• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Aros

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
En skrevbild för att starta denna onsdag.
Edit: Detta Àr U, @Sonnyboy
A8EDE73E-D76D-483C-B16D-CE9A1D18638F.jpeg
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
Vad gör man nÀr man inte fÄr sÄlt en vara pÄ Tradera för 1299bagis...
Jo dĂ„ ökar man priset istĂ€llet😁
 
AngÄende Kingen med litet nagg i resinet - Relojesdemoda ursÀktade sig och erbjöd extra rabatt. Ok för mig. Orka skicka tillbaka osv (klockan var inne i en oöppnad pÄse sÄ lutar Ät att Casio slumrat under QC).

Tycker de skötte Àrendet bra!
Lite ironiskt Ă€ndĂ„, att modellen med MEST skydd av alla G-Shockz Ă€r skadad vid leverans 😆
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Lite ironiskt Ă€ndĂ„, att modellen med MEST skydd av alla G-Shockz Ă€r skadad vid leverans 😆


Skitskumt Àr det. Men nu vet jag att resinet pÄ bezelns detaljer Àr hÄrd och inte följsam och kan dÀrmed knÀckas om man har otur.
Har fortfarande svÄrt att förstÄ hur Casio-fabriken lyckats knÀcka den dÀr delen. Ok att nÄn stressad montör slinter illa med skruvmejseln under montering men inte Àr det vÀl nÄn mÀnniska som sitter och skruvar fast klockorna? NÀrliggande delar och skruv ser helt ok ut, inga repor eller sÄ.
 
Senast Àndrad:

L&W

Patek
2-Faktor
Skitskumt Àr det. Men nu vet jag att resinet pÄ bezelns detaljer Àr hÄrd och inte följsam och kan dÀrmed knÀckas om man har otur.
Har fortfarande svÄrt att förstÄ hur Casio-fabriken lyckats knÀcka den dÀr delen. Ok att nÄn stressad montör slinter illa med en skruvmejseln under montering men inte Àr det vÀl nÄn mÀnniska som sitter och skruvar fast klockorna? NÀrliggande delar och skruv ser helt ok ut, inga repor eller sÄ.
Han kanske har gjort det med flit och sen bevakar han alla G-Shock forum och ser var den har hamnat nĂ„gonstans. 😂
 

Brogin

Rolex
Har klivit runt i klocktrÀsket nÄgra Är nu. Aldrig nÄt dyrt, mycket Seiko, Vostok och nÄn Casio men inte nÄn G-shock förrÀn i somras. Jag har tidigare sagt att man ska/bör pröva en Seiko SKX, en Vostok Amphibia och en G-shock nÄn gÄng i klockhobbyn, sÄ man vet liksom... SÄ för "bocka av" jag bytte till mig en GD-350 med negativ display. Till min förvÄning fÄr den bara mer och mer handledstid ju lÀngre sommaren har gÄtt. Och nu kollar t.o.m. in denna trÄden dÄ och dÄ. "RÄkade" köpa en GA-700 som jag trodde pÄ men vi kÀmpar pÄ i vÄran "relation" och vi fÄr vad som hÀnder.... NÀsta, om det nu blir fler, fÄr nog bli en klassik square.
Dumt att dö nyfiken!
20210825_132809.jpg
20210818_213652.jpg
 
Topp