• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Tjena G-Shock gÀnget!

NÄgon som vet referensen pÄ den hÀr?
Denna. Gbd-100-1
B247E4CD-2EF5-40FC-AF79-82014554EC06.png

Behöver en beater till min gamla g2000. Vilka modeller finns det att köpa idag med ungefÀr samma form och storlek?
43D8530F-1243-4CC7-BB4A-AC64AA66F120.jpeg
Det dÀr mÄste vara min gamla som jag drog hem frÄn Japan va? :) svÄrt att hitta lika bra g-shocks med screwback numera.
Skulle dock sagt att nya gw-5000u med ny modul Àr en bra kandidat. Ny modul med samma hÀrliga utseende.

AssÄ... börjar bli sÄ svÄrt sugen...
Vilken display/klocka föredrar du?
Om jag nu skulle köpa en (vilket jag inte skall) sÄ skulle det nog bli den med positiv display (för lÀsbarhetens skull), men helt klart Àr den med negativ display frÀckare.
Är det nĂ„gon negativ som Ă€r knivskarp sĂ„ Ă€r det denna!

Det dÀr mÄste vara min gamla som jag drog hem frÄn Japan va? :) svÄrt att hitta lika bra g-shocks med screwback numera.
Skulle dock sagt att nya gw-5000u med ny modul Àr en bra kandidat. Ny modul med samma hÀrliga utseende.
Det Àr det nog! Köpte den hÀr pÄ KS :)
Ska kolla pÄ den, kanske Àr lika bra att leta efter en G-Shock av samma kvalitet som gamla G2000 sÄ man inte blir besviken.
Hade den fyrkantiga 35th Anniversary Edition förut som jag var mycket nöjd med men sÄlde den av nÄgon anledning. Kanske en DW5735 kan vara nÄgot.

Var och jÀmförde nya M5610U mot min gamla M5610...alla nya funktionerna Àr sÄklart bÀttre och vÀlkomment men jag gillar nog faktiskt den "blÄ/gröna EL" ljuset bÀttre Àn de nya "vita LT". KÀnns mer retro. PÄ den nya sÄg man dessutom Led lampan mer tydligt pÄ sidan medans gamla kÀndes mer som den lyste upp bakifrÄn.

KÀnner att jag lugnt kan behÄlla mina gamla vanliga M5610, 5000 och S5600 nu. ;)

100% GD-350 med positiv display. Men den negativa Àr dock rÀtt bra.
Toppen!
DÄ köpte jag inte alls en med positiv display alldeles nyss :hungry:

Ganska bra pris pÄ amazon, en knapp tusenlapp:

Nu vÀnder vi blad och gÄr vidare, ni fÄr sluta fresta mig sÄ sjukt mycket..

Tillbaka
Topp