• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Dubbelpostar. Grymt nöjd med bÄde klocka och kamera (iPhone 13 PRO).

8C64B293-1FB6-4ED6-ADB4-C2B69273AD31.jpeg

Skönt att se dessa bilder efter att ha lÀst en trÄd pÄ ett annat forum dÀr konsensus var att klockor inte ska utsÀttas för vatten. Inte i duschen och definitivt inte i form av bad. En snubbe hade en ny dykarklocka med 300 m WR men som absolut inte skulle utsÀttas för dusch eller handtvÀtt eftersom tÀtningarna dÄ skulle degraderas och klockan ta skada. Vet inte varför den trÄden gjorde mig lite ledsen. Jag duschar och badar med alla mina klockor, oavsett om det Àr en Sinn, Certina eller Casio, det tycker jag Àr en del av tjusningen med att köpa kvalitetsur med hög WR. Hur gör ni andra?

Ps. Givetvis förstÄr jag att man inte ska bada med vintage- eller dressklockor, men trÄden i frÄga handlade om helt nya klockor med WR mellan 300-1000 m. Tror det var WUS men Àr inte helt sÀker.
Jag gör allt med alla klockor som har mer Ă€n 100m/10bar. Dygnet runt. Vill ju anvĂ€nda prylarna 😀

Tillbaka
Topp