• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Inte helt negativt med regn ibland.
20210730_190329.jpg
Proffsigt matchat armband.

Dum frÄga kanske men kan det vara sÄ att stÄlbezeln kan störa delen i en gwb5600 som kÀnner av handledsrörelse för autoljuset? Bytte till original bezel idag och jagvttcker den reagerar mycket bÀttre nÀr man tittar pÄ klockan och ljuset tÀnds?

har googlat men hittar inte direkt nÄgon info om detta

Det följer med en kabel, men den Àr ju Solar för sjutton. Det skall gÄ utan.
Har precis börjat anvÀnda den, slog pÄ alla funktioner utomhus och gick back en plupp under dagen.
Jadu, jag överlÄter den frÄga. Till de mer lÀrda i trÄden faktiskt

Dum frÄga kanske men kan det vara sÄ att stÄlbezeln kan störa delen i en gwb5600 som kÀnner av handledsrörelse för autoljuset? Bytte till original bezel idag och jagvttcker den reagerar mycket bÀttre nÀr man tittar pÄ klockan och ljuset tÀnds?

har googlat men hittar inte direkt nÄgon info om detta
Det ska inte spela nĂ„gon roll vad det sitter för band eller bezel pĂ„ ... Det Ă€r nĂ„n slags tiltsensor som aktiverar ljuset. đŸ•Żïž
Det följer med en kabel, men den Àr ju Solar för sjutton. Det skall gÄ utan.
Har precis börjat anvÀnda den, slog pÄ alla funktioner utomhus och gick back en plupp under dagen.
Kabeln Àr perfekt att köra med för att ge den en riktig fulladdning första gÄngen, den kan ju ha vart boxad rÀtt lÀnge.. Men vÀl fulladdad sÄ brukar det rÀcka med TS för att hÄlla den tillrÀckligt laddad, om du inte kör GPS-funtioner hela tiden vill sÀga, för den kÀkar batteri.. :)

Det ska inte spela nĂ„gon roll vad det sitter för band eller bezel pĂ„ ... Det Ă€r nĂ„n slags tiltsensor som aktiverar ljuset. đŸ•Żïž

Kabeln Àr perfekt att köra med för att ge den en riktig fulladdning första gÄngen, den kan ju ha vart boxad rÀtt lÀnge.. Men vÀl fulladdad sÄ brukar det rÀcka med TS för att hÄlla den tillrÀckligt laddad, om du inte kör GPS-funtioner hela tiden vill sÀga, för den kÀkar batteri.. :)
Solar rÀcker rÀtt sÄ bra Àven om man anvÀnder gps. Fick min i tisdags. Har anvÀnt gps 1timme 30 min. Efter nÄgra timmar ute i solen sÄ Àr batteriet tillbaka var den va innan jag sprang :)

Om nÄgon av Mr-G Àgarna Àr sugna pÄ en nÄgot mindre titanklump Àr jag öppen för ett byte med min GS sbgx 067...
Det kÀnns som jag Àr inne i en toolig fas ;)

AllmÀn frÄga... nya fyrkanter med ett U pÄ slutet, ska vara nÄgon typ av uppgradering?
SmÄ förbÀttringar, t.ex bakgrundsbelysningen. Största nyheten Àr att Screwbackmodellen blir tillgÀnglig för oss i Europa.

SmÄ förbÀttringar, t.ex bakgrundsbelysningen. Största nyheten Àr att Screwbackmodellen blir tillgÀnglig för oss i Europa.
Ja, den sÄg jag pÄ deras hemsida https://www.casio-europe.com/se/produkter/armbandsur/g-shock/gw-5000u-1er/ det framgÄr dock inte om den Àr made in Japan och har det klassiska bandet...

Tillbaka
Topp