• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Meraborsten

Rolex
2-Faktor
E43A8E16-DF81-401E-A554-C2A431F4B679.jpeg
 

str85

Omega
Efter lite hjÀlpsam info om solcellsklockor jag fick pÄ forumet sÄ sitter jag och kollar pÄ lite olika G-shock modeller.
Men funderade lite pÄ vad för modeller man ska kolla pÄ, tÀnkte den officiella trÄden Àr sÀkert fylld med kunniga mÀnniskor :) TÀnkte mig en med analog visning, solceller, safirglas och gÀrna lite mindre model (för att vara en G-shock)med ett nypris under 10k. Sen Àr ju extrafunktioner alltid en bonus.
 
Senast Àndrad:

roosterman

G-shock
2-Faktor
Efter lite hjÀlpsam info om solcellsklockor jag fick pÄ forumet sÄ sitter jag och kollar pÄ lite olika G-shock modeller.
Men funderade lite pÄ vad för modeller man ska kolla pÄ, tÀnkte den officiella trÄden Àr sÀkert fylld med kunniga mÀnniskor :) TÀnkte mig en med mekaniskt urverk, solceller, safirglas och gÀrna lite mindre model (för att vara en G-shock)med ett nypris under 10k. Sen Àr ju extrafunktioner alltid en bonus.
Börja med att kolla lite pÄ www.shockbase.org
Spontant tĂ€nker jag nĂ„gon MT-G modell🙂
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Efter lite hjÀlpsam info om solcellsklockor jag fick pÄ forumet sÄ sitter jag och kollar pÄ lite olika G-shock modeller.
Men funderade lite pÄ vad för modeller man ska kolla pÄ, tÀnkte den officiella trÄden Àr sÀkert fylld med kunniga mÀnniskor :) TÀnkte mig en med mekaniskt urverk, solceller, safirglas och gÀrna lite mindre model (för att vara en G-shock)med ett nypris under 10k. Sen Àr ju extrafunktioner alltid en bonus.


Mtg som @roosterman tipsade om!
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Efter lite hjÀlpsam info om solcellsklockor jag fick pÄ forumet sÄ sitter jag och kollar pÄ lite olika G-shock modeller.
Men funderade lite pÄ vad för modeller man ska kolla pÄ, tÀnkte den officiella trÄden Àr sÀkert fylld med kunniga mÀnniskor :) TÀnkte mig en med mekaniskt urverk, solceller, safirglas och gÀrna lite mindre model (för att vara en G-shock)med ett nypris under 10k. Sen Àr ju extrafunktioner alltid en bonus.
Kombinationen mekaniskt urverk och solcellsladdning existerar inte. Du menar inte analog visning dÄ?
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Skitcool! Har sneglat pÄ en sÄdan lÀnge men inte slagit till. HÄller med om storleken, ser nÀstan lite liten ut pÄ dig.


KÀnns lite som en barnklocka. Men jag tror det Àr en vanesak. Jag Àr ju van vid King och liknande storlekar ^^
Jag tror att den upplevs lite liten för att det Àr ett litet mellanrum i övergÄngen mellan boett och bezel och blir dÄ rÀtt spinkig". Hade de fyllt ut dÀr med ett par mm plast hade den upplevts mkt större. Med andra ord, bandet som fÀster vid boetten Àr lite för smal.

Men den Àr speciell. Dubbla kronografer och dessutom har den auto-el och den gÄr pÄ ett vanligt batteri. Ingen solar alltsÄ.

Plus, men inte minst, den inre bezeln tycks vara i metall. Men det Àr ÀndÄ ingen screw back. Ovanlig modell som sagt.
 
Senast Àndrad:

Jockinho

Patek
2-Faktor
G 9000, en trevlig liten rackare. FÀrgglad och det hÀnder sÄ mycket pÄ tavlan tycker jag.

HÄrda knappar men ÀndÄ inte sÄ farligt.
Hade den varit lite större hade den fÄtt full pott! Skulle gissa pÄ att den Àr ungefÀr lika stor som en square eller Gulfman.

PXL_20211129_153002440.jpg

grym, tycker den Ă€r perfekt i storlek. Gillar att den Ă€r lite mindre. Ska skaffa mig en igen nĂ„gon dag đŸ€“
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Tycker att den Àr barnsligt trevlig pÄ nÄgot sÀtt och coolt med 2 kronografer. Mycket klocka för pengarna!

Jamen verkligen en trÀffsÀker beskrivning. Riktigt barnsligt trevlig Àr den! FÀrgerna, formerna, storleken...
Och dubbla kronografer vars förlopp gÄr att följa visuellt frÄn "home screen" /tidvisningslÀget Àr riktigt smidigt.
Tidvisning i nÀstan alla lÀgen, man kan Àven vÀlja 3 eller 5 sek ljus-duration (ovanligt för en icke-solar?), nedrÀkningslÀge dÀr man kan vÀlja om nedrÀkningen ska börja om 5 sek osv. En klart udda fÄgel bland Casios portfolio.
 

OddD

Panerai
2-Faktor
Åh, Ă€r den snudd pĂ„ vintage? VĂ€lanvĂ€nd!
Ändra 12/24h visning gör jag med hö/nedre knapp.

Om jag stÄr i sekundlÀge sÄ nollar hö/nedre och hö/övre Àndrar om den ska bakgrundsblinka vid larm.
I alla andra lÀgen Àr nedre knapp + och uppe knappen - pÄ siffrorna jag Àr pÄ just dÄ.
Kanske inte ens finns 24timmars pÄ en sÄn hÀr gammal hÀrk.

PÄ min blÄa sÄ flippade jag pÄ lysknappen (tror jag) och helt plötsligt sÄ visade det 24timmars.

16382125682635823599779006044567.jpg
 
Topp