• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

20210929_162850.jpg
Gul/grön var rÀtt kul!

Snyggt med halvfÀrgad! Du har blivit riktigt skillad pÄ det dÀr!
Tackar.
Dom fÀrgade Àr ganska simpla, endast ett löst fÀrgfilter som jag klipper till och lÀgger mellan modul och glas.

Den positiva polariseringsfilmen dÀremot Àr mindre kul, den limmas pÄ modulen, Àr en riktig damm-magnet(stavfel?) och Àr riktigt pillig att fÄ pÄ rÀtt plats med mina prinskorvar till fingrar.

Behöver öva lite till innan det blir en positivmod pÄ gwg1000

Tackar.
Dom fÀrgade Àr ganska simpla, endast ett löst fÀrgfilter som jag klipper till och lÀgger mellan modul och glas.

Den positiva polariseringsfilmen dÀremot Àr mindre kul, den limmas pÄ modulen, Àr en riktig damm-magnet(stavfel?) och Àr riktigt pillig att fÄ pÄ rÀtt plats med mina prinskorvar till fingrar.

Hur sitter fÀrgfiltret pÄ plats dÄ? Rör den inte sig?

Svarar mig sjÀlv hÀr, med en frÄga till er andra med G-trÀningsklockor.
Finns det nÄgon anledning för mig att koppla den till mobilen?
FörutsÀttningar:
  • Jag vill inte ha den som smartklocka med notiser.
  • Jag trĂ€nar med Garmin Fenix.
  • Accepterar att jag fĂ„r stĂ€lla in tiden manuellt istĂ€llet för via BT.
  • Jag vill bara ha den som en snygg variant av square.

Tackar.

NÀr jag gjorde lila modd pÄ min king sÄ satt det gamla polfilter som berg pÄ glaset och det gick mycket tid Ät att ta bort gamla limrester frÄn glaset. Ska testa fÀrgfilter nÀsta gÄng.

NÀr jag gjorde lila modd pÄ min king sÄ satt det gamla polfilter som berg pÄ glaset och det gick mycket tid Ät att ta bort gamla limrester frÄn glaset. Ska testa fÀrgfilter nÀsta gÄng.
Hade du ett filter pÄ glaset?

Har bytt frÄn mörk till ljus pÄ en square och en king, pÄ bÄda satt polariseringsfiltret relativt hÄrt och lÀmnade lite kladd pÄ modulen.
Square var relativt ny sÄ resterna slÀppte enkelt, king Àr nÄgra Är nu och dÀr var det mer jobb att fÄ bort dom.

Hade du ett filter pÄ glaset?

Har bytt frÄn mörk till ljus pÄ en square och en king, pÄ bÄda satt polariseringsfiltret relativt hÄrt och lÀmnade lite kladd pÄ modulen.
Square var relativt ny sÄ resterna slÀppte enkelt, king Àr nÄgra Är nu och dÀr var det mer jobb att fÄ bort dom.
Jag fick skÀra bort filtret frÄn glaset och gnuggade bort torkade lim med isopropanol. Sedan satt jag ett nytt polfilter pÄ glaset med lim pÄ ena sidan. NÀstan 90% av tiden gick Ät att gnugga bort limrester...

Aha nu fattar jag vad du menar. Trodde att du plockat bort glasskivan frĂ„n modulen och satt fĂ€rgfilter bakom, men du "klĂ€mt" filtret mellan modulen och caset alltsĂ„? Det Ă€r i och för sig enklare att göra Ă€n att sĂ€tta den bakom glaset pĂ„ modulen. 🙂
Screenshot_20210929-202803.jpg
Precis, bara att klippa till ett filter och lÀgga i. Har inte plockat isÀr nÄgon modul Àn.

Tillbaka
Topp