• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

5E19ABA4-1CAE-461D-9FD1-BF04D3C3D539.jpeg

Om GW-5610 hade DW-291Hs vÀrldstidsfunktion hade den varit den perfekta resklockan.
Har alla funktioner man behöver och man riskera inte att bli rÄnad. GÄr dem sönder Àr det bara att köpa en ny.

Gillar verkligen dem lÀttryckta knapparna. ( tycker dock fortfarande att det Àr lite fult med dem runda formerna runt knapparna )
Skulle vara bÀttre om bezelskruvarna var mörkare ocksÄ.
Kommer ihÄg att första gÄngen jag sÄg dem tyckte jag dem var fula, men utseendet vÀxer pÄ en.
Hmmm ska man skaffa den 3e frÄn samma modell serien ocksÄ?

Ser att Casio har pÄ sista tiden slÀppt mÄnga klockor som pÄminner om G-shocks.
Klart att man kÀnner att G-shocks har bÀttre kvalité, men dem billiga Casios Àr absolut inte dÄliga.
FunktionsmÀssigt Àr knapparna pÄ dem billiga Casio bÀttre Àn mÄnga G-shocks, i och med att dem Àr sÄ lÀttryckta, plus att dem har ett 10Ärs batteri.
Största fördelen Ă€r att dem Ă€r sĂ„ billiga. Man fĂ„r ingen Ă„ngest fast man köper flera. 😁

IMG_0298.JPG

För mig som har för klena handleder för King, fÄr nöja mig med en W-737H.

IMG_0299.JPG

Senast Àndrad:
@Derix
Glöm inte Gitarrnisses extremt prissĂ€nkta GA-700CT 😁 3 timmar kvar till 3-4 trattbumpen...
Hela 100bagis billigare Ă€n en flĂ„nk ny😳

Bilagor

• Screenshot_20211024_090245.jpg
    Screenshot_20211024_090245.jpg
    109.9 KB · Visningar: 3
GA-100 Àr enligt mig mycket opraktisk
 modellen har aldrig fÄngat mitt intresse pga 2 mycket viktiga nackdelar: flera displays och ingen lume pÄ visarna.
HUR kan man designa en G-Shock utan lume pÄ visarna?
KĂ€nner lite samma. En modell jag personligen aldrig fastnat för. Men med det sagt sĂ„ borde det ju finnas en skock sĂ„na som aldrig syns hĂ€r🙂
För visst Ă€r dom vĂ€lkomna hĂ€r dom oxĂ„ 😉

GA-100 Àr enligt mig mycket opraktisk
 modellen har aldrig fÄngat mitt intresse pga 2 mycket viktiga nackdelar: flera displays och ingen lume pÄ visarna.
HUR kan man designa en G-Shock utan lume pÄ visarna?

Ă€r vĂ€ll Ă€ndĂ„ rĂ€tt standard pĂ„ alla utom master of G? Jag Ă€gde en vit i somras, inte gillat modellen innan direkt men vĂ€l hemma hade den mĂ„nga trevliga detaljer ex rutmönstret. Skulle nog kunna tĂ€nka mig en till i annan fĂ€rg en dag đŸ€“
114B02DC-A17D-4F48-B885-CE4061A29393.jpeg

Tillbaka
Topp