• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Ibland behöver man vara utanför sitt ”riktiga jag” och stanna utanför sitt ”riktiga jag” för att inse vad ens ”rikti(G)a jag” Ă€r.

G, tycker det talar för sig sjÀlv.
HÀng kvar hÀr i vÀrmen med klockvÀrldens bad ass!
This way, sir.

SkĂ€mt Ă„sido sĂ„ kommer det nog alltid att förĂ€ndras. Vad trĂ„kigt det vore om man hittade en klocka som Ă€r "jag" och sedan blev nöjd. Det som Ă€r spĂ€nnande Ă€r att börja snöa in pĂ„ tillverkade och modeller som man tidigare tyckte vad grĂ€sliga - t.ex sĂ„ som jag uppfattade Frogman nĂ€r mitt klockintresse började 😁

PXL_20210816_065630081-02-01.jpeg

Oj.. de ba surrar i hövve.. Kanske mÄste försöka sila ner tankarna lite :) ..ena dagen de ena, andra dagen nÄ helt annat. Ska jag byta inom Casio familjen, eller ska vi ta en Tudor ..eller bÄda.. eller vafaaan. Den Àr ju stentuff denna grÀvskopa. Men den Àr ju inte riktigt "Jag" :rolleyes:
Jag Àr precis likadan. NÀr jag sÄg ditt inlÀgg tÀnkte jag, den dÀr mÄste jag hugga! IgÄr övertygad om att jag behöver sÀlja allt och skaffa EN, the one. Upptar alldeles för mycket av min tid dessa tankar. Jag vet ju att OWG aldrig skulle funka för mig och jag har verkligen inte sÄ mÄnga klockor (just nu) men spenderar ÀndÄ orimligt mycket tid Ät dessa idéer. (Och nu gÄr en Swish ivÀg för en GG-B100 :rolleyes: )

This way, sir.

SkĂ€mt Ă„sido sĂ„ kommer det nog alltid att förĂ€ndras. Vad trĂ„kigt det vore om man hittade en klocka som Ă€r "jag" och sedan blev nöjd. Det som Ă€r spĂ€nnande Ă€r att börja snöa in pĂ„ tillverkade och modeller som man tidigare tyckte vad grĂ€sliga - t.ex sĂ„ som jag uppfattade Frogman nĂ€r mitt klockintresse började 😁

MÄste tillÀgga att jag Àr purfÀrsk pÄ Casio.. Senast jag hade en Casio va nog för typ 40Är sedan :) ..och pÄ senaste 20 Ären sÄ har jag ba tÀnkt.. Casio runt min arm.. njÀÀÀ tror inte det! ..men just nu besitter jag 2st. SÄ jag har nog inte riktigt landat i CasiotrÀsket och Àr lite ambivalent Ànnu :) ..men gillar bÄda faktiskt.
Aaaahh ni hör ju.. Oklar snubbe! :meh: :sorry: :happyhappy:

Jag Àr precis likadan. NÀr jag sÄg ditt inlÀgg tÀnkte jag, den dÀr mÄste jag hugga! IgÄr övertygad om att jag behöver sÀlja allt och skaffa EN, the one. Upptar alldeles för mycket av min tid dessa tankar. Jag vet ju att OWG aldrig skulle funka för mig och jag har verkligen inte sÄ mÄnga klockor (just nu) men spenderar ÀndÄ orimligt mycket tid Ät dessa idéer. (Och nu gÄr en Swish ivÀg för en GG-B100 :rolleyes: )
HĂ€rligt med en GG-B100!
Har vĂ„ra bilder i trĂ„den lyckats tippa dig över kanten kanske? 😂

HĂ€rligt med en GG-B100!
Har vĂ„ra bilder i trĂ„den lyckats tippa dig över kanten kanske? 😂
Hehe, njae. Jag hade ju en orange hemma pÄ blixtvisit men vi klickade inte alls. Har velat ge den en chans till i annat utförande. Nu testar jag en riktigt grym variant (bilder kommer). FÄr se om det funkar bÀttre. Jag Àr försiktigt hoppfull. Har ju sneglat pÄ GWG-1000 ett tag men efter noga övervÀgande tycker jag GG-B100 pÄ helheten erbjuder mer.

Hehe, njae. Jag hade ju en orange hemma pÄ blixtvisit men vi klickade inte alls. Har velat ge den en chans till i annat utförande. Nu testar jag en riktigt grym variant (bilder kommer). FÄr se om det funkar bÀttre. Jag Àr försiktigt hoppfull. Har ju sneglat pÄ GWG-1000 ett tag men efter noga övervÀgande tycker jag GG-B100 pÄ helheten erbjuder mer.
SpÀnnande!
Stealth? Burton Ă€r det vĂ€l inte eftersom det var Swish, den hoppas jag inte nĂ„n slĂ€pper 😊.

Jag har 19cm i omkrets. Tror att du kan bÀra den utan problem. KombilÀnken Àr cool men jag tycker att A-frog passar bÀttre pÄ gummiband. Den kÀnns lite klumpig pÄ kombilÀnken.
Jag va inne pÄ KM i Globen idag och testa Grodan pÄ Kombi. Nu hÄller jag med dig, Kombin gjorde den extra klumpig. Gunmibandet va bÀttre IMO.

Blev tyvÀrr att avfÀrda Rangeman och MTG-B2000 ocksÄ. Hoppas GW-A1000 som jag har pÄ vÀg hem inte Àr för stor ocksÄ nu.
Jag fÄr fortsÀtta sikta in mig pÄ Square's och mindre modeller typ Gulfman, Mudman. Nya GST-B400 provade jag som kÀndes bra ocksÄ, hade dock gÀrna sett en med smÄ positiva displayer i boet.

Behöver timer och byter till GD-350.
PXL_20210816_091727137-02.jpeg
Om jag skulle börja nörda in mig pÄ en till modell (vilket jag inte skall) sÄ skulle det bli denna.
Och skulle jag spontanköpa en till G (vilket jag inte skall) sÄ skulle det bli denna.
Älskar displayen och snabbknappen till timern, plus enkelheten.
Men som sagt, jag skall inte igen. Alls.

Om jag skulle börja nörda in mig pÄ en till modell (vilket jag inte skall) sÄ skulle det bli denna.
Och skulle jag spontanköpa en till G (vilket jag inte skall) sÄ skulle det bli denna.
Älskar displayen och snabbknappen till timern, plus enkelheten.
Men som sagt, jag skall inte igen. Alls.
Modellserien Ă€r discontinued nu sĂ„ köööp innan de tar slut. 😉🙂

Dagens leverans.
Kan vĂ€l sĂ€ga att jag firar andra veckan pĂ„ jobbet.â˜ș

Klockan Àr inte inte svart som jag trodde nÀr man tittar pÄ bilder frÄn internet.
Den Àr i jÀttefin mörkgrÄ fÀrg. Gillar att displayen har en svag grön fÀrg och att backlighten Àr 2 fÀrgad.

Edit: Ser nu att klockorna Àr inte synkade. Ska genast fixa det.

IMG_6605.JPG

IMG_6606.jpg

IMG_6607.JPG
AssÄ... börjar bli sÄ svÄrt sugen...
Vilken display/klocka föredrar du?
Om jag nu skulle köpa en (vilket jag inte skall) sÄ skulle det nog bli den med positiv display (för lÀsbarhetens skull), men helt klart Àr den med negativ display frÀckare.

Tillbaka
Topp