• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Denna 6900 hade jag velat prova. Johnny cupcakes lim Ed.
maxresdefault.jpg
1.jpeg

Jag Àr grymt sugen pÄ antingen en
GW-M5610,
large.jpg
GW-6900,
casio-gw6900-1-g-shock-atomic-digital-sport-men-s-watch.jpg
eller en GW-9400 (Rangeman).
large(2).jpg

LÀngtar tills jag fÄr provat nÄgon av dem. :)

Fel, fel, fel...du Àr sugen pÄ alla tre...
Prova allihopa och köp en, ehm, fel av mig... köp de du har rÄd med, men i olika fÀrger ;)
Alla tre har olika karaktÀr...
Gw-m5610 Àr ett mÄste
Gw-6900 har bra storlek om du inte behöver ABC
Gw-9400 Àr Kungen pÄ tronen, lagom dyr men mycket prisvÀrd Àventyrsklocka

Ni som har squares, Àr det nÄgon av er som inte har made in stÀmplat pÄ baksidan?
Min nya klocka Àr riktigt konstig(fejk) och det Àr en av sakerna som jag tror inte stÀmmer. Den har japan mov stÀmplat dÀr mina andra har made in whatever.
Den Àr heller inte solar eller multiband eller auto light, det gula och orangea pÄ displayen bryts i en skarp linje och pÄ andra foton pÄ nÀtet ser det ut som det Àr en mjuk övergÄng. Texten pÄ multiband6,wr20bar,alarm och chrono Àr mindre, light och search knapparna Àr felmÀrkta. Om den hade varit Àkta sÄ skulle det stÄtt recieving ner till höger.
Den Àr stÀmplad med 3159 pÄ baksidan men Àr i verkligheten samma modul som min dw5600bb fast med 5610 bezel (lite större c/c mellan knapparna).
Detta Àr första gÄngen jag blivit lurad pÄ nÀtet, tur att det bara var smÄpengar...
Tydligen finns det pengar att tjÀna pÄ att göra pÄ fejkade g shocks...
en bild pÄ min o en pÄ en riktig lÄnad frÄn nÀtet
DSC_0010.JPG

s-l1600.jpg

Fejk i mina ögon... BIG fejk !
Även datumsiffrorna ser "vanliga" ut...
Kan du synka?
Funkar ALLT som det skall?
DÄ fÄr du svaret...

Ni som har squares, Àr det nÄgon av er som inte har made in stÀmplat pÄ baksidan?
Min nya klocka Àr riktigt konstig(fejk) och det Àr en av sakerna som jag tror inte stÀmmer. Den har japan mov stÀmplat dÀr mina andra har made in whatever.
Den Àr heller inte solar eller multiband eller auto light, det gula och orangea pÄ displayen bryts i en skarp linje och pÄ andra foton pÄ nÀtet ser det ut som det Àr en mjuk övergÄng. Texten pÄ multiband6,wr20bar,alarm och chrono Àr mindre, light och search knapparna Àr felmÀrkta. Om den hade varit Àkta sÄ skulle det stÄtt recieving ner till höger.
Den Àr stÀmplad med 3159 pÄ baksidan men Àr i verkligheten samma modul som min dw5600bb fast med 5610 bezel (lite större c/c mellan knapparna).
Detta Àr första gÄngen jag blivit lurad pÄ nÀtet, tur att det bara var smÄpengar...
DSC_0010.JPG

s-l1600.jpg
Mkt i mÀrkligt ÀndÄ. En dw-5600 modul platsar inte i 5610 skal. Vart köpte du ifrÄn? Ebay? Vilken sÀljare?

Jag vet, men den Àr exakt som min svarta dw5600bb, funktioner, knapplacering o fÀrg. Bandet kÀnns vÀldigt likt dom andra men om man kollar klackarna som ligger mot locket ibak sÄ stÀmmer inte det heller.
Köpt pÄ ebay, men annonsen visade ju naturligtvis en Àkta.
DSC_0014.JPG

15343607442741627814956147828964.jpg

Mkt i mÀrkligt ÀndÄ. En dw-5600 modul platsar inte i 5610 skal. Vart köpte du ifrÄn? Ebay? Vilken sÀljare?

Jag vet, men den Àr exakt som min svarta dw5600bb, funktioner, knapplacering o fÀrg. Bandet kÀnns vÀldigt likt dom andra men om man kollar klackarna som ligger mot locket ibak sÄ stÀmmer inte det heller.
Köpt pÄ ebay, men annonsen visade ju naturligtvis en Àkta.
DSC_0014.JPG

15343607442741627814956147828964.jpg
Kontakta paypal. Det dÀr fÄr du garanterat pengarna tillbaka för.

DSC_0010.JPG

s-l1600.jpg

Man ska aldrig underskatta piratkopia-marknaden. köpte en Casio F-91w (”terroristklockan”) pĂ„ eBay för ett antal Ă„r sen och fick först hem en piratkopia. Man tycker att marginalen för vinst inte borde bli sĂ„ stor att kopiera en sĂ„ billig klocka, dĂ„ en Ă€kta kostade typ runt 100 spĂ€nn, men men...

Lite kuriosa, nĂ€r jag kollar av tiden pĂ„ den Ă€kta F91:an jag köpte i samma veva mot en i dagarna radiosyncad G Shock gick dom nĂ€ra pĂ„ sekunden lika! ”Terroristen” gĂ„r mindre Ă€n en halv sekund före. Inte heller bytt nĂ„tt batteri under dom +5 Ă„r jag haft den. RĂ€tt imponerande!

Idag fick den för mig nya klockan Äka med pÄ jobb, Det Àr lite steroida vibbar över den :cool:
76E994D4-5AFC-4B33-A711-8A236FC87DE7.jpeg
Och stereo-vibbar! Som nÀr punkare pÄ 80-talet satt med aluminiumfÀrgade bergsprÀngare och skrÀmde tanter pÄ bussar med hemsk anarkistisk punkrock!

Snygg klocka! FĂ„r du kommentarer?

Och stereo-vibbar! Som nÀr punkare pÄ 80-talet satt med aluminiumfÀrgade bergsprÀngare och skrÀmde tanter pÄ bussar med hemsk anarkistisk punkrock!

Snygg klocka! FĂ„r du kommentarer?
Den landade igÄr sÄ det Àr första dagen den fÄtt hÀnga med, Hittills har jag klarat mig eller vad man nu ska sÀga.. Haha ja du fÄr lite samma kÀnsla som jag fÄr av g6900 dÄ :D

Tillbaka
Topp