• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

HÀrlig dag idag med lite utflykt. G-shocken fick sÄklart följa med. Har faktiskt haft Casio pÄ handleden i praktiken hela sommaren och det kÀnns som att det Àr ett lÀtt mÀrke att samla pÄ.
IMG_20180812_154259-01.jpeg

Har du lÀnk pÄ din? Fler bilder isf? :)
Kanske vore nÄgot för mig, fÄr inte gummibandet att sitta speciellt bra...

Plötsligt kÀnns gummi G's nÀstan ovidkommande :)
SÄ fin och bra. Jag har sÀkert sagt det 10 ggr nu men nÄn gÄng ska jag köpa mig en sÄn.

Gummi G fyller sin funktion ocksÄ. Men blivit lite jag varvar denna o min g-steel i "guld" till vardags.
Visst denna skulle ju klara av fÀrgstÀnk osv men kÀnns onödigt nÀr man har en som fÄr ta det mesta stryket vid de tillfÀllena. Dessutom har den ju fÄtt en rÀtt hÀftig och egen look min 5610 :)

Gummi G fyller sin funktion ocksÄ. Men blivit lite jag varvar denna o min g-steel i "guld" till vardags.
Visst denna skulle ju klara av fÀrgstÀnk osv men kÀnns onödigt nÀr man har en som fÄr ta det mesta stryket vid de tillfÀllena. Dessutom har den ju fÄtt en rÀtt hÀftig och egen look min 5610 :)

Jag överdrev min entusiasm lite dÀr. Gummi G-shocks kommer alltid att ha en speciell plats i klocklÄdan.
Men stÄlisen.. trots att jag aldrig provat den kommer den att kÀnnas perfekt, vissa saker vet man bara. LÀste lite om att lÀnken kÀnns billig och rasslig men vad gjorde inte fyrsiffriga sportrolex dÄ.

Jag överdrev min entusiasm lite dÀr. Gummi G-shocks kommer alltid att ha en speciell plats i klocklÄdan.
Men stÄlisen.. trots att jag aldrig provat den kommer den att kÀnnas perfekt, vissa saker vet man bara. LÀste lite om att lÀnken kÀnns billig och rasslig men vad gjorde inte fyrsiffriga sportrolex dÄ.

Rasslig tycker jag inte den Àr men klart den Àr lÀtt flexig eller vad man ska sÀga och lÀnkbitarna Àr ju ganska korta sÄ det kanske gör en del tycker den Àr rasslig.
Jag hade gÀrna önskat en safetyclasp pÄ spÀnnet.

Är du inte lite rĂ€dd att resin-rot tar fart av alla kemikalier?
Det finns ju de som menar att t om solkrÀm kan pÄskynda resin-rot.

NÀ vafan det Àr mest damm som hamnar pÄ klockan o den pyttemÀngd med lösningsmedel som Àr dunstar direkt.
KÀnns som rengöringsmedel pÄ den skulle göra mer skada lol. Det Àr bara fÀrg liksom.

JomÀn, sitter pÄ en composite lÀnk frÄn en 5610. Den Àr sjukt skön!
IMG_20180814_155613-01.jpeg
IMG_20180814_155545-01.jpeg

Passar den bra med caset fÀrgmÀssigt? Jag har ju lagt ut min square till salu men nog ÀndÄ sugen fixa en lösning om det gÄr :rolleyes:

SĂ„g den fanns pĂ„ tiktox iaf, rĂ€tt dyr dock. Är den hyfsat lĂ€tt att fĂ„ pĂ„? Tyckte square var lite knepigt fĂ„ pĂ„ gummit senast jag moddade...
https://www.tiktox.com/gw-m5610bc-1-bracelet.html

Tillbaka
Topp