• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Ncs

Rolex
2-Faktor
Sov-beater pÄ, dags att krypa till kojs.
552E10C3-ACC9-4739-B320-D538850AE70F.jpeg
 

umeÄac

Cartier
2-Faktor
KÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖP 😄
Kort svar. Ja. Den Ă€r riktigt grym. Det enda minuset jag finner med mina tvĂ„ GG-B100 Ă€r avsaknaden av Tough Solar. Men det kan man leva med đŸ˜ŠđŸ‘đŸ»
5BC3F3C7-8F96-4A4D-B672-1E50B9F0C136.jpeg
BAE457A3-C7CD-4FC6-837F-C58C76F61573.jpeg
9480132B-8FDD-4C24-BD04-381E7208B92F.jpeg
C041914B-7199-490A-9EE3-EB7045E5FCF0.jpeg


@roosterman take it away. Do your thing!
Hade en orange Mudmaster.
Har 17,5 cm handled. Jag tyckte den var för stor. Riktigt stor.
Dioden Àr mycket ljusstark, jag upplevde den faktiskt för stark i mörker.
Sista saken jag störde mig pÄ, och som vÀl var det som fick bÀgaren att rinna över, var de svarta paddlarna (motvikterna) pÄ visarna. Jag förstÄr att de behövs, men fÀrgvalet Àr fel. Ser billigt ut och blir helknas nÀr visarna överlappar varandra. De hade kunnat vara vita i mitten istÀllet.

Funktionerna, coolheten, det dubbla spÀnnet, kolfibret, allt det dÀr Àr coolt och rock'n roll, men jag tyckte att baksidorna var sÄ irriterande att den hamnade i lÄdan och fick gÄ med tiden.

SÄ, mitt rÄd blev vÀl inte riktigt köööööööp, men kan du leva med de beskrivna egenskaperna sÄ tycker jag, go for it!
Tack för bra svar; bĂ„de det hĂ€rligt entusiastiska 😊 och de mer faktaorienterade 👍! Grymma bilder @Aros ✌!
 

mega

Rolex
ApropÄ @spammerstakeahike skadade King, hur mÄnga hÀr har fÄtt sina G-Shocks skadade eller rentav oandvÀndbara pga skada?
Lite smÄrepor etc Àr ju förstÄs oundvikligt, men skador pÄ boett, glas eller tom modul Àr ju vÀldigt intressant.
 

Derix

Patek
2-Faktor
ApropÄ @spammerstakeahike skadade King, hur mÄnga hÀr har fÄtt sina G-Shocks skadade eller rentav oandvÀndbara pga skada?
Lite smÄrepor etc Àr ju förstÄs oundvikligt, men skador pÄ boett, glas eller tom modul Àr ju vÀldigt intressant.
Aldrig hÀnt. Den största skadan jag har fÄtt Àr en ganska djup repa pÄ displayen nÀr jag murade med lecablock och rÄkade skrapa klockan mot ett hörn.
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
ApropÄ @spammerstakeahike skadade King, hur mÄnga hÀr har fÄtt sina G-Shocks skadade eller rentav oandvÀndbara pga skada?
Lite smÄrepor etc Àr ju förstÄs oundvikligt, men skador pÄ boett, glas eller tom modul Àr ju vÀldigt intressant.


SmÄrepor och gnuggmÀrken pÄ resinet (blir lite blankt till slut) har jag pÄ en del men inga andra större skador.
DÀremot har jag fÄtt mÀrkliga smÄrepor pÄ displayen pÄ en av mina Bluetooth square och jag Àr inte mer oöm med den Àn andra.
SÄ konklusionen Àr att vissa modeller har mer lÀttrepade glas. @Fujoor uppmÀrksammade pÄ detta för ett tag sedan.

Kingen som levererades med en skada Àr första gÄngen för mig.
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
SmÄrepor och gnuggmÀrken pÄ resinet (blir lite blankt till slut) har jag pÄ en del men inga andra större skador.
DÀremot har jag fÄtt mÀrkliga smÄrepor pÄ displayen pÄ en av mina Bluetooth square och jag Àr inte mer oöm med den Àn andra.
SÄ konklusionen Àr att vissa modeller har mer lÀttrepade glas. @Fujoor uppmÀrksammade pÄ detta för ett tag sedan.

Kingen som levererades med en skada Àr första gÄngen för mig.
Ja, jag fick flera repor pÄ displayen medan jag sov. WTF liksom :)
 

mega

Rolex
SÄ ska den anvÀndas, i sitt rÀtta element.
AnvÀnde du nÄgra coola funktioner?
Körde timern pÄ 15 minuter för att hÄlla ungefÀrlig koll pÄ hur mÄnga kilometer vi gÄtt (vi gick ca 1 kilometer/15 minuter), samt larm för att vakna.
Vi var tre stycken, den andra kompisen hade en Protrek, sÄ vi jÀmförde lite barometer/höjd och kompass, men anvÀnda aldrig funktionerna "skarpt".
VÀdret var bitvis sjukt blÄsigt (vÀrsta jag nÄgonsin upplevt faktiskt) och nÀstan konstant blött, ganska skönt att snabbt kunna kolla vad klockan Àr utan att behöva slita upp en telefon (utan tÀckning) ur fickan, med kalla blöta hÀnder, och rent generellt bara ignorera klockans vÀlmÄende eftersom man vet att den tickar pÄ oavsett vad.
 

L&W

Patek
2-Faktor
Varit borta frÄn forumet ett par dagar pga fjÀllvandring.
Tog med Mudmastern pÄ trippen (eller om det var tvÀrtom).
Har Àven sÄtt ett litet G-frö hos kompisen som Àr smÄsugen pÄ en G-squad.

20210826_072229.jpg
20210825_151937.jpg
Funktionerna i MM Ă€r ju gjort för aktiviteten. Kompass, barometer, altimeter, temperatur, sun rise/down, stegrĂ€knare .... 👍
 

mega

Rolex
Funktionerna i MM Ă€r ju gjort för aktiviteten. Kompass, barometer, altimeter, temperatur, sun rise/down, stegrĂ€knare .... 👍
Just det, det glömde jag. Solens upp & nedgÄng svarade jag gÀrna pÄ nÀr frÄgan kom upp.
Jag började alltid svaret med ett högtydligt "Mycket bra frÄga, jag Àr glad att du stÀller den" för att sedan demonstrativt dra tillbaka Àrmen och blotta Muddyn :hilarious:
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Just det, det glömde jag. Solens upp & nedgÄng svarade jag gÀrna pÄ nÀr frÄgan kom upp.
Jag började alltid svaret med ett högtydligt "Mycket bra frÄga, jag Àr glad att du stÀller den" för att sedan demonstrativt dra tillbaka Àrmen och blotta Muddyn :hilarious:
Jag önskar att klockan istÀllet hade visat gryning Àn soluppgÄng för vid soluppgÄng har ju dagen redan börjat. Annars tack för rapporten frÄn fjÀllen, alltid skoj nÀr en G-Shock levererar!
 
Topp