• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Nygren

Audemars
2-Faktor
Har klivit runt i klocktrÀsket nÄgra Är nu. Aldrig nÄt dyrt, mycket Seiko, Vostok och nÄn Casio men inte nÄn G-shock förrÀn i somras. Jag har tidigare sagt att man ska/bör pröva en Seiko SKX, en Vostok Amphibia och en G-shock nÄn gÄng i klockhobbyn, sÄ man vet liksom... SÄ för "bocka av" jag bytte till mig en GD-350 med negativ display. Till min förvÄning fÄr den bara mer och mer handledstid ju lÀngre sommaren har gÄtt. Och nu kollar t.o.m. in denna trÄden dÄ och dÄ. "RÄkade" köpa en GA-700 som jag trodde pÄ men vi kÀmpar pÄ i vÄran "relation" och vi fÄr vad som hÀnder.... NÀsta, om det nu blir fler, fÄr nog bli en klassik square.
Dumt att dö nyfiken!
20210825_132809.jpg
20210818_213652.jpg
VĂ€lkommen in 👍 Personligen tycker jag att det behövs lite sensorer, solar, mb6 mm för att det ska bli riktigt kul. Inte sĂ„ mycket mer pengar. Med skruvad baksida fĂ„r man lite fin tyngd. Med GWG eller GWF fĂ„r man riktig premium- och kassaskĂ„pskĂ€nsla
 

Crispie

Rolex
Har klivit runt i klocktrÀsket nÄgra Är nu. Aldrig nÄt dyrt, mycket Seiko, Vostok och nÄn Casio men inte nÄn G-shock förrÀn i somras. Jag har tidigare sagt att man ska/bör pröva en Seiko SKX, en Vostok Amphibia och en G-shock nÄn gÄng i klockhobbyn, sÄ man vet liksom... SÄ för "bocka av" jag bytte till mig en GD-350 med negativ display. Till min förvÄning fÄr den bara mer och mer handledstid ju lÀngre sommaren har gÄtt. Och nu kollar t.o.m. in denna trÄden dÄ och dÄ. "RÄkade" köpa en GA-700 som jag trodde pÄ men vi kÀmpar pÄ i vÄran "relation" och vi fÄr vad som hÀnder.... NÀsta, om det nu blir fler, fÄr nog bli en klassik square.
Dumt att dö nyfiken!
20210825_132809.jpg
20210818_213652.jpg
BÄda tvÄ mycket schyssta tycker jag, Àven om jag personligen gÀrna ser sekundvisare pÄ analoga G's. En Square ska du ha! Du kommer inte bli besviken. De Àr verkligen helt suverÀna! Saknar en i lÄdan nu men ska göra slag i saken framöver.
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
.
Har klivit runt i klocktrÀsket nÄgra Är nu. Aldrig nÄt dyrt, mycket Seiko, Vostok och nÄn Casio men inte nÄn G-shock förrÀn i somras. Jag har tidigare sagt att man ska/bör pröva en Seiko SKX, en Vostok Amphibia och en G-shock nÄn gÄng i klockhobbyn, sÄ man vet liksom... SÄ för "bocka av" jag bytte till mig en GD-350 med negativ display. Till min förvÄning fÄr den bara mer och mer handledstid ju lÀngre sommaren har gÄtt. Och nu kollar t.o.m. in denna trÄden dÄ och dÄ. "RÄkade" köpa en GA-700 som jag trodde pÄ men vi kÀmpar pÄ i vÄran "relation" och vi fÄr vad som hÀnder.... NÀsta, om det nu blir fler, fÄr nog bli en klassik square.
Dumt att dö nyfiken!
20210825_132809.jpg


ÖvervĂ€g Ă€ven gx / gxw 56, King. ^^

king.jpg
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
Har klivit runt i klocktrÀsket nÄgra Är nu. Aldrig nÄt dyrt, mycket Seiko, Vostok och nÄn Casio men inte nÄn G-shock förrÀn i somras. Jag har tidigare sagt att man ska/bör pröva en Seiko SKX, en Vostok Amphibia och en G-shock nÄn gÄng i klockhobbyn, sÄ man vet liksom... SÄ för "bocka av" jag bytte till mig en GD-350 med negativ display. Till min förvÄning fÄr den bara mer och mer handledstid ju lÀngre sommaren har gÄtt. Och nu kollar t.o.m. in denna trÄden dÄ och dÄ. "RÄkade" köpa en GA-700 som jag trodde pÄ men vi kÀmpar pÄ i vÄran "relation" och vi fÄr vad som hÀnder.... NÀsta, om det nu blir fler, fÄr nog bli en klassik square.
Dumt att dö nyfiken!
20210825_132809.jpg
20210818_213652.jpg
Har du gett trĂ„den ena fingret, sĂ„ tar vi hela dig😁
Det finns en hel hög mycket trevliga modeller och rekommendationer som du mĂ€rker😄
Bara att kĂ€nna sig fram, och som vi brukar sĂ€ga hĂ€r: KÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖP 😉
Edit. AR-square pĂ„ kombilĂ€nk för lite klantighet oxĂ„đŸ‘
IMG_20210825_161124.jpg

Edit igen... Inte klantighet, kantighet😄
 
Senast Àndrad:

Crispie

Rolex
En jÀkligt schysst G detta kan jag konstatera efter cirka 24 timmar ihop. Riktigt bekvÀm, cool och de funktioner jag behöver till vardags + Solar (dessutom uppskattar jag Find my phone funktion). Kan tycka att den röda fÀrgen kunde varit lite mer Ät det röda hÄllet Àn orange som det lutar lite för mycket Ät men man kan inte fÄ allt.

PXL_20210825_145149460.jpg
 

Johlin

Omega
2-Faktor
En jÀkligt schysst G detta kan jag konstatera efter cirka 24 timmar ihop. Riktigt bekvÀm, cool och de funktioner jag behöver till vardags + Solar (dessutom uppskattar jag Find my phone funktion). Kan tycka att den röda fÀrgen kunde varit lite mer Ät det röda hÄllet Àn orange som det lutar lite för mycket Ät men man kan inte fÄ allt.

PXL_20210825_145149460.jpg
Ref?
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
En jÀkligt schysst G detta kan jag konstatera efter cirka 24 timmar ihop. Riktigt bekvÀm, cool och de funktioner jag behöver till vardags + Solar (dessutom uppskattar jag Find my phone funktion). Kan tycka att den röda fÀrgen kunde varit lite mer Ät det röda hÄllet Àn orange som det lutar lite för mycket Ät men man kan inte fÄ allt.

PXL_20210825_145149460.jpg

Stabil modell. Snyggt!
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
SĂ„ ledsen att jag inte kĂ€nner att jag kan bĂ€ra dom dĂ€r. Annars Ă€lskade jag min 😔
Bara pÄt igen ;) Var det helstÄlisen eller semistÄlisen du hade?
Vilket gott gÀng! Alla Àr sÄ bra, men IP Àr nog min favorit!

Edit: och grattis till 5000 inlÀgg! Du bidrar verkligen till KS och till den den goda stÀmningen i trÄden!
IPn Ă€r riktigt fin. Kunde inte lĂ„ta bli nĂ€r @Meraborsten sĂ„lde:D Den hĂ€r trĂ„den Ă€r ju den bĂ€sta pĂ„ KS om jag fĂ„r sĂ€ga👍
Fixa Tron/Grid versionen ocksÄ? ;)
Mmm, fast fasen vet om inte den nya Tokyo nights (blÄ/grÄ/lila) ligger nÀrmst till ;)
5000 inlĂ€gg, om jag inte visste bĂ€ttre skulle jag tro att du gillar G-Shocks 😊
Kul att du hÀnger hÀr!
Det Ă€r ert fel 😄 Fast jag gĂ€rna ger er andratrĂ„dens ord... KÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖP 😆
 
Topp