• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Första modden klar. Fotad med mobilkamera (som ett djur).

Blev rÀtt sjysst.
IMG_20180814_150823.jpg
Mod nr 2. FÄr ta bÀttre bilder imorgon.
IMG_20180814_162539.jpg

HÀrliga moddar! Gula nog vassast, blev bra med den LCD skÀrmen :)

Inte helt nöjd med den sista modden. Har ett grÄtt band som jag har i reserv om detta inte matchar.

Tycker inte riktigt jag fick bort allt gult :)

IMG_20180814_181225.jpg
IMG_20180814_181159.jpg

Helt ok tycker jag. Det gula syns inte sÄ vÀl om man inte letar efter den.
Den Àr fortfarande rÀtt transparent? Ser rÀtt lÀckert ut, mer sÄ vid vissa vinklar och solljus kan jag tÀnka mig?

Är nog dags för en ny G-Shock... upptĂ€ckte idag att det var en glipa mellan höljet och glaset. Va tror ni, vĂ„gar man bada med den?

Stackars klocka, den har fĂ„tt utstĂ„ vĂ€ldigt mycket tillsammans med mig. Är nog dags för pension. Har ni nĂ„got tips pĂ„ ny G-Shock? Krav= Ska tĂ„la ALLT.:p

20180814_191631.jpg

Är nog dags för en ny G-Shock... upptĂ€ckte idag att det var en glipa mellan höljet och glaset. Va tror ni, vĂ„gar man bada med den?

Stackars klocka, den har fĂ„tt utstĂ„ vĂ€ldigt mycket tillsammans med mig. Är nog dags för pension. Har ni nĂ„got tips pĂ„ ny G-Shock? Krav= Ska tĂ„la ALLT.:p

20180814_191631.jpg

VattentÀtheten sitter i sjÀlva boetten sÄ dÀr Àr det inget problem om en glipa uppstÄr mellan hölje och glas. Jag kan lyfta upp höljet litegrann med nageln pÄ mina.
Om klockan Àr gammal, packningar kan förlora prestanda efter nÄgra Är sÄ ett trycktest innan bad Àr ett sÀkert kort.

Vad för typ av modell Àr du ute efter?
Bulkig? Fyrkantig? Bullig?
Finns ju en del att vÀlja mellan :)

VattentÀtheten sitter i sjÀlva boetten sÄ dÀr Àr det inget problem om en glipa uppstÄr mellan hölje och glas. Jag kan lyfta upp höljet litegrann med nageln pÄ mina.
Om klockan Àr gammal, packningar kan förlora prestanda efter nÄgra Är sÄ ett trycktest innan bad Àr ett sÀkert kort.

Vad för typ av modell Àr du ute efter?
Bulkig? Fyrkantig? Bullig?
Finns ju en del att vÀlja mellan :)

Okej! DĂ„ vĂ„gar jag nog bada lite till med den, dock Ă€r klockan frĂ„n 2010.. aldrig gjort nĂ„got med den inte ens ett batteribyte vad jag kan minnas. AnvĂ€nde den först som arbetsklocka men nĂ€r jag sen satte mig pĂ„ kontor fick den luftas mest pĂ„ fritiden. Är lite sugen pĂ„ en rejĂ€lt tĂ„lig G-Shock men inte allt för stor, sĂ„ stilren de bara kan vara.:cool:

Okej! DĂ„ vĂ„gar jag nog bada lite till med den, dock Ă€r klockan frĂ„n 2010.. aldrig gjort nĂ„got med den inte ens ett batteribyte vad jag kan minnas. AnvĂ€nde den först som arbetsklocka men nĂ€r jag sen satte mig pĂ„ kontor fick den luftas mest pĂ„ fritiden. Är lite sugen pĂ„ en rejĂ€lt tĂ„lig G-Shock men inte allt för stor, sĂ„ stilren de bara kan vara.:cool:

Det Àr ju nÄgra Är men jag har Ä andra sidan badat med 10 Är gamla klockor utan problem sÄ det kan gÄ bra.

Vad sÀgs som en tidlös klassiker :
GW-M5610-1ER

GW-M5610-1ER.jpg

ÖvervĂ€ger att införskaffa min första g-shock. Vill ha en square och av budgetskĂ€l en 5600 serie. Jag tilltalas av solcell, men kĂ€nner inget behov för att atomur (dvs inget plus, men inte heller nĂ„got minus).

Jag har förstÄtt att larmsignal kan vara olika hög mellan modellerna (ju högre desto bÀttre) och att inte alla moduler visar TOD i "alla" modes. Att visa TOD ser jag som nÄgot positivt.

SÄ nu till min frÄga dÀr jag skulle uppskatta er hjÀlp. Ska jag bestÀlla en...
*DW-5600
el
*G-5600
el
*GW-M5610

Just nu lutar jag Ă„t en G-5600 men jag hittar ingen info om den visar TOD vid tidtagning tex, vilket hade varit smutt.

Tacksam för rÄd

ÖvervĂ€ger att införskaffa min första g-shock. Vill ha en square och av budgetskĂ€l en 5600 serie. Jag tilltalas av solcell, men kĂ€nner inget behov för att atomur (dvs inget plus, men inte heller nĂ„got minus).

Jag har förstÄtt att larmsignal kan vara olika hög mellan modellerna (ju högre desto bÀttre) och att inte alla moduler visar TOD i "alla" modes. Att visa TOD ser jag som nÄgot positivt.

SÄ nu till min frÄga dÀr jag skulle uppskatta er hjÀlp. Ska jag bestÀlla en...
*DW-5600
el
*G-5600
el
*GW-M5610

Just nu lutar jag Ă„t en G-5600 men jag hittar ingen info om den visar TOD vid tidtagning tex, vilket hade varit smutt.

Tacksam för rÄd
Det Àr en dw-5600 du Àr ute efter sÄ!

Tillbaka
Topp