• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

roosterman

G-shock
2-Faktor
@spammerstakeahike 'ar lite😉
IMG_20210918_155252.jpg

Ute pĂ„ sightseeing 🙂
IMG_20210918_152945.jpg

IMG_20210918_114354.jpg
 

LoJo

Breitling
LĂ€gger upp en bild med risken att bli hatad om original endast Ă€r ok 😀. Klockan var sliten och behövde ny bezel och lĂ€nk. Ett tag sedan jag gjorde det som ni ser pĂ„ bilden. Ja, det Ă€r kinatillverkat i titan som Ă€r obehandlat.
 

Bilagor

  • 45EDDD2B-8591-4026-B791-696496A74C3C.jpeg
    45EDDD2B-8591-4026-B791-696496A74C3C.jpeg
    369.9 KB · Visningar: 5

roosterman

G-shock
2-Faktor
LĂ€gger upp en bild med risken att bli hatad om original endast Ă€r ok 😀. Klockan var sliten och behövde ny bezel och lĂ€nk. Ett tag sedan jag gjorde det som ni ser pĂ„ bilden. Ja, det Ă€r kinatillverkat i titan som Ă€r obehandlat.
Är det ljuset som spelar ett spratt, eller Ă€r bezeln tvĂ„tonad?? 🙂
 

roloj

Cartier
2-Faktor
Äntligen har jag fĂ„tt igĂ„ng min gamla klocka som jag hittade nĂ€r jag rensade bland gamla saker. Men den saknar nĂ„got

Är det nĂ„gon som vet var jag kan fĂ„ tag i en bezel?
Cool. Den dÀr ska du hÄlla hÄrt i. Originalbezel gÄr knappast att fÄ tag pÄ sÄ det Àr after market som gÀller. @Haugesund ?
 

Urtyp

Audemars
Äntligen har jag fĂ„tt igĂ„ng min gamla klocka som jag hittade nĂ€r jag rensade bland gamla saker. Men den saknar nĂ„got

Är det nĂ„gon som vet var jag kan fĂ„ tag i en bezel?
Madre mĂ­a! Det Ă€r ju originalet, den första G-Shocken. Nej det gĂ„r inte att fĂ„ tag pĂ„ en bezel, heeelt omöjligt, du mĂ„ste sĂ€lja den billigt till mig. 😉
Nej det gÄr sÄklart att hitta en bezel pÄ ebay osv (men det blir en kopia förstÄs).

HĂ€r finns en del:
Inte köpt dÀr sjÀlv men kanske ett alternativ.
 

LoJo

Breitling
Madre mĂ­a! Det Ă€r ju originalet, den första G-Shocken. Nej det gĂ„r inte att fĂ„ tag pĂ„ en bezel, heeelt omöjligt, du mĂ„ste sĂ€lja den billigt till mig. 😉
Nej det gÄr sÄklart att hitta en bezel pÄ ebay osv (men det blir en kopia förstÄs).

HĂ€r finns en del:
Inte köpt dÀr sjÀlv men kanske ett alternativ.
Tack för tipset!
Dom ser rÀtt bra ut, texten var vit om jag minns rÀtt. Ser mer grÄ ut pÄ bilderna.
Nytt armband var inga problem att fÄ tag i, men bezel verkar som sagt svÄrt.

TyvĂ€rr sĂ„ behĂ„ller jag den nog av nostalgiska skĂ€l. Mindes att jag fick spara ihop till den, sĂ„g mycket reklam för den. 595kr om jag minns rĂ€tt, mycket pengar för en 10 Ă„ring 1983/84. 😉
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Tycker ni att jag ligger fel i pris pÄ den hÀr? Den verkar iskall pÄ K&S vilket förvÄnar mig. Det enda jag kan komma pÄ Àr att jag ligger för högt i pris. Vad tycker ni vore rÀtt pris pÄ den?

 

LoJo

Breitling
Tycker ni att jag ligger fel i pris pÄ den hÀr? Den verkar iskall pÄ K&S vilket förvÄnar mig. Det enda jag kan komma pÄ Àr att jag ligger för högt i pris. Vad tycker ni vore rÀtt pris pÄ den?

Riktigt snygg. Inget fel pÄ priset heller. Har börjat snöa in pÄ G-Shock square nu nÀr jag hittade min gamla klocka och tittat runt lite. Verkar som mÄnga vill ha den lÀnken. Klockmodulen Àr vÀl helrÀtt med funktioner och positiv display.
Men Àr sjÀlv inte intresserad eftersom jag fÄr fokusera pÄ att fÄ igÄng mina gamla klockor.
 
Topp