• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Lustigt det dÀr. Det har hÀnt mer Àn en gÄng att man bildgooglar nÄgot klockrelaterat och direkt kÀnner igen bl.a. @Fujoors bilder i flödet. Han och nÄgra till hÀr har sina egna, snygga, bildstilar.
Kul att du tycker det. Vad Àr det som kÀnnetecknar tycker du? Alla har ju lite sin egen stil oavsett om det Àr medvetet eller omedvetet :)

Denna kommer nog fÄ lÀmna efter ett tags funderande..
DSC_0837.JPG

MisstÀnker att enda möjliga utvÀgen Àr att bli sÄ genuint skitless pÄ allt vad klockor heter att man i ren protest blir en OWG.
Hade jag inte snubblat in i G-Shockeriet sÄ hade jag kanske kunnat vara dÀr dÄ mitt intresse hade varit i generellt avtagande under nÄgra Är . Hade t.o.m lÄngt gÄgna tankar om vilken exit/fuck off klocka det skulle bli för min del och jag tycker fortfarande att det Àr nÄt nÀstan spirituellt befriande över konceptet att lÀgga ned allt det hÀr och bara köra skiten ur ett enda ur tills man checkar ut för gott. TÀnk vad mycket tid man skulle lÀgga pÄ andra/viktiga saker...

Som det Àr nu sÄ Àr det ju rÀtt hopplöst egentligen.
Finns alltid nÄn att vara avundsjuk pÄ, nya klockor finns alltid pÄ horisonten och mÄllinjen flyttas med nÄn mÀrklig naturlag alltid fram precis lika mycket som man just avancerat.

TÀnkvÀrda ord.
Jag har varit i liknande sits som du, att klockintresset svalnade under nÄgra Är men ganska sÄ nyligen ÄteruppvÀckts.
NÀr en annars trevlig hobby blir till en ren besatthet fÄr jag nog dra grÀnsen precis dÀr.
F off dagen kanske inte kommer för mig, men tanken kittlar. G-shock square ligger iaf högt pÄ listan.

OvÀntat! Trodde det skulle bli nÄgon dyrare dykare. Tur att du kom pÄ bÀttre tankar ... och visst Àr det en skönt med underhÄllsfria klockor som stÀller in sig sjÀlva och alltid gÄr rÀtt pÄ sekunden :)
Den klarar de djup jag dyker pÄ och Àr alldeles tillrÀckligt dyr. :D

Kul att du tycker det. Vad Àr det som kÀnnetecknar tycker du? Alla har ju lite sin egen stil oavsett om det Àr medvetet eller omedvetet :)
FÀrgtonen och ljuset. Det Àr lÀtt och luftigt. En sval sommarbris. Behaglig.
Jag gissar att du kör typ samma redigeringsrecept (filter?) för det mesta och jag har klurat lite pÄ vad det Àr exakt som ger bilderna den kÀnslan.
@Tampa_blord Àr ju en annan som tar riktigt grymma bilder, men dÀr Àr det mer lÀderdoftande whiskymys över dom. @S.L och @yonsson tycker jag ocksÄ tar bilder som det inte gör ont i ögonen av.

Senast Àndrad:
Titta vad som fick följa med hem frÄn KlockmÀster Linköping: GST-W110D-1AER
letade efter en g-steel med ljusa lcd men efter att fÄtt 800 i rabatt slog jag till. Jo det funkar faktiskt med reverse skÀrmar speciellt för att ljuset var sÄ bra i den. Hon ska fÄ slita som min vardagsklocka pÄ jobbet. Helnöjd!
20180901_095519~2.jpg

SÄ nu kan mina första tvÄ fÄ komma till nÄgon samlare av lite Àldre versioner
20180901_095838.jpg

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp