• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Ja det börjar kÀnnas lite sÄ faktiskt och lite mer för varje gÄng man Àr hÀr och blÀddrar!;)

LÄt mig hjÀlpa dig Ànnu mer pÄ traven :)
Harmonisk design.

GW 5000-1JF (dock ökÀnd för att knapparna Àr lite svÄra att trycka)

GW 5000.jpg

Det ena mÄste ju inte utesluta det andra. Squares Àr ju trevliga men lite liiiiite smÄ för mina manliga handleder. Men det Àr ju en smaksak. Har dock en Square idag för att matcha mina Nikes. För sÄnt Àr ju viktigt.:cool:
IMGP2286.JPG
Den dÀr var ju riktigt hÄrd!:cool:
Nej du har sÄ rÀtt sÄ, den hÀr kommer fÄ stanna oavsett om det tillkommer en square eller inte :)

Faktiskt dÀrför jag sÄlde min, och för att tidsvisning saknas i andra lÀgen.

Jag kan inte riktigt fatta varför Casio inte har med tidsvisning i alla lÀgen pÄ alla modeller, det kan ju inte vara sÄ svÄrt att ordna.
Och det Àr Àven lite trÀligt att man mÄste skrolla igenom alla lÀgen för att komma till tidslÀget efter att jag t ex anvÀnt kronografen.
Jag börjar Àven uppleva att radiosynk Àr rÀtt överskattat. Mina tvÄ Solar G-shocks jag har mÀtt avvikelsen pÄ har efter +1 mÄnad hÄllit sig inom -2 +2 sekunder. Dessa kan jag ju pÄ nÄgra sekunder manuellt stÀlla korrekt tid sÄ lÀnge jag har en bra tidskÀlla.

Men, trots dessa cons, Àr GW-5000 en fantastisk klocka. Tyngden, utseendet, det mjuka bandet och kvalitétskÀnslan fÄr mig snabbt glömma de negativa aspekterna med den. :-D

Jag kan inte riktigt fatta varför Casio inte har med tidsvisning i alla lÀgen pÄ alla modeller, det kan ju inte vara sÄ svÄrt att ordna.
Och det Àr Àven lite trÀligt att man mÄste skrolla igenom alla lÀgen för att komma till tidslÀget efter att jag t ex anvÀnt kronografen.
Jag börjar Àven uppleva att radiosynk Àr rÀtt överskattat. Mina tvÄ Solar G-shocks jag har mÀtt avvikelsen pÄ har efter +1 mÄnad hÄllit sig inom -2 +2 sekunder. Dessa kan jag ju pÄ nÄgra sekunder manuellt stÀlla korrekt tid sÄ lÀnge jag har en bra tidskÀlla.

Men, trots dessa cons, Àr GW-5000 en fantastisk klocka. Tyngden, utseendet, det mjuka bandet och kvalitétskÀnslan fÄr mig snabbt glömma de negativa aspekterna med den. :-D

Gmw-b5000 har ju tidvisning Àven i tidtagarlÀget.
Den modulen i en resincase kanske hade varit nÄgot för casio att göra.

Eller det Àr nog bara en tidsfrÄga innan de slÀpper det skulle jag tro.
Iofs pÄ ett gummiband Àr den nog ganska likvÀrdig gw5000. Lite tyngre o repkÀnsligare kanske men annars Àr den ju en bra kandidat.

Tillbaka
Topp