ser den ut att vara en bladning av Casioak, 7900 och King.
Det svarta bandet Àr mycket tjockare Àn vanliga band och har mönstrad yta.
Bandet Àr tok för lÄngt för mig, Àr pÄ grÀnsen att jag stÄr ut. Om jag kommer att anvÀnda 1a hÄlet mycket sen, kommer
jag nog att klippa det.
Ett minus för spÀnnet som Àr av plast, men ser stabilt ut och kommer sÀkert att hÄlla.
Plus för att bandet har snabbyte pins.
Kan anvÀnda 1a hÄlet, men föredrar det 2a för att det ska sitta lite löst, speciellt nu pÄ sommaren.
Klockan sitter trots allt rÀtt sÄ bra pÄ mig, tror att det beror pÄ det tjocka bandet och hur bandet Àr vid "luggen".
Den kommer med ett neongrönt tygband med reflexer ocksÄ, skulle nog vara passande för nÄgon som Àr vÀgarbetare eller jobba inom bygget eller kanske nÄgon som joggar pÄ kvÀllen.

Edit: om man vinklar klockan pÄ ett viss sÀtt sÄ blir siffrorna nÀstan svarta och dÄ syns dem bÀttre.

Slutsummering:
Inga problem att se tiden pÄ dem analoga visarna, men displayen Àr nÀstan olÀslig.
Lampan Àr lite för svag ocksÄ, men man kan se tiden.
Allt som allt Ă€r jag Ă€r nöjd med köpet och Ă„ngrar det inte. 😁
Är lite stolt att jag tog mig till fots till postombudet Ă€ndĂ„ fast jag har ryggskott. hahaha

IMG_6531.jpg

IMG_6532.JPG

Glömde ta en bild pÄ det gröna bandet, har ryggskott orka inte gÄ till rummet, sÄ jag lÄnar en bild frÄn internet. :)

1627580786189.png

Senast Àndrad:
Nu har jag gjort det igen, det blev en klocka till. Ville hÄlla mig ett tag, men kunde inte motstÄ ett bra erbjudandet.

Har nÀstan blivit en sport för mig att se hur stor klocka min klena handled klarar av ( ca 15,5-16 cm )
Första gÄngen jag sÄg klockan pÄ bild tyckte jag att den var jÀtteful, speciellt formen pÄ visarna.
Men sen vÀxte designen för mig. Det var nog den gröna, nÀstan olÀsliga gröna displayen med silversiffror och orangea visarna som gjorde det.

Bandet Àr tok för lÄngt för mig, Àr pÄ grÀnsen att jag stÄr ut. Om jag kommer att anvÀnda 1a hÄlet mycket sen, kommer
jag nog att klippa det.
Ett minus för spÀnnet som Àr av plast, men ser stabilt ut och kommer sÀkert att hÄlla.
Kan anvÀnda 1a hÄlet, men föredrar det 2a för att det ska sitta lite löst, speciellt nu pÄ sommaren.
Klockan sitter trots allt rÀtt sÄ bra pÄ mig, tror att det beror pÄ det tjocka bandet och hur bandet Àr vid "luggen".
Den kommer med ett neongrönt tygband med reflexer ocksÄ, skulle nog vara passande för nÄgon som Àr vÀgarbetare eller jobba inom bygget eller kanske nÄgon som joggar pÄ kvÀllen.

Slutsummering: jag Ă€r nöjd med köpet och Ă„ngrar det inte. 😁

IMG_6531.jpg

IMG_6532.JPG

Glömde ta en bild pÄ det gröna bandet, har ryggskott orka inte gÄ till rummet, sÄ jag lÄnar en bild frÄn internet. :)

1627580786189.png

Udda modell. Gillar de silvriga siffrorna, Àr nog den första displayen som har det? Eller hade den röda squaren ocksÄ lite silvriga siffror (minns inte referensen). Visarna Àr inte min kopp.
Bandet pÄminner lite om Mudmaster, sÄ dÀr har du en ytterligare modell som de blandat ihop till en ball modell. :)

Udda modell. Gillar de silvriga siffrorna, Àr nog den första displayen som har det? Eller hade den röda squaren ocksÄ lite silvriga siffror (minns inte referensen). Visarna Àr inte min kopp.
Bandet pÄminner lite om Mudmaster, sÄ dÀr har du en ytterligare modell som de blandat ihop till en ball modell. :)
Min gröna DW-6900CC Crazy color har samma fÀrg pÄ display och siffror.
Ja den Ă€r en riktig ihopplock av mĂ„nga klockor. 😁

Tog mig för att ÄtgÀrda det för lÄnga armbandet pÄ min AWG-M100SB-2AER.
Det Àr lÀngre pÄ bÄda delarna Àn armbandet pÄ GW-M5610-1ER.
En enkel operation med en kniv.
SÄ hÀr sÄg det ut först, och det var störande nÀr flÀrpen stack ut och tog emot bÄde klÀder och annat.
20210729_194134.jpg

Tog fram skÀrbrÀdan och kniven
20210729_194535.jpg

Lite grovhugget men det Àr nÄt jag kan fixa bÀttre senare.
20210729_194821.jpg

Och sÄ blev det. Problemet löst.
20210729_195145.jpg

Och pÄ baksidan.
20210729_195242.jpg

Jag tror jag ska putsa till kanterna senare men inget som Àr ett problem för det mÀrks knappt sÄvida man inte kollar noggrannare.

SÄ hÀr sÄg det ut först, och det var störande nÀr flÀrpen stack ut och tog emot bÄde klÀder och annat.
20210729_194134.jpg

20210729_194535.jpg

20210729_194821.jpg

20210729_195145.jpg

Och pÄ baksidan.
20210729_195242.jpg

Jag tror jag ska putsa till kanterna senare men inget som Àr ett problem för det mÀrks knappt sÄvida man inte kollar noggrannare.

@dragonhf to the rescue.

20210729_194134.jpg

20210729_194535.jpg

20210729_194821.jpg

20210729_195145.jpg

Och pÄ baksidan.
20210729_195242.jpg

Du kan fila lite med en nagelfil/fotfil och sen om du har en Dremel maskin hemma kan du avsluta med den.
Dremel kommer att försluta Ànden och det syns inte ens att du har klippt bandet. ;)

@Patric J hÀr Àr slutresultatet frÄn lillebror till din klocka AW-590. ( var ett tag sen jag tvÀttade bandet :) )

IMG_6533.JPG

IMG_6534.JPG

Se till att skaffa dessa 2 tillbehör och kör pÄ lÄg hastighet. Om du har filat bra behöver du endast
det mjukaste tillbehören till vÀnster.

1627583191595.png

jag nog att klippa det.

Slutsummering:
Inga problem att se tiden pÄ dem analoga visarna, men displayen Àr nÀstan olÀslig.
Lampan Àr lite för svag ocksÄ, men man kan se tiden.
Allt som allt Ă€r jag Ă€r nöjd med köpet och Ă„ngrar det inte. 😁
Är lite stolt att jag tog mig till fots till postombudet Ă€ndĂ„ fast jag har ryggskott. hahaha

IMG_6531.jpg

IMG_6532.JPG

1627580786189.png
Är det den som ligger/lĂ„g pĂ„ K&S hĂ€r??
För den Àr nere pÄ riktigt bra pris nu annars :D

Jo men jag tycker inte de Ă€r vĂ€rda nĂ€rmre 2k i nypris. Jag köpte en gwb5600 m negativ display för 1500 ny men den med positiv kostar 1800 vilket jag inte riktigt förstĂ„r (frĂ„n samma handlare) ja det Ă€r smĂ„summor men varför betala nypris nĂ€r man kan köpa begagnat â˜șâ˜șâ˜ș
B5600MG kostar €111 ny. Kolla lĂ€nken frĂ„n @lofgreno sidan innan.

Tillbaka
Topp