• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Passade pÄ att prova MRG en gÄng till nÀr jag var hos Klockmaster Globen. Den sitter ungefÀr 100 gÄnger bÀttre pÄ armen Àn min MTG. MRG Àr sÄklart i titan men Àven nÄgot mindre och framförallt rundare undertill.

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Passade pÄ att prova MRG en gÄng till nÀr jag var hos Klockmaster Globen. Den sitter ungefÀr 100 gÄnger bÀttre pÄ armen Àn min MTG. MRG Àr sÄklart i titan men Àven nÄgot mindre och framförallt rundare undertill.

Fan, den i svart titan sÄ Àr man kingen i bingen!

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Den Àr sÄ jÀvla nice. Passade ocksÄ pÄ att prova den sist jag var inne och det kliar lika mycket i fingrarna varje gÄng.
Vart helt förvĂ„nad över hur lĂ€tt den var faktiskt. Är bra sugen. SĂ„g en pĂ„ chrono24 igĂ„r för 23K.

Sportar ocksÄ en mudmaster idag. NÀr jag kommer hem till Sjöstan igen, ligger en grön rangeman med neg display och vÀntar hos mitt lokala ombud :)
Jag hÄller defenitivt fast vid att rangeman smiskar mudmaster!
image.jpeg

Sportar ocksÄ en mudmaster idag. NÀr jag kommer hem till Sjöstan igen, ligger en grön rangeman med neg display och vÀntar hos mitt lokala ombud :)
Jag hÄller defenitivt fast vid att rangeman smiskar mudmaster!
image.jpeg

Aldrig hÄllt i en Rangeman sÄ du fÄr gÀrna förklara för en G-Shocknovis vad som Àr bÀttre med den sÄ man lÀr sig nÄgonting. :)

Aldrig hÄllt i en Rangeman sÄ du fÄr gÀrna förklara för en G-Shocknovis vad som Àr bÀttre med den sÄ man lÀr sig nÄgonting. :)
Hmm, rangeman kÀnns mera som g-shock. Mer genuin samt bÀttre funktioner. Till exempel kan jag inte se sol upp/ner med mudmaster. Dessutom fÄr du en mer anvÀndbar och lÀngre graf pÄ barometer i hemskÀrmen.

Hmm, rangeman kÀnns mera som g-shock. Mer genuin samt bÀttre funktioner. Till exempel kan jag inte se sol upp/ner med mudmaster. Dessutom fÄr du en mer anvÀndbar och lÀngre graf pÄ barometer i hemskÀrmen.
TvÀrtom.. Det Àr med rangeman jag ser solens tider samt bra graf :)

Beror ju pÄ lite hur man ser pÄ saken. Jag tycker Mudmaster Àr "mer Gshock", större, en jÀkla massa packningar och mer extrem. Hade dock inte bangat en Rangeman.

Det jag gillar hos Mudmaster Àr att den Àr nÄgorlunda ren, analog med display och ÀndÄ har anvÀndbara funktioner. MÄnga nyare G-shocks Àr för plottriga i min smak, en liten dispaly hÀr och en liten display dÀr... Det blir för rörigt.
Visst, sol upp o ner och tidvatten skulle inte skada.

image.jpeg

MADE IN JAPAN !
Casio gör1:a batchen i Japan och fungerar det sÄ monteras linan ner och skeppas till lÄglöneland typ Tailand. Svenska agenten vÀnde pÄ hela lagret(tack !) för att jag skulle fÄ en Japansk. Klumpig ja men sköna knappar, sitter ovÀntat bra trots att den Àr gigantisk.

Jakten pÄ en Riseman fortsÀtter. Jag kikar runt lite pÄ ebay och har dÀr sprungit pÄ flera olika varianter. KÀnner mig mer förvirrad nu Àn nÀr jag började leta. Skulle nÄgon kunna upplysa mig om skillnaden pÄ en "G-9200-1DR" och en "GW-9200-1ER"? PÄ en, som enligt sÀljaren har beteckning "G-9200-1DR", stÄr det (ovanför CASIO pÄ urtavlan) "full auto el light" istÀllet för "multiband 6" som det gör pÄ de modeller jag sett med beteckningen "GW-9200-1ER" t.ex.

Är de med texten "full auto el light" modeller som inte kalibreras via radiosignaler eller vad Ă€r skillnaden? Det Ă€r verkligen en djungel sĂ„ jag uppskattar om ni som vet har lust att upplysa mig!

Grazie

Jakten pÄ en Riseman fortsÀtter. Jag kikar runt lite pÄ ebay och har dÀr sprungit pÄ flera olika varianter. KÀnner mig mer förvirrad nu Àn nÀr jag började leta. Skulle nÄgon kunna upplysa mig om skillnaden pÄ en "G-9200-1DR" och en "GW-9200-1ER"? PÄ en, som enligt sÀljaren har beteckning "G-9200-1DR", stÄr det (ovanför CASIO pÄ urtavlan) "full auto el light" istÀllet för "multiband 6" som det gör pÄ de modeller jag sett med beteckningen "GW-9200-1ER" t.ex.

Är de med texten "full auto el light" modeller som inte kalibreras via radiosignaler eller vad Ă€r skillnaden? Det Ă€r verkligen en djungel sĂ„ jag uppskattar om ni som vet har lust att upplysa mig!

Grazie
GW innebÀr Multiband/radiosynkronisering.

Grazie
Om du vill ha radiosynk ska du vÀlja en GW, dvs den som det stÄr "multiband 6" pÄ.

Grazie

Fattar inte varför du jagar Riseman nÀr du kan köpa Rangeman och som du dessutom kan fÄ tag pÄ inom 1h :D

Tillbaka
Topp