• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

B84C6EF7-0EC8-49C3-9311-E4D5CD00FB5B.jpeg

Det hÀr börjar att balla ur @roosterman , minst tvÄ nya G's per vecka :oops:
HĂ„ller med, tro det eller ej, att tvĂ„ per vecka Ă€r vĂ€l bra alltsĂ„đŸ˜
Jag vĂ„gar inte yttra mig och har inga Ă„sikter om saken. 😆
đŸ€Ł
Och inte nog med oss enablers hĂ€r inne, nu har han fĂ„tt sig en medberoende pĂ„ hemmafronten ocksĂ„ 😂😂😂
Allt för att muntra upp @Roosterwife 😍

NÀr jag sÄg vad nypriset Àr pÄ denna sÄ höll jag pÄ att tappa hakan. Galet. Vad Àr det som Àr sÄ speciellt med den? Titan finns ju hos klockor i 3000kr-klassen. Kanske billigare ÀndÄ, vad vet jag.
20210830_190432.jpg

Men med den pÄ armen sÄ vÀxer den undan för undan. Bara idén; Först DLC-behandling, sen lasergravering. Helknasigt.
Men det ser hÀftigt ut pÄ nÀra hÄll med sÄ exakt och konsistent mönster. KÀnns lite som hajskinn, med den strÀva ytan titanet fÄr. Vad kan denna denna behandling kosta egentligen? Ingen aning, men billigt lÀr det knappast vara. Unikt, definitivt. OcksÄ tok-roligt att boetten gjorts blank medan bandet till största delen Àr matt. Varje lÀnkbit har alltjÀmt en liten blank yta. Den som tittar noga ser ocksÄ att mönstret pÄ de avsmalnande lÀnkbitarna gÄr frÄn den ena biten över till den andra. Love it!
20210830_190451.jpg
20210830_190439.jpg

Som grÀdde pÄ moset, den extremt krispiga gravyren av G-shock texten. I vissa vinklar nÀstan osynlig, i andra mycket framtrÀdande. JÀmför över resp under displayen pÄ bilden nedan.
20210830_192046.jpg

Baklocket Àr ocksÄ matt pÄ denna, till skillnad frÄn stÄlmodellerna med högblankt lock. Det senare vill gÀrna fÄ en belÀggning pÄ sig som bidrar till klockan klibbar fast pÄ armen. Titanet gör inte alls det pÄ samma sÀtt. MÀrkbart skönare.
20210830_194344.jpg

SÄ var den vÀrd 17.000 som ny? Jag hade inte givit det. Och eftersom det var en begrÀnsad upplaga tycks priserna för övrigt ha eskalerat... Om den ens finns som ny lÀngre. Men som begagnad, definitivt vÀrd att prova.
Screenshot_20210830-193654_Samsung Internet.jpg

Jag gillar mina tidigare squares ocksÄ, men de Àr tyngre och kÀnns klibbigare pÄ armen. Denna Àr sÄ mycket bÀttre. Och faktiskt riktigt snygg, har jag kunnat konstatera. Grafiken Àr grymt cool, Ätminstone sÄ lÀnge man Ànnu har sommarbruna armar.

Riktigt nöjd. Men det kanske framgick 😂

Tillbaka
Topp