Min moddad lila king ligger i delar just nu sÄ den fÄr inte vara med den hÀr gÄngen.Gruppbild pÄ dina kungar vetja
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Min moddad lila king ligger i delar just nu sÄ den fÄr inte vara med den hÀr gÄngen.Gruppbild pÄ dina kungar vetja
Bra att vi gör vÄr plikt!Vafalls?? Inte ett inlÀgg i forumets bÀsta trÄd pÄ snart 5 timmar? Jag tar mitt ansvar och stödpostar ett soligt inlÀgg pÄ favoriten GW-7900 som tillsammans med GD-400 suttit pÄ 24/7 de senaste veckorna.
Skönt att se dessa bilder efter att ha lÀst en trÄd pÄ ett annat forum dÀr konsensus var att klockor inte ska utsÀttas för vatten. Inte i duschen och definitivt inte i form av bad. En snubbe hade en ny dykarklocka med 300 m WR men som absolut inte skulle utsÀttas för dusch eller handtvÀtt eftersom tÀtningarna dÄ skulle degraderas och klockan ta skada. Vet inte varför den trÄden gjorde mig lite ledsen. Jag duschar och badar med alla mina klockor, oavsett om det Àr en Sinn, Certina eller Casio, det tycker jag Àr en del av tjusningen med att köpa kvalitetsur med hög WR. Hur gör ni andra?Lite bildbombning, men det var en fin höstpromenad !
Snyggt!En riktigt trevlig vecka önskar jag er alla!
Idag ramlade det in en ânyâ i samlingen. Stort tack @Crispie för denna!
Klockor som inte Àr byggd för att anvÀndas kommit inte in i min klocklÄda. Jag Àr pÄ tok för oansvarig för att kunna ha en klocka som inte klarar lite normalt wear and tearSkönt att se dessa bilder efter att ha lÀst en trÄd pÄ ett annat forum dÀr konsensus var att klockor inte ska utsÀttas för vatten. Inte i duschen och definitivt inte i form av bad. En snubbe hade en ny dykarklocka med 300 m WR men som absolut inte skulle utsÀttas för dusch eller handtvÀtt eftersom tÀtningarna dÄ skulle degraderas och klockan ta skada. Vet inte varför den trÄden gjorde mig lite ledsen. Jag duschar och badar med alla mina klockor, oavsett om det Àr en Sinn, Certina eller Casio, det tycker jag Àr en del av tjusningen med att köpa kvalitetsur med hög WR. Hur gör ni andra?
Ps. Givetvis förstÄr jag att man inte ska bada med vintage- eller dressklockor, men trÄden i frÄga handlade om helt nya klockor med WR mellan 300-1000 m. Tror det var WUS men Àr inte helt sÀker.
Jag alltid bastar med alla mina g-shock till och medSkönt att se dessa bilder efter att ha lÀst en trÄd pÄ ett annat forum dÀr konsensus var att klockor inte ska utsÀttas för vatten. Inte i duschen och definitivt inte i form av bad. En snubbe hade en ny dykarklocka med 300 m WR men som absolut inte skulle utsÀttas för dusch eller handtvÀtt eftersom tÀtningarna dÄ skulle degraderas och klockan ta skada. Vet inte varför den trÄden gjorde mig lite ledsen. Jag duschar och badar med alla mina klockor, oavsett om det Àr en Sinn, Certina eller Casio, det tycker jag Àr en del av tjusningen med att köpa kvalitetsur med hög WR. Hur gör ni andra?
Ps. Givetvis förstÄr jag att man inte ska bada med vintage- eller dressklockor, men trÄden i frÄga handlade om helt nya klockor med WR mellan 300-1000 m. Tror det var WUS men Àr inte helt sÀker.
Skönt att se dessa bilder efter att ha lÀst en trÄd pÄ ett annat forum dÀr konsensus var att klockor inte ska utsÀttas för vatten. Inte i duschen och definitivt inte i form av bad. En snubbe hade en ny dykarklocka med 300 m WR men som absolut inte skulle utsÀttas för dusch eller handtvÀtt eftersom tÀtningarna dÄ skulle degraderas och klockan ta skada. Vet inte varför den trÄden gjorde mig lite ledsen. Jag duschar och badar med alla mina klockor, oavsett om det Àr en Sinn, Certina eller Casio, det tycker jag Àr en del av tjusningen med att köpa kvalitetsur med hög WR. Hur gör ni andra?
Jag bĂ„de duschar, bastar och sover med alla mina klockor. Inte bara GShocks.... Eller ja, inte om dom Ă€r under 10 atm... Men nĂ„n sĂ„n har man inte nu. âșSkönt att se dessa bilder efter att ha lĂ€st en trĂ„d pĂ„ ett annat forum dĂ€r konsensus var att klockor inte ska utsĂ€ttas för vatten. Inte i duschen och definitivt inte i form av bad. En snubbe hade en ny dykarklocka med 300 m WR men som absolut inte skulle utsĂ€ttas för dusch eller handtvĂ€tt eftersom tĂ€tningarna dĂ„ skulle degraderas och klockan ta skada. Vet inte varför den trĂ„den gjorde mig lite ledsen. Jag duschar och badar med alla mina klockor, oavsett om det Ă€r en Sinn, Certina eller Casio, det tycker jag Ă€r en del av tjusningen med att köpa kvalitetsur med hög WR. Hur gör ni andra?
Jag tycker att alla mina klockor ska anvÀndas till det de Àr avsedda för. Har ett par gamla klockor som inte utsÀtts för vatten men annars litar jag pÄ alla i vatten. Har badat med en nyare Omega Seamaster, Seiko MM300 och alla g-shocks utan nÄgra betÀnkligheter. DÀremot tar jag inte in nÄgon klocka i bastun för dÄ kan det uppstÄ kondens i den. FrÄga mig inte hur jag vet det...Skönt att se dessa bilder efter att ha lÀst en trÄd pÄ ett annat forum dÀr konsensus var att klockor inte ska utsÀttas för vatten. Inte i duschen och definitivt inte i form av bad. En snubbe hade en ny dykarklocka med 300 m WR men som absolut inte skulle utsÀttas för dusch eller handtvÀtt eftersom tÀtningarna dÄ skulle degraderas och klockan ta skada. Vet inte varför den trÄden gjorde mig lite ledsen. Jag duschar och badar med alla mina klockor, oavsett om det Àr en Sinn, Certina eller Casio, det tycker jag Àr en del av tjusningen med att köpa kvalitetsur med hög WR. Hur gör ni andra?
Herregud... Snacka om nervöst lagda mÀnniskor. En Rolex Submariner som man inte kan tvÀtta hÀnderna med. What's the point?Jag minns de mÄnga trÄdarna dÀr man pÄ djupet diskuterade och spekulerade kring huruvida tvÄl som minskar ytspÀnningen pÄ vattnet pÄverkar tÀtheten negativt mm. GÀllde alltsÄ dykklockor.
Att man kanske inte vill utsÀtta sin nya klocka för en bra bit över hundra lax för alltför omild behandling tycker jag kÀnns rimligt men att inte vÄga söla med litet vatten med en trehundrametersdykare Àr ju bara trams.Herregud... Snacka om nervöst lagda mÀnniskor. En Rolex Submariner som man inte kan tvÀtta hÀnderna med. What's the point?
Att man kanske inte vill utsÀtta sin nya klocka för en bra bit över hundra lax för alltför omild behandling tycker jag kÀnns rimligt men att inte vÄga söla med litet vatten med en trehundrametersdykare Àr ju bara trams.
GBD-200 till bra peng kanske?Avslutar kvÀllen med G
Ingen med en billig gbx-100, GG-b100 eller kanske en king till salu
Gillae Àldre gbx bÀttre, tycker metalbezel var trevligtGBD-200 till bra peng kanske?
G-shock GBD-200-2ER
Tjohejsan SÀljer en G-Shock GBD-200-2ER som Àr lÀtt anvÀnd. Inga repor eller dylikt. Köpt pÄ StjÀrnurmakarna och kvitto finns. 1100kr Finns i TÀby...swedroid.se
Jag blir mer nervös att tvÀtta hÀnderna med visa av mina G-Shocks Àn min Rolex.Herregud... Snacka om nervöst lagda mÀnniskor. En Rolex Submariner som man inte kan tvÀtta hÀnderna med. What's the point?
Tack! Det var en chansning efter att nÄgra skrev i trÄden att nÄgon borde köpa denna.Snyggt!
du menar discontinuedFörresten nÄgon som vet om den Àr pÄ vÀg att bli disconnected?
SÄ... en alltsÄ?MÄste köpa pÄ mig fler sÄna hÀr innan modellen slutar produceras. SÄ att dom rÀcker livet ut!
Förresten nÄgon som vet om den Àr pÄ vÀg att bli disconnected?