• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

IMG_20160721_155746-01.jpeg
Fick hem den hÀr idag. Riktigt sommarfrÀsch. Gillar verkligen den blÄa nyansen. NÀstan Ät det grÄa hÄllet.
IMG_20160721_155651-01.jpeg

TÀnkte bara tipsa om att nu har den hÀr butiken hemma gult band till Mudmastern, blir iaf under 500-ing inkl frakt:

http://global.rakuten.com/en/store/...bpQ&siteID=je6NUbpObpQ-RQTeuX_a3YiUVy.lKts0mg

BestÀllde ett nu pÄ morgonen. Lite kuligare sommarfÀrg Àn grönt, Àven om jag tycker grönt Àr coolaste fÀrgen! :D
20160722_092717.jpg

Nu kom bandet. Var lite strul med betalningen, mitt kort blev nekat, sÄ jag fick bestÀlla om med PayPal, men nÀr vÀl betalningen gick igenom sÄ gick det pÄ mindre Àn en vecka. Hemleverans, men dÄ jag arbetar blev det att hÀmta pÄ postutlÀmningen. Bandet kÀnns bra, kanske aningen hÄrdare Àn det gröna av nÄgon anledning, men kÀnns roligare pÄ sommaren!

Min tanke var frÄn början att köpa mig en med gult band direkt, men dÄ jag gillade tavlan betydligt bÀttre pÄ den med grönt band fick det gÄ den hÀr vÀgen! Det gröna Àr dock perfekt för andra saker (skogsturer och vinterband sÄ klart!). Blev 450 kr inkl frakt, ingen tull eller moms!

Trevlig helg!

Är lite sugen pĂ„ en G-shock med negativ display. Men mĂ„nga klagar pĂ„ att det Ă€r vĂ€ldigt svĂ„rt att se vad tiden Ă€r pĂ„ dessa, vilket Ă€r ju en hyffsat viktig anledning till att man har en klocka. SĂ„ ni som rockar mörk display, hur upplever ni det och har ni nĂ„gra modeller att rekommendera?

Är lite sugen pĂ„ en G-shock med negativ display. Men mĂ„nga klagar pĂ„ att det Ă€r vĂ€ldigt svĂ„rt att se vad tiden Ă€r pĂ„ dessa, vilket Ă€r ju en hyffsat viktig anledning till att man har en klocka. SĂ„ ni som rockar mörk display, hur upplever ni det och har ni nĂ„gra modeller att rekommendera?
InstÀmmer att det Àr svÄrare att se tiden men man vÀnjer sig (och sÄ ser det tuffare ut ;)). NÀr det Àr mörkt tÀnds ju ÀndÄ belysningen automatiskt nÀr man gör "titta-pÄ-klockan-rörelsen".
image.jpeg

(ÅteranvĂ€nd bild)

Gjorde ett tradera fynd, dels för jag ville köpa en söt G-shock till tjejen och dels för jag ville prova pÄ att öppna upp, byta batteri och rengöra osv.

Blev rÀtt bra.

image.jpeg
Rengjorde med tandborste.
image.jpeg

Tog försiktigt ut packningen och batteriet.
image.jpeg

Satte i nytt batteri och fettade in packningen.
image.jpeg
image.jpeg

Klart! StÀllde in tid och rÀtt tidvatten för GBG. Nu fÄr man hoppas att den hÄller tÀtt.

Vad anvÀnde du till packningen? Jag har nÄgra gamla digitalare hemma som skulle behöva lite omvÄrd pÄ den punkten.

Jag Àr och har varit ruskigt sugen pÄ en G-Shock Riseman lÀnge men aldrig slagit till. Dels för att jag ibland bergsvandrar och har en liten fetish för att veta vilken höjd jag befinner mig pÄ men framförallt för att de Àr sÄ satans lÀckra. Jag Àr dock trÄkigt nog utrustad med en ganska klen handled (cirka 16 tror jag). Vill dÀrför testa hur den skulle kÀnnas. NÄgon som vet var i stockholmstrakten man kan fÄ klÀmma pÄ en Riseman?

Jag Àr och har varit ruskigt sugen pÄ en G-Shock Riseman lÀnge men aldrig slagit till. Dels för att jag ibland bergsvandrar och har en liten fetish för att veta vilken höjd jag befinner mig pÄ men framförallt för att de Àr sÄ satans lÀckra. Jag Àr dock trÄkigt nog utrustad med en ganska klen handled (cirka 16 tror jag). Vill dÀrför testa hur den skulle kÀnnas. NÄgon som vet var i stockholmstrakten man kan fÄ klÀmma pÄ en Riseman?
Kan en Pro Trek vara ett alternativ? Har en kÀnsla av att de Àr nÄgot mindre, men jag har inte kollat upp det.

Kan en Pro Trek vara ett alternativ? Har en kÀnsla av att de Àr nÄgot mindre, men jag har inte kollat upp det.
Egentligen inte. Har bara hört klocklÄdan prata om just G-Shock. Kanske det Àr sÄ att man fÄr bestÀlla hem och kÀnna in den och lÄta den gÄ vidare om det inte funkar alls. Vet inte hur lÀtt den i sÄ fall Àr att sÀlja vidare. Vill ju helst inte gÄ med allt för stor förlust i sÄ fall.

Egentligen inte. Har bara hört klocklÄdan prata om just G-Shock. Kanske det Àr sÄ att man fÄr bestÀlla hem och kÀnna in den och lÄta den gÄ vidare om det inte funkar alls. Vet inte hur lÀtt den i sÄ fall Àr att sÀlja vidare. Vill ju helst inte gÄ med allt för stor förlust i sÄ fall.
Köpte en Protrek just pga det behovet. Sitter vÀldigt bra pÄ en mindre arm. Har dock tyvÀrr inte hunnit anvÀnda den i naturen Ànnu :)
image.jpeg
image.jpeg

Om nÄgon Àr sugen pÄ en Rangeman GW-9400-1 sÄ dra ett PM.

SjÀlv vill jag ha en GW-5000. Förutom gÀngat boettlock, har den nÄgra andra coola features?

Senast Àndrad:
TyvÀrr inte. Bara en gedigen kÀnsla. Gjord i DLCat stÄl och bÀttre gummi. Den har för övrigt samma modul som övriga multibands (3159).

Info om GW-5000
http://www.g-central.com/japan-only-g-shock-5000-series-watches-to-consider/

FOR THE G-SHOCK FAITHFUL: GW-5000-1JF ORIGIN G-SHOCK
Many people who fall in love with G-Shock and start building a collection will eventually start thinking about getting theGW-5000, sometimes to the point of obsession. Others who are new to G-Shock may want a premium watch with a classic design that is a step above the typical model. The GW-5000 is a simple watch with a body that is based on the first G-Shock ever, the DW-5000C. Like the first G-Shock it has a screw-lock case back and is the only current G-Shock along with the Frogman that has this feature. It adds modern features like Tough Solar power and Multi-Band 6 atomic time-syncing. While its look is intentionally basic and its features are not the most advanced available, it is considered a “prestige” G-Shock because of its high price and because in addition to its screw-back with diamond-like carbon (DLC) coating, it has a full stainless steel case under the bezel while standard 5600 models have a plastic case. It also has a nicer overall finish than a 5600 model and uses a softer and more comfortable urethane band. The GW-5000 is exclusively made in Japan which accounts for its higher price. Only the most observant and knowledgeable G-Shock enthusiasts will recognize this watch on the street. While it won’t buy you instant status with the general public, owning the GW-5000 is one of the best ways to express your appreciation of G-Shock and its history.

Tillbaka
Topp