• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Tack!
Det enda jag kan tycka Àr lite "too much" pÄ modellen Àr att den gula fÀrgen pÄ texten "Protection" och "G-shock" pÄ framsidan Àr lite vÀl stark, men jag nog lite konservativ efter de avmÀttade fÀrger jag föredrar pÄ GW-5000.
Jag tycker det bryter av snyggt speciellt om du har gw-5000. En lite mer nedtonad och en som Àr lite mer bling. SjÀlv har jag bara en gw-5000 och funderar pÄ att köpa 5035 som avbytare. SvÄra beslut!;)

Jag tycker det bryter av snyggt speciellt om du har gw-5000. En lite mer nedtonad och en som Àr lite mer bling. SjÀlv har jag bara en gw-5000 och funderar pÄ att köpa 5035 som avbytare. SvÄra beslut!;)

Jo, det Àr ju rÀtt tÀnkt att ha en av varje för kanske olika tillfÀllen.
Ett bra resonemang.
Jag tror att du kommer att gilla 5035an om du bestÀmmer dig för att haffa en sÄn.
Bara modulen Àr vÀrd pengarna tycker jag. Bara en sÄn liten sak som att slippa blÀddra sig fram till tidsvisningslÀge efter att t ex kronografen anvÀnts Àr guld.

Jag tycker 5035D Àr en av de snyggaste squares som gjorts.
Tror inte jag kommer göra mig av med den Àven om det inte skulle bli sÄ ofta den anvÀnds.

35gs4w.jpg

35gs3w.jpg

Klokt att lĂ€gga in ”typ” i det pĂ„stĂ„endet.
Jag har nog varit typ klar i nÄt Ärtionde eller sÄ.

Din tjusiga samling gör mig lite avundsjuk!
Nej du har rÀtt att man aldrig blir klar. MÄhÀnda att jag hittar nÄgra G-shocks till men sen hittar man sÀkert nya ursÀkter som en G-shock att ha som en Àkta beater (!), en till kostym, en till casual klÀdsel, en till sommaren, en för att chocka mina ögon osv. Kan lÀtt bli 10-15 stycken dÄ skulle jag tro.
Det som Àr intressant och roligt och lite skrÀmmande tycker jag Àr att intresset kan Àndra karaktÀr sÄ kraftfullt.
G-shock kÀnns back to basic pÄ alla plan och uppfyller det mesta jag kan önska mig av en klocka.

SÄ tÀnkte jag ocksÄ!
Nu tÀnker jag en fÀrg för varje dag i veckan. :p

Nej, jag har inget beroende.... :angel:

En fÀrg för varje dag - sÄ lÄngt kommer jag nog inte att gÄ. Tror jag. :)
Men visst, den dÀr röda squaren Àr mumma! Och nintendofÀrgen. Och blÄtt Àr alltid rÀtt.

Din tjusiga samling gör mig lite avundsjuk!
Nej du har rÀtt att man aldrig blir klar. MÄhÀnda att jag hittar nÄgra G-shocks till men sen hittar man sÀkert nya ursÀkter som en G-shock att ha som en Àkta beater (!), en till kostym, en till casual klÀdsel, en till sommaren, en för att chocka mina ögon osv. Kan lÀtt bli 10-15 stycken dÄ skulle jag tro.
Det som Àr intressant och roligt och lite skrÀmmande tycker jag Àr att intresset kan Àndra karaktÀr sÄ kraftfullt.
G-shock kÀnns back to basic pÄ alla plan och uppfyller det mesta jag kan önska mig av en klocka.

MisstÀnker att enda möjliga utvÀgen Àr att bli sÄ genuint skitless pÄ allt vad klockor heter att man i ren protest blir en OWG.
Hade jag inte snubblat in i G-Shockeriet sÄ hade jag kanske kunnat vara dÀr dÄ mitt intresse hade varit i generellt avtagande under nÄgra Är . Hade t.o.m lÄngt gÄgna tankar om vilken exit/fuck off klocka det skulle bli för min del och jag tycker fortfarande att det Àr nÄt nÀstan spirituellt befriande över konceptet att lÀgga ned allt det hÀr och bara köra skiten ur ett enda ur tills man checkar ut för gott. TÀnk vad mycket tid man skulle lÀgga pÄ andra/viktiga saker...

Som det Àr nu sÄ Àr det ju rÀtt hopplöst egentligen.
Finns alltid nÄn att vara avundsjuk pÄ, nya klockor finns alltid pÄ horisonten och mÄllinjen flyttas med nÄn mÀrklig naturlag alltid fram precis lika mycket som man just avancerat.

MisstÀnker att enda möjliga utvÀgen Àr att bli sÄ genuint skitless pÄ allt vad klockor heter att man i ren protest blir en OWG.
Hade jag inte snubblat in i G-Shockeriet sÄ hade jag kanske kunnat vara dÀr dÄ mitt intresse hade varit i generellt avtagande under nÄgra Är . Hade t.o.m lÄngt gÄgna tankar om vilken exit/fuck off klocka det skulle bli för min del och jag tycker fortfarande att det Àr nÄt nÀstan spirituellt befriande över konceptet att lÀgga ned allt det hÀr och bara köra skiten ur ett enda ur tills man checkar ut för gott. TÀnk vad mycket tid man skulle lÀgga pÄ andra/viktiga saker...

Som det Àr nu sÄ Àr det ju rÀtt hopplöst egentligen.
Finns alltid nÄn att vara avundsjuk pÄ, nya klockor finns alltid pÄ horisonten och mÄllinjen flyttas med nÄn mÀrklig naturlag alltid fram precis lika mycket som man just avancerat.
Vilken klocka var tÀnkt som Exit klocka dÄ? :)

Tillbaka
Topp