• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

daniel svensson

Audemars
2-Faktor
Dagens tips. Finns kanske billigare runtom i Europa men om ni vill handla svenskt och snabbt sÄ kör pÄ!
1629957131787.png

Om ni vill handla finskt, frÄn vÄrt gamla virkesförrÄd i öster. :)
 

L&W

Patek
2-Faktor
Dagens tips. Finns kanske billigare runtom i Europa men om ni vill handla finskt och snabbt sÄ kör pÄ!
1629957131787.png

Bra pris pĂ„ CF frog ocksĂ„. 😎
 

L&W

Patek
2-Faktor
Även den helsvarta finns till samma pris.
1629957233001.png

En kul grej Àr att MB6 versionen kommer med svart spÀnne istÀllet för
Woho...frĂ„n Japan till Stockholm pĂ„ 4 dagar. Inte dĂ„ligt jobbat DHL. âœˆïžđŸ’š
IMG_20210826_110509.jpg
SpĂ€nnande! 🙂 DHL levererar snabbt frĂ„n Japan men lĂ„ngsam som en snigel frĂ„n UK.🐌😮
16kplz.jpg
 

dzlDave

Panerai
Woho...frĂ„n Japan till Stockholm pĂ„ 4 dagar. Inte dĂ„ligt jobbat DHL. âœˆïžđŸ’š
IMG_20210826_110509.jpg

FortsÀtter pÄ GravityMaster spÄret...hittade en till med combi (Àlskar combi). GW-A1100FC-1A
Enda jag saknar Àr det konvex formade glaset, tycker det passar pÄ GravityMasters. Den hÀr hade platt safir-glas istÀllet.
SĂ„ nu har jag 2 GM's, en med Termometer och en med Kompass.
IMG_20210826_121345.jpg
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
FortsÀtter pÄ GravityMaster spÄret...hittade en till med combi (Àlskar combi). GW-A1100FC-1A
Enda jag saknar Àr det konvex formade glaset, tycker det passar pÄ GravityMasters. Den hÀr hade platt safir-glas istÀllet.
SĂ„ nu har jag 2 GM's, en med Termometer och en med Kompass.
IMG_20210826_121345.jpg


Cool. Ser nÀstan ut som en cockpit-manick. Eller vad sÀger du @Sonnyboy
 

L&W

Patek
2-Faktor
FortsÀtter pÄ GravityMaster spÄret...hittade en till med combi (Àlskar combi). GW-A1100FC-1A
Enda jag saknar Àr det konvex formade glaset, tycker det passar pÄ GravityMasters. Den hÀr hade platt safir-glas istÀllet.
SĂ„ nu har jag 2 GM's, en med Termometer och en med Kompass.
IMG_20210826_121345.jpg
Snyggt. Älskar Gravitymaster serie. HĂ€r Ă€r mina 3 favoriter.
GR-B200RAF-8AER
GPW-1000RAF-1AJR
GPW-2000-1AJF
 

dzlDave

Panerai
Snyggt. Älskar Gravitymaster serie. HĂ€r Ă€r mina 3 favoriter.
GR-B200RAF-8AER
GPW-1000RAF-1AJR
GPW-2000-1AJF
HĂ„ller med, alla 3 e grymt snygga.
GPW-2000-1AJF har jag sneglat pÄ flera ggr men tror den skulle bli för stor pÄ mig. Har blivit lite skeptiskt till Resin/Carbon banden ocksÄ, nÀr jag provade en GWR-B1000 med carbon band sÄ va bandet sÄ stelt sÄ den va inte bekvÀmt att bÀra för mig. Föredrar "gummi" dÄ eller helst combi lÀnkar.

Sneglat pÄ en GR-B100-1A3 men stör mig lite pÄ att BlÄtands-logo och -text stÄr mitt i klockan. Vill inte skylta med BlÄtand.
 

L&W

Patek
2-Faktor
HĂ„ller med, alla 3 e grymt snygga.
GPW-2000-1AJF har jag sneglat pÄ flera ggr men tror den skulle bli för stor pÄ mig. Har blivit lite skeptiskt till Resin/Carbon banden ocksÄ, nÀr jag provade en GWR-B1000 med carbon band sÄ va bandet sÄ stelt sÄ den va inte bekvÀmt att bÀra för mig. Föredrar "gummi" dÄ eller helst combi lÀnkar.

Sneglat pÄ en GR-B100-1A3 men stör mig lite pÄ att BlÄtands-logo och -text stÄr mitt i klockan. Vill inte skylta med BlÄtand.
Har provat GPW-2000 för nÄgra Är sedan. Den Àr nÀstan skönare att bÀra Àn GWG1000 vill jag minnas. Men riktig stor Àr den. Ska nog skaffa den nÄgon vacker dag.
IMG_20190130_172951-01.jpeg
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Vad sÀger erfarenheten avseende laddning av stÄlismodellerna?
Hur ofta behöver ni ladda och hur lÄng tid tar det? Idag, som exempel, Àr det ljust men mycket moln. Ingen sol som bryter igenom.
Hur lÀnge mÄste man ladda? 1 dag, flera dagar?
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
Vad sÀger erfarenheten avseende laddning av stÄlismodellerna?
Hur ofta behöver ni ladda och hur lÄng tid tar det? Idag, som exempel, Àr det ljust men mycket moln. Ingen sol som bryter igenom.
Hur lÀnge mÄste man ladda? 1 dag, flera dagar?
För att bli toppladdade i sÄnt vÀder kan det ta ett bra tag..
Inte fel att ge pÄ dom rejÀlt med en LED-laddare , sen hÄller dom sig vÀldans bra :D
Typ en sÄn hÀr: https://www.amazon.se/snabbladdampa...ocphy=9067772&hvtargid=pla-686747733737&psc=1
 

L&W

Patek
2-Faktor
Hade en sÄn som gick sönder. Försökte laga den men det var riktigt dÄlig kvalitet sÄ jag slÀngde den. Har bestÀllt en coolfire. FÄr se hur den Àr.
 

Derix

Patek
2-Faktor
Annars funkar vilken fönsterlampa som helst. Det tar kanske lite lĂ€ngre tid men ni har vĂ€l andra klockor att anvĂ€nda under tiden det laddar? 😁
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Annars funkar vilken fönsterlampa som helst. Det tar kanske lite lĂ€ngre tid men ni har vĂ€l andra klockor att anvĂ€nda under tiden det laddar? 😁
Vad menar du med fönsterlampa? AlltsÄ typ mysbelysning? Eller menar du solen utomhus?
Har en herrejösses bygglampa pÄ 50W LED. Den lyser sÄ inÄt...
Funkar det?
Finns det risk att man steker den? Inte m a p vÀrme, utan av ljuset helt enkelt?
 
Topp